Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Niskier, Arnaldo
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/642
Resumo: We rather prefer to soy education of distance thon learning at distance, since it is a process that involves more than learning or instruction, although it also encompasses both. We emphasize that the disign of an educational outline allows a wide perception of different perspectives and possibilities more addressed to students than to teachers or the means used in the educational process. We recommend the adoption of methodologies based on learning theories whose focus are mainly the student and the effective media that bridge the distance between teachers and students. The selection of more economic and feasible means (writing material and radio) is one of point underlined. However, the training of EAD users was 0/50 focused in this article.
id CESGRANRIO_e0a420a8579e48401ee7c39186d5ad11
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/642
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic schoolParadgmas de la Educacion a distanciaParadigmas da educação à distânciaEducacion a Distancia; Diseño Educacional; Teorias de Aprendizaje; Educacion VirtualEducation at Distance; Educational Design; Learning Theories; Virtual EducationEducação a Distância; Desenho Educacional; Teorias da Aprendizagem; Educação VirtualWe rather prefer to soy education of distance thon learning at distance, since it is a process that involves more than learning or instruction, although it also encompasses both. We emphasize that the disign of an educational outline allows a wide perception of different perspectives and possibilities more addressed to students than to teachers or the means used in the educational process. We recommend the adoption of methodologies based on learning theories whose focus are mainly the student and the effective media that bridge the distance between teachers and students. The selection of more economic and feasible means (writing material and radio) is one of point underlined. However, the training of EAD users was 0/50 focused in this article.Siendo la educacion un proceso que envuelve mos que enserio o instruccion, aún englobelos, el autor defiende lo nomenclatura educacion a distancia por consideraria mos pertinente que enseño a distancia. Propone que su diserio educacional tenga una vision mas amplio de los diferentes caminos y posibilidades, preocupandose mas com los alumnos que con el trobajo de los profesionales o los medias utilizados en el proceso educativo. Coherente con el modelo educacional que defiende, recomienda metodologias fundamentadas en teorias de aprendizaje que coloquen el sujeto en primer plano y procesos efectivos de comunicaci6n que disminuyan la distancia entre profesor (media) y alumno. Destaca la seleccion de los medias mas economicos y viables (material impreso y radio) y recusa la afirmaci6n que la educacion a distancia deba realizarse apenas con el uso de imagenes en movimiento. Tambien enfoco la preparacion de los usuarios para mejor aprovechamienfo de la educacion virtual lo que posibilita la identificacion de fuentes no idoneas de pesquisa y el contacto con otros esfudiantes y pesquisidores (via Internet).No artigo Paradigmas da Educação à Distância houve primeiramente a preocupação de elucidar o uso do acento grave na expressao à distância. Defendemos a nomenclatura educação à distância por considera-la mais pertinente do que ensino à distância, haja vista tratar-se de um processo que envolve mais do que ensino ou instrução, apesar de tambem abrange-los. Enfatizamos que a elaboração do desenho educacional pressupoe uma visao mais ampla dos diferentes caminhos e possibilidades, mais voltado para os alunos  do que para o trabalho dos profissionais ou dos meios utilizados no processo educativo. Em coerencia com o desenho educacional que defendemos, recomendamos adocao de metodologias fundamentada em teorias de aprendizagem que priorizem o sujeito e processos efetivos de comunicação que diminuem a distância professor (meio) e aluno. A selecao dos meios mais econômicos e viaveis (material impresso e radio) negando a afirmativa de que a educação à distância deva acontecer apenas com a utilização de imagens em movimento foi, tambem, um dos pontos ressaltados. Entretanto, a preparação dos usuarios da EAD para um verdadeiro aproveitamento da educação virtual, o que possibilita a identificação de fontes idôneas de pesquisa e o contato com outros estudantes e pesquisadores (via Internet), tambem foi por nos enfocado.Fundação CesgranrioNiskier, Arnaldo2015-09-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/642Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 12, n. 44 (2004): Revista Ensaio - Jul./Set.; 864-8831809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/642/351Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-09-09T20:42:55Zoai:ojs.localhost:article/642Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-09-09T20:42:55Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school
Paradgmas de la Educacion a distancia
Paradigmas da educação à distância
title Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school
spellingShingle Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school
Niskier, Arnaldo
Educacion a Distancia; Diseño Educacional; Teorias de Aprendizaje; Educacion Virtual
Education at Distance; Educational Design; Learning Theories; Virtual Education
Educação a Distância; Desenho Educacional; Teorias da Aprendizagem; Educação Virtual
title_short Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school
title_full Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school
title_fullStr Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school
title_full_unstemmed Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school
title_sort Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school
author Niskier, Arnaldo
author_facet Niskier, Arnaldo
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Niskier, Arnaldo
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Educacion a Distancia; Diseño Educacional; Teorias de Aprendizaje; Educacion Virtual
Education at Distance; Educational Design; Learning Theories; Virtual Education
Educação a Distância; Desenho Educacional; Teorias da Aprendizagem; Educação Virtual
topic Educacion a Distancia; Diseño Educacional; Teorias de Aprendizaje; Educacion Virtual
Education at Distance; Educational Design; Learning Theories; Virtual Education
Educação a Distância; Desenho Educacional; Teorias da Aprendizagem; Educação Virtual
description We rather prefer to soy education of distance thon learning at distance, since it is a process that involves more than learning or instruction, although it also encompasses both. We emphasize that the disign of an educational outline allows a wide perception of different perspectives and possibilities more addressed to students than to teachers or the means used in the educational process. We recommend the adoption of methodologies based on learning theories whose focus are mainly the student and the effective media that bridge the distance between teachers and students. The selection of more economic and feasible means (writing material and radio) is one of point underlined. However, the training of EAD users was 0/50 focused in this article.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-09-09
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/642
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/642
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/642/351
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 12, n. 44 (2004): Revista Ensaio - Jul./Set.; 864-883
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832029986324480