A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/663 |
Resumo: | This paper shows a model of public politics to reduce the scholar violence and to promote the peace culture, focusing on the prevention and mediation of conflicts. This is a result of a paper presented to the Department of Education of a big city in Brazil, which was improved by discussions involving state public agents and managers of the public system of education. It puts fowards the hypothesis that the schools have assembled thoroughly distinct students; such situation motivates the conflicts and those which are not solved turn into violence. This paper shows concepts, typology and specific actions to the implementation of public politics; as well as a questionnaire to drive discussions and data collecting. |
id |
CESGRANRIO_6c468aca803d3e6e119ae9946843c4d8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/663 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace CultureUna propuesta de modelo de politica pública para la reduccion de la violencia escolar y promocion de la Cultura de la PazUma proposta de modelagem de politica pública para a redução da violencia escolar e promocao da Cultura da PazPolitica pública; Mediacion de conflicto escolar; Violencia escolar; Cultura de la PazPublic Politics; Mediation of scholar conflicts; School violence; Peace CulturePolitica pública; Mediação de conflito escolar; Violencia escolar; Cultura da PazThis paper shows a model of public politics to reduce the scholar violence and to promote the peace culture, focusing on the prevention and mediation of conflicts. This is a result of a paper presented to the Department of Education of a big city in Brazil, which was improved by discussions involving state public agents and managers of the public system of education. It puts fowards the hypothesis that the schools have assembled thoroughly distinct students; such situation motivates the conflicts and those which are not solved turn into violence. This paper shows concepts, typology and specific actions to the implementation of public politics; as well as a questionnaire to drive discussions and data collecting.Este trabajo presenta un modelo de politicas públicas visando la reduccion de la violencia escolar y promocion de la Cultura de la Paz, teniendo como foco la prevencion y la mediacion del conflicto. Resulta de trabajo presentado a una Secretaria Municipal de Educacion de ciudad de grande porte del Brasil y, despues, perfeccionada con discusiones envolviendo agentes públicos estaduales y gestores del sistema público de educacion. Parte de la hipotesis de que (1) la masificacion de la escuela reunio alumnos distintos e diferentes, (2) que eso naturalmente provoca conflictos y (3) que los conflictos no trabajados provocan las situaciones de violencia. Conceptos, tipologia y acciones especificas son presentados para la implantacion de la politica pública, bien como el cuestionario de orientacion para discusiones y coleta de datos.O presente trabalho apresenta um modelo de politicas públicas para redução da violencia escolar e promocao da Cultura da Paz, tendo como foco a prevencao e a mediação do conflito. Resulta de trabalho apresentado a uma Secretaria Municipal de Educação de cidade de grande porte do Brasil e, depois aprimorado com discussoes envolvendo agentes públicos estadual e gestores do sistema público de educação. Parte da hipotese de que (1) a massificação da escola reuniu alunos distintos e diferentes, (2) que isso naturalmente provoca conflitos e (3) que os conflitos nao trabalhados acarretam as situacoes de violencia. Apresenta conceitos, tipologia e acoes especificas para a implantação da politica pública, bem como o questionario de orientação para discussoes e coleta de dados.Fundação CesgranrioChrispino, AlvaroDusi, Miriam Lucia Herrera Masotti2015-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/663Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 16, n. 61 (2008): Revista Ensaio - Out./Dez.; 597-6241809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-08T16:01:56Zoai:ojs.localhost:article/663Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-08T16:01:56Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture Una propuesta de modelo de politica pública para la reduccion de la violencia escolar y promocion de la Cultura de la Paz Uma proposta de modelagem de politica pública para a redução da violencia escolar e promocao da Cultura da Paz |
title |
A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture |
spellingShingle |
A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture Chrispino, Alvaro Politica pública; Mediacion de conflicto escolar; Violencia escolar; Cultura de la Paz Public Politics; Mediation of scholar conflicts; School violence; Peace Culture Politica pública; Mediação de conflito escolar; Violencia escolar; Cultura da Paz |
title_short |
A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture |
title_full |
A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture |
title_fullStr |
A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture |
title_full_unstemmed |
A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture |
title_sort |
A proposal to sharpen the public politics in order to reduce the scholar violence and to promote the Peace Culture |
author |
Chrispino, Alvaro |
author_facet |
Chrispino, Alvaro Dusi, Miriam Lucia Herrera Masotti |
author_role |
author |
author2 |
Dusi, Miriam Lucia Herrera Masotti |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Chrispino, Alvaro Dusi, Miriam Lucia Herrera Masotti |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Politica pública; Mediacion de conflicto escolar; Violencia escolar; Cultura de la Paz Public Politics; Mediation of scholar conflicts; School violence; Peace Culture Politica pública; Mediação de conflito escolar; Violencia escolar; Cultura da Paz |
topic |
Politica pública; Mediacion de conflicto escolar; Violencia escolar; Cultura de la Paz Public Politics; Mediation of scholar conflicts; School violence; Peace Culture Politica pública; Mediação de conflito escolar; Violencia escolar; Cultura da Paz |
description |
This paper shows a model of public politics to reduce the scholar violence and to promote the peace culture, focusing on the prevention and mediation of conflicts. This is a result of a paper presented to the Department of Education of a big city in Brazil, which was improved by discussions involving state public agents and managers of the public system of education. It puts fowards the hypothesis that the schools have assembled thoroughly distinct students; such situation motivates the conflicts and those which are not solved turn into violence. This paper shows concepts, typology and specific actions to the implementation of public politics; as well as a questionnaire to drive discussions and data collecting. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-07-08 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/663 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/663 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 16, n. 61 (2008): Revista Ensaio - Out./Dez.; 597-624 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832034684993536 |