Leadership and change: the educational case of adolescents living in slums
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/599 |
Resumo: | This paper has the objective of analyzing the educational case of adolescents living in slums, students of a municipal school in Rio de Janeiro. It has been argued that it is a difficult task that requires effective leadership to encourage a change in attitude, values and behavior of adolescents, such as proposed in the Fullan Model. This model allowed the reinterpretation of the case addressed in this study, characterized by a "theorization" based on knowledge, creativity, insight, and common sense. It is expected that this study will inspire educational policies for adolescents living in slums and urban periphery , and may be replicated in other situations. |
id |
CESGRANRIO_89fab4779e83dcd2b1b9c7bd6ce20f60 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/599 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Leadership and change: the educational case of adolescents living in slumsLiderazgo y cambio: el caso educacional de jovenes moradores de chabolasLideranca e mudanca: o caso educacional de jovens moradores de favelasLiderazgo; Cambio; EducacionLeadership; Change; EducationLideranca; Mudanca; EducaçãoThis paper has the objective of analyzing the educational case of adolescents living in slums, students of a municipal school in Rio de Janeiro. It has been argued that it is a difficult task that requires effective leadership to encourage a change in attitude, values and behavior of adolescents, such as proposed in the Fullan Model. This model allowed the reinterpretation of the case addressed in this study, characterized by a "theorization" based on knowledge, creativity, insight, and common sense. It is expected that this study will inspire educational policies for adolescents living in slums and urban periphery , and may be replicated in other situations.Este trabajo tiene por finalidad evaluar el caso educacional de adolescentes favelados, estudiantes de una escuela municipal en Rio de Janeiro. Ha sido argumentado que la tarea educacional requiere liderazgo efectivo para estimular cambio de actitud, valores y comportamiento de adolescentes, como propuesto en el Modelo Fullan. Este modelo ha permitido la reinterpretacion del caso educacional tratado en este estudio, caracterizado por una "teorizacion" basada en conocimiento, creatividad, insight, y senso común. Espera-se que este estúdio inspire politicas educacionales para jovenes moradores de chabolas e periferias urbanas y pueda ser reproducido en otras situaciones.Este trabalho tem o objetivo de analisar o caso educacional de adolescentes moradores em favelas, alunos de uma escola municipal no Rio de Janeiro. Foi argumentado que tal tarefa educacional requer lideranca efetiva para encorajar mudanca de atitude, valores e comportamento de adolescentes, como proposto no Modelo Fullan. Este modelo permitiu a reinterpretação do caso educacional tratado neste estudo, caracterizado por uma "teorização" baseada em conhecimento, criatividade, insight, e bom senso. Espera-se que este estudo inspire politicas educacionais para jovens que vivem em favelas e periferias urbanas e possa ser reproduzido em outras situacoes.Fundação CesgranrioTollini, Ignez Martins2006-04-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/599Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 51 (2006): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 223-2481809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-10T16:48:56Zoai:ojs.localhost:article/599Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-10T16:48:56Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Leadership and change: the educational case of adolescents living in slums Liderazgo y cambio: el caso educacional de jovenes moradores de chabolas Lideranca e mudanca: o caso educacional de jovens moradores de favelas |
title |
Leadership and change: the educational case of adolescents living in slums |
spellingShingle |
Leadership and change: the educational case of adolescents living in slums Tollini, Ignez Martins Liderazgo; Cambio; Educacion Leadership; Change; Education Lideranca; Mudanca; Educação |
title_short |
Leadership and change: the educational case of adolescents living in slums |
title_full |
Leadership and change: the educational case of adolescents living in slums |
title_fullStr |
Leadership and change: the educational case of adolescents living in slums |
title_full_unstemmed |
Leadership and change: the educational case of adolescents living in slums |
title_sort |
Leadership and change: the educational case of adolescents living in slums |
author |
Tollini, Ignez Martins |
author_facet |
Tollini, Ignez Martins |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tollini, Ignez Martins |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Liderazgo; Cambio; Educacion Leadership; Change; Education Lideranca; Mudanca; Educação |
topic |
Liderazgo; Cambio; Educacion Leadership; Change; Education Lideranca; Mudanca; Educação |
description |
This paper has the objective of analyzing the educational case of adolescents living in slums, students of a municipal school in Rio de Janeiro. It has been argued that it is a difficult task that requires effective leadership to encourage a change in attitude, values and behavior of adolescents, such as proposed in the Fullan Model. This model allowed the reinterpretation of the case addressed in this study, characterized by a "theorization" based on knowledge, creativity, insight, and common sense. It is expected that this study will inspire educational policies for adolescents living in slums and urban periphery , and may be replicated in other situations. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-04-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/599 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/599 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 51 (2006): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 223-248 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832031349473280 |