Metaevaluation: from approaches to possibilities of application

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Elliot, Ligia Gomes
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/419
Resumo: Given the importance of their results, projects, programs and services aimed at different segments of society have been accompanied by evaluations that seek to reveal whether the scope of the desired quality was reached. However, the proper conduct of these assessments can be put in check, that is verified by metaevaluations. Metaevaluation was defined as the evaluation of an evaluation. Thus, this paper presents some approaches that represent a variety of contributing authors to conduct metaevaluation. Approaches are applicable to summative and formative metaevaluations. Some examples of metaevaluations already developed are part of the article, which highlights the possibilities of using the last version of international standards of evaluation published by the Joint Committee on Standards for Evaluations.
id CESGRANRIO_b8d3a103d3c16c278b9d0553c8143114
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/419
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Metaevaluation: from approaches to possibilities of applicationMetaevaluacion: de los abordajes a las posibilidades de aplicacionMeta-avaliação: das abordagens às possibilidades de aplicaçãoMetaevaluacion; Abordajes de Metaevaluacion; Modelos de evaluacionMetaevaluation; Metaevaluation approaches; Standards of evaluationMeta-avaliação; Abordagens de meta-avaliação; Padroes de avaliaçãoGiven the importance of their results, projects, programs and services aimed at different segments of society have been accompanied by evaluations that seek to reveal whether the scope of the desired quality was reached. However, the proper conduct of these assessments can be put in check, that is verified by metaevaluations. Metaevaluation was defined as the evaluation of an evaluation. Thus, this paper presents some approaches that represent a variety of contributing authors to conduct metaevaluation. Approaches are applicable to summative and formative metaevaluations. Some examples of metaevaluations already developed are part of the article, which highlights the possibilities of using the last version of international standards of evaluation published by the Joint Committee on Standards for Evaluations.Dada la importancia de sus resultados, proyectos, programas y servicios dirigidos a diferentes segmentos de la sociedad han debido estar acompañados por evaluaciones que tratan de revelar si se alcanzo la calidad deseada. Aunque las metaevaluaciones han tenido una correcta conduccion, esta puede ser puesta en jaque, es decir, se puede verificar por medio de metaevaluaciones. Es bueno recordar que se definio la metaevaluacion como la evaluacion de una evaluacion. Este artículo presenta algunos abordajes que representan la contribucion de diversos autores para la realizacion de metaevaluaciones. Dichos abordajes se aplican a metaevaluaciones sumativas y formativas. Algunas indicaciones de las metaevaluaciones ya desarrolladas integran este artículo, que pone de relieve las posibilidades de utilizacion de la última version publicada de los modelos internacionales de evaluacion, del Joint Committee on Standards for Educational Evaluations.Dada a importância de seus resultados, projetos, programas e servicos dirigidos a diferentes segmentos da sociedade tem sido acompanhados por avaliações que buscam revelar se houve o alcance da desejada qualidade. No entanto, a condução adequada dessas avaliações pode ser posta em cheque, isto e, verificada por meio de meta-avaliações. Meta-avaliação foi definida como a avaliação de uma avaliação. Assim, o presente artigo apresenta algumas abordagens que representam a contribuicao de diversos autores para a realização de meta-avaliações. Sao abordagens aplicaveis a meta-avaliações somativas e formativas. Algumas indicacoes de meta-avaliações ja desenvolvidas fazem parte do artigo, que destaca as possibilidades de utilização da última versao publicada dos padroes internacionais de avaliação, do Joint Committee on Standards for Educational Evaluation.Fundação CesgranrioElliot, Ligia Gomes2011-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/419Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 19, n. 73 (2011): Revista Ensaio - Out./Dez.; 941-9641809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:18Zoai:ojs.localhost:article/419Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:18Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Metaevaluation: from approaches to possibilities of application
Metaevaluacion: de los abordajes a las posibilidades de aplicacion
Meta-avaliação: das abordagens às possibilidades de aplicação
title Metaevaluation: from approaches to possibilities of application
spellingShingle Metaevaluation: from approaches to possibilities of application
Elliot, Ligia Gomes
Metaevaluacion; Abordajes de Metaevaluacion; Modelos de evaluacion
Metaevaluation; Metaevaluation approaches; Standards of evaluation
Meta-avaliação; Abordagens de meta-avaliação; Padroes de avaliação
title_short Metaevaluation: from approaches to possibilities of application
title_full Metaevaluation: from approaches to possibilities of application
title_fullStr Metaevaluation: from approaches to possibilities of application
title_full_unstemmed Metaevaluation: from approaches to possibilities of application
title_sort Metaevaluation: from approaches to possibilities of application
author Elliot, Ligia Gomes
author_facet Elliot, Ligia Gomes
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Elliot, Ligia Gomes
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Metaevaluacion; Abordajes de Metaevaluacion; Modelos de evaluacion
Metaevaluation; Metaevaluation approaches; Standards of evaluation
Meta-avaliação; Abordagens de meta-avaliação; Padroes de avaliação
topic Metaevaluacion; Abordajes de Metaevaluacion; Modelos de evaluacion
Metaevaluation; Metaevaluation approaches; Standards of evaluation
Meta-avaliação; Abordagens de meta-avaliação; Padroes de avaliação
description Given the importance of their results, projects, programs and services aimed at different segments of society have been accompanied by evaluations that seek to reveal whether the scope of the desired quality was reached. However, the proper conduct of these assessments can be put in check, that is verified by metaevaluations. Metaevaluation was defined as the evaluation of an evaluation. Thus, this paper presents some approaches that represent a variety of contributing authors to conduct metaevaluation. Approaches are applicable to summative and formative metaevaluations. Some examples of metaevaluations already developed are part of the article, which highlights the possibilities of using the last version of international standards of evaluation published by the Joint Committee on Standards for Evaluations.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-10-20
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/419
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/419
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 19, n. 73 (2011): Revista Ensaio - Out./Dez.; 941-964
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832032217694208