Evaluating the creativity learning in a pedagogic workshop

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lins, Maria Judith Sucupira da Costa
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Miyata, Edson Seiti
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/667
Resumo: Creativity and mental image are important human beings characteristics and can be observed in the behavior of different people. A great number of researchers has studied creativity and mental image in order to set up the origin and process of both. This article focuses on creativity and mental image main theories contribution and discusses how it is possible to assess creativity learning by using a pedagogic workshop in a technical school. This workshop intended to observe how creativity can be improved by these technical school students. The results showed that the educational process must pay attention to the students' development in order to provide creativity and mental image learning.
id CESGRANRIO_c8245339a7e3daf49ccc25ca8503421a
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/667
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Evaluating the creativity learning in a pedagogic workshopEvaluando el aprendizaje de creatividad en un taller pedagogicoAvaliando a aprendizagem de criatividade em uma oficina pedagogicaEvaluacion; Aprendizaje. Creatividad; Imagen mental; Educacion tecnica/propagandaAvaliação; Aprendizagem. Criatividade; Imagem mental; Ensino tecnico/propagandaAssesment; Learning. Creativity; Mental image; Technical school/advertisementCreativity and mental image are important human beings characteristics and can be observed in the behavior of different people. A great number of researchers has studied creativity and mental image in order to set up the origin and process of both. This article focuses on creativity and mental image main theories contribution and discusses how it is possible to assess creativity learning by using a pedagogic workshop in a technical school. This workshop intended to observe how creativity can be improved by these technical school students. The results showed that the educational process must pay attention to the students' development in order to provide creativity and mental image learning.Creatividad e imagen mental son caracteristicas importantes de los seres humanos y que pueden ser observadas en el comportamiento de diferentes personas. Un grande número de pesquisidores estudio creatividad e imagen mental con el objetivo de establecer el origen y el proceso de ambos. Este artículo destaca la contribucion de las principales teorias de creatividad y imagen mental y discute como es posible evaluar aprendizaje de creatividad por medio de un taller pedagogico en una escuela tecnica. Este taller fue conducido para observar como la creatividad puede ser mejorada por los alumnos de esta escuela tecnica. Resultados muestran que el proceso educacional debe estar atento al desenvolvimiento de los estudiantes para propiciar el aprendizaje de la  creatividad y de la imagen mental.Criatividade e imagem mental sao caracteristicas importantes dos seres humanos e que podem ser observadas no comportamento de diferentes pessoas. Um grande número de pesquisadores estudou criatividade e imagem mental com o objetivo de estabelecer a origem e o processo de ambos. Este artigo focaliza a contribuicao das principais teorias de criatividade e imagem mental e discute como e possivel avaliar a aprendizagem de criatividade por meio de uma oficina pedagogica em uma escola tecnica. Esta oficina foi conduzida para observar como a criatividade pode ser melhorada pelos alunos desta escola tecnica. Resultados mostram que o processo educacional deve estar atento ao desenvolvimento dos estudantes no sentido de propiciar a aprendizagem da criatividade e da imagem mental.Fundação CesgranrioLins, Maria Judith Sucupira da CostaMiyata, Edson Seiti2015-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/667Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 16, n. 60 (2008): Revista Ensaio - Jul./Set.; 455-4681809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-08T19:14:07Zoai:ojs.localhost:article/667Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-08T19:14:07Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Evaluating the creativity learning in a pedagogic workshop
Evaluando el aprendizaje de creatividad en un taller pedagogico
Avaliando a aprendizagem de criatividade em uma oficina pedagogica
title Evaluating the creativity learning in a pedagogic workshop
spellingShingle Evaluating the creativity learning in a pedagogic workshop
Lins, Maria Judith Sucupira da Costa
Evaluacion; Aprendizaje. Creatividad; Imagen mental; Educacion tecnica/propaganda
Avaliação; Aprendizagem. Criatividade; Imagem mental; Ensino tecnico/propaganda
Assesment; Learning. Creativity; Mental image; Technical school/advertisement
title_short Evaluating the creativity learning in a pedagogic workshop
title_full Evaluating the creativity learning in a pedagogic workshop
title_fullStr Evaluating the creativity learning in a pedagogic workshop
title_full_unstemmed Evaluating the creativity learning in a pedagogic workshop
title_sort Evaluating the creativity learning in a pedagogic workshop
author Lins, Maria Judith Sucupira da Costa
author_facet Lins, Maria Judith Sucupira da Costa
Miyata, Edson Seiti
author_role author
author2 Miyata, Edson Seiti
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Lins, Maria Judith Sucupira da Costa
Miyata, Edson Seiti
dc.subject.none.fl_str_mv

dc.subject.por.fl_str_mv Evaluacion; Aprendizaje. Creatividad; Imagen mental; Educacion tecnica/propaganda
Avaliação; Aprendizagem. Criatividade; Imagem mental; Ensino tecnico/propaganda
Assesment; Learning. Creativity; Mental image; Technical school/advertisement
topic Evaluacion; Aprendizaje. Creatividad; Imagen mental; Educacion tecnica/propaganda
Avaliação; Aprendizagem. Criatividade; Imagem mental; Ensino tecnico/propaganda
Assesment; Learning. Creativity; Mental image; Technical school/advertisement
description Creativity and mental image are important human beings characteristics and can be observed in the behavior of different people. A great number of researchers has studied creativity and mental image in order to set up the origin and process of both. This article focuses on creativity and mental image main theories contribution and discusses how it is possible to assess creativity learning by using a pedagogic workshop in a technical school. This workshop intended to observe how creativity can be improved by these technical school students. The results showed that the educational process must pay attention to the students' development in order to provide creativity and mental image learning.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-07-08
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/667
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/667
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 16, n. 60 (2008): Revista Ensaio - Jul./Set.; 455-468
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832034289680384