Teacher Evaluation Policies: trends and strategies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/355 |
Resumo: | Amid the current context of public submission of benchmarks for the National Examination for Entrance into the Teaching Career for discussion by INEP / MEC, has been increasing discussion about teacher evaluation policies and thus on the effectiveness of teachers. Thus, this paper intends to present some trends of educational policies aimed at improving the quality of teaching strategies which involve the evaluation of teachers. In the presentation of work, stands a brief introduction to the context of implementation and characterization of a public policy for teacher evaluation. The second part discusses the profile of a good teacher and the current draft teaching selection policy in the country. The third part focuses on discussion of some policy strategies to evaluate teachers and their possibilities, emphasizing current trends regarding the use of educational indicators to assess the quality or effectiveness of teachers. |
id |
CESGRANRIO_989b9b0699c3fa5b0e800f9b510e0ab7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/355 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Teacher Evaluation Policies: trends and strategiesPoliticas de evaluacion docente: tendencias y estrategiasPoliticas de Avaliação Docente: tendencias e estrategiasPolitica Educacional; Educacion Primaria; Evaluacion de Profesores; Efectividad docenteEducational Policy; Elementary Education; Teacher Evaluation; Teacher EffectivenessPolitica Educacional; Educação Basica; Avaliação de Professores; Efetividade DocenteAmid the current context of public submission of benchmarks for the National Examination for Entrance into the Teaching Career for discussion by INEP / MEC, has been increasing discussion about teacher evaluation policies and thus on the effectiveness of teachers. Thus, this paper intends to present some trends of educational policies aimed at improving the quality of teaching strategies which involve the evaluation of teachers. In the presentation of work, stands a brief introduction to the context of implementation and characterization of a public policy for teacher evaluation. The second part discusses the profile of a good teacher and the current draft teaching selection policy in the country. The third part focuses on discussion of some policy strategies to evaluate teachers and their possibilities, emphasizing current trends regarding the use of educational indicators to assess the quality or effectiveness of teachers.En el actual contexto de presentacion pública de los Referenciales para el Examen Nacional de Ingreso a la Carrera Docente para discusion a traves del INEP/MEC (Instituto Nacional de Estudios e Investigaciones Educacionales Anisio Teixeira) ha aumentado el debate sobre las politicas de evaluacion docente y, por lo tanto, sobre la efectividad docente. Asi, este trabajo presenta algunas tendencias de politicas educacionales destinadas a mejorar la calidad de la enseñanza cuyas estrategias involucran la evaluacion docente. En el presente trabajo se encuentra una breve introduccion al contexto de implementacion y caracterizacion de una politica pública de evaluacion docente. La segunda parte analiza el perfil de un buen profesor y la actual propuesta politica de seleccion docente en el pais. La tercera parte se centra en la discusion de algunas estrategias politicas de evaluacion docente y sus posibilidades, haciendo hincapie en algunas tendencias actuales sobre el uso de indicadores educacionales para evaluar la calidad o efectividad docente.Em meio ao atual contexto de submissao pública dos Referenciais para o Exame Nacional de Ingresso na Carreira Docente para discussao pelo INEP/MEC, vem-se destacando a discussao acerca de politicas de avaliação docente e, consequentemente, sobre a efetividade docente. Neste sentido, este trabalho pretende apresentar algumas tendencias de politicas educacionais voltadas para a melhoria da qualidade do ensino cujas estrategias envolvem a avaliação docente. Na apresentação do trabalho, destaca-se uma breve introdução ao contexto de implementação e caracterização de uma politica pública de avaliação docente. A segunda parte do trabalho discute o perfil de um bom professor e a atual proposta politica de selecao docente no pais. A terceira parte se centra na discussao sobre algumas estrategias politicas de avaliação docente e suas possibilidades, enfatizando algumas tendencias atuais acerca da utilização de indicadores educacionais para aferir a qualidade ou a efetividade docente.Fundação CesgranrioRodrigues, Suely da Silva2012-10-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/355Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 20, n. 77 (2012): Revista Ensaio - Out./Dez.; 749-7681809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; es; enDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:16Zoai:ojs.localhost:article/355Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:16Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teacher Evaluation Policies: trends and strategies Politicas de evaluacion docente: tendencias y estrategias Politicas de Avaliação Docente: tendencias e estrategias |
title |
Teacher Evaluation Policies: trends and strategies |
spellingShingle |
Teacher Evaluation Policies: trends and strategies Rodrigues, Suely da Silva Politica Educacional; Educacion Primaria; Evaluacion de Profesores; Efectividad docente Educational Policy; Elementary Education; Teacher Evaluation; Teacher Effectiveness Politica Educacional; Educação Basica; Avaliação de Professores; Efetividade Docente |
title_short |
Teacher Evaluation Policies: trends and strategies |
title_full |
Teacher Evaluation Policies: trends and strategies |
title_fullStr |
Teacher Evaluation Policies: trends and strategies |
title_full_unstemmed |
Teacher Evaluation Policies: trends and strategies |
title_sort |
Teacher Evaluation Policies: trends and strategies |
author |
Rodrigues, Suely da Silva |
author_facet |
Rodrigues, Suely da Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Suely da Silva |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Politica Educacional; Educacion Primaria; Evaluacion de Profesores; Efectividad docente Educational Policy; Elementary Education; Teacher Evaluation; Teacher Effectiveness Politica Educacional; Educação Basica; Avaliação de Professores; Efetividade Docente |
topic |
Politica Educacional; Educacion Primaria; Evaluacion de Profesores; Efectividad docente Educational Policy; Elementary Education; Teacher Evaluation; Teacher Effectiveness Politica Educacional; Educação Basica; Avaliação de Professores; Efetividade Docente |
description |
Amid the current context of public submission of benchmarks for the National Examination for Entrance into the Teaching Career for discussion by INEP / MEC, has been increasing discussion about teacher evaluation policies and thus on the effectiveness of teachers. Thus, this paper intends to present some trends of educational policies aimed at improving the quality of teaching strategies which involve the evaluation of teachers. In the presentation of work, stands a brief introduction to the context of implementation and characterization of a public policy for teacher evaluation. The second part discusses the profile of a good teacher and the current draft teaching selection policy in the country. The third part focuses on discussion of some policy strategies to evaluate teachers and their possibilities, emphasizing current trends regarding the use of educational indicators to assess the quality or effectiveness of teachers. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-10-19 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/355 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/355 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; es; en |
language_invalid_str_mv |
pt; es; en |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 20, n. 77 (2012): Revista Ensaio - Out./Dez.; 749-768 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832030656364544 |