A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chrispino, Alvaro
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Dusi, Miriam Lucia Herrera Masotti
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/663
Resumo: This paper shows a model of public politics to reduce the scholar violence and to promote the peace culture, focusing on the prevention and mediation of conflicts. This is a result of a paper presented to the Department of Education of a big city in Brazil, which was improved by discussions involving state public agents and managers of the public system of education. It puts fowards the hypothesis that the schools have assembled thoroughly distinct students; such situation motivates the conflicts and those which are not solved turn into violence. This paper shows concepts, typology and specific actions to the implementation of public politics; as well as a questionnaire to drive discussions and data collecting.
id CESGRANRIO_6c468aca803d3e6e119ae9946843c4d8
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/663
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace CultureUna propuesta de modelo de politica pública para la reduccion de la violencia escolar y promocion de la Cultura de la PazUma proposta de modelagem de politica pública para a redução da violencia escolar e promocao da Cultura da PazPolitica pública; Mediacion de conflicto escolar; Violencia escolar; Cultura de la PazPublic Politics; Mediation of scholar conflicts; School violence; Peace CulturePolitica pública; Mediação de conflito escolar; Violencia escolar; Cultura da PazThis paper shows a model of public politics to reduce the scholar violence and to promote the peace culture, focusing on the prevention and mediation of conflicts. This is a result of a paper presented to the Department of Education of a big city in Brazil, which was improved by discussions involving state public agents and managers of the public system of education. It puts fowards the hypothesis that the schools have assembled thoroughly distinct students; such situation motivates the conflicts and those which are not solved turn into violence. This paper shows concepts, typology and specific actions to the implementation of public politics; as well as a questionnaire to drive discussions and data collecting.Este trabajo presenta un modelo de politicas públicas visando la reduccion de la violencia escolar y promocion de la Cultura de la Paz, teniendo como foco la prevencion y la mediacion del conflicto. Resulta de trabajo presentado a una Secretaria Municipal de Educacion de ciudad de grande porte del Brasil y, despues, perfeccionada con discusiones envolviendo agentes públicos estaduales y gestores del sistema público de educacion. Parte de la hipotesis de que (1) la masificacion de la escuela reunio alumnos distintos e diferentes, (2) que eso naturalmente provoca conflictos y (3) que los conflictos no trabajados provocan las situaciones de violencia. Conceptos, tipologia y acciones especificas son presentados para la implantacion de la politica pública, bien como el cuestionario de orientacion para discusiones y coleta de datos.O presente trabalho apresenta um modelo de politicas públicas para redução da violencia escolar e promocao da Cultura da Paz, tendo como foco a prevencao e a mediação do conflito. Resulta de trabalho apresentado a uma Secretaria Municipal de Educação de cidade de grande porte do Brasil e, depois aprimorado com discussoes envolvendo agentes públicos estadual e gestores do sistema público de educação. Parte da hipotese de que (1) a massificação da escola reuniu alunos distintos e diferentes, (2) que isso naturalmente provoca conflitos e (3) que os conflitos nao trabalhados acarretam as situacoes de violencia. Apresenta conceitos, tipologia e acoes especificas para a implantação da politica pública, bem como o questionario de orientação para discussoes e coleta de dados.Fundação CesgranrioChrispino, AlvaroDusi, Miriam Lucia Herrera Masotti2015-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/663Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 16, n. 61 (2008): Revista Ensaio - Out./Dez.; 597-6241809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-08T16:01:56Zoai:ojs.localhost:article/663Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-08T16:01:56Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture
Una propuesta de modelo de politica pública para la reduccion de la violencia escolar y promocion de la Cultura de la Paz
Uma proposta de modelagem de politica pública para a redução da violencia escolar e promocao da Cultura da Paz
title A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture
spellingShingle A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture
Chrispino, Alvaro
Politica pública; Mediacion de conflicto escolar; Violencia escolar; Cultura de la Paz
Public Politics; Mediation of scholar conflicts; School violence; Peace Culture
Politica pública; Mediação de conflito escolar; Violencia escolar; Cultura da Paz
title_short A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture
title_full A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture
title_fullStr A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture
title_full_unstemmed A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture
title_sort A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture
author Chrispino, Alvaro
author_facet Chrispino, Alvaro
Dusi, Miriam Lucia Herrera Masotti
author_role author
author2 Dusi, Miriam Lucia Herrera Masotti
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Chrispino, Alvaro
Dusi, Miriam Lucia Herrera Masotti
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Politica pública; Mediacion de conflicto escolar; Violencia escolar; Cultura de la Paz
Public Politics; Mediation of scholar conflicts; School violence; Peace Culture
Politica pública; Mediação de conflito escolar; Violencia escolar; Cultura da Paz
topic Politica pública; Mediacion de conflicto escolar; Violencia escolar; Cultura de la Paz
Public Politics; Mediation of scholar conflicts; School violence; Peace Culture
Politica pública; Mediação de conflito escolar; Violencia escolar; Cultura da Paz
description This paper shows a model of public politics to reduce the scholar violence and to promote the peace culture, focusing on the prevention and mediation of conflicts. This is a result of a paper presented to the Department of Education of a big city in Brazil, which was improved by discussions involving state public agents and managers of the public system of education. It puts fowards the hypothesis that the schools have assembled thoroughly distinct students; such situation motivates the conflicts and those which are not solved turn into violence. This paper shows concepts, typology and specific actions to the implementation of public politics; as well as a questionnaire to drive discussions and data collecting.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-07-08
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/663
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/663
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 16, n. 61 (2008): Revista Ensaio - Out./Dez.; 597-624
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832034684993536