Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/642 |
Resumo: | We rather prefer to soy education of distance thon learning at distance, since it is a process that involves more than learning or instruction, although it also encompasses both. We emphasize that the disign of an educational outline allows a wide perception of different perspectives and possibilities more addressed to students than to teachers or the means used in the educational process. We recommend the adoption of methodologies based on learning theories whose focus are mainly the student and the effective media that bridge the distance between teachers and students. The selection of more economic and feasible means (writing material and radio) is one of point underlined. However, the training of EAD users was 0/50 focused in this article. |
id |
CESGRANRIO_e0a420a8579e48401ee7c39186d5ad11 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/642 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic schoolParadgmas de la Educacion a distanciaParadigmas da educação à distânciaEducacion a Distancia; Diseño Educacional; Teorias de Aprendizaje; Educacion VirtualEducation at Distance; Educational Design; Learning Theories; Virtual EducationEducação a Distância; Desenho Educacional; Teorias da Aprendizagem; Educação VirtualWe rather prefer to soy education of distance thon learning at distance, since it is a process that involves more than learning or instruction, although it also encompasses both. We emphasize that the disign of an educational outline allows a wide perception of different perspectives and possibilities more addressed to students than to teachers or the means used in the educational process. We recommend the adoption of methodologies based on learning theories whose focus are mainly the student and the effective media that bridge the distance between teachers and students. The selection of more economic and feasible means (writing material and radio) is one of point underlined. However, the training of EAD users was 0/50 focused in this article.Siendo la educacion un proceso que envuelve mos que enserio o instruccion, aún englobelos, el autor defiende lo nomenclatura educacion a distancia por consideraria mos pertinente que enseño a distancia. Propone que su diserio educacional tenga una vision mas amplio de los diferentes caminos y posibilidades, preocupandose mas com los alumnos que con el trobajo de los profesionales o los medias utilizados en el proceso educativo. Coherente con el modelo educacional que defiende, recomienda metodologias fundamentadas en teorias de aprendizaje que coloquen el sujeto en primer plano y procesos efectivos de comunicaci6n que disminuyan la distancia entre profesor (media) y alumno. Destaca la seleccion de los medias mas economicos y viables (material impreso y radio) y recusa la afirmaci6n que la educacion a distancia deba realizarse apenas con el uso de imagenes en movimiento. Tambien enfoco la preparacion de los usuarios para mejor aprovechamienfo de la educacion virtual lo que posibilita la identificacion de fuentes no idoneas de pesquisa y el contacto con otros esfudiantes y pesquisidores (via Internet).No artigo Paradigmas da Educação à Distância houve primeiramente a preocupação de elucidar o uso do acento grave na expressao à distância. Defendemos a nomenclatura educação à distância por considera-la mais pertinente do que ensino à distância, haja vista tratar-se de um processo que envolve mais do que ensino ou instrução, apesar de tambem abrange-los. Enfatizamos que a elaboração do desenho educacional pressupoe uma visao mais ampla dos diferentes caminhos e possibilidades, mais voltado para os alunos do que para o trabalho dos profissionais ou dos meios utilizados no processo educativo. Em coerencia com o desenho educacional que defendemos, recomendamos adocao de metodologias fundamentada em teorias de aprendizagem que priorizem o sujeito e processos efetivos de comunicação que diminuem a distância professor (meio) e aluno. A selecao dos meios mais econômicos e viaveis (material impresso e radio) negando a afirmativa de que a educação à distância deva acontecer apenas com a utilização de imagens em movimento foi, tambem, um dos pontos ressaltados. Entretanto, a preparação dos usuarios da EAD para um verdadeiro aproveitamento da educação virtual, o que possibilita a identificação de fontes idôneas de pesquisa e o contato com outros estudantes e pesquisadores (via Internet), tambem foi por nos enfocado.Fundação CesgranrioNiskier, Arnaldo2015-09-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/642Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 12, n. 44 (2004): Revista Ensaio - Jul./Set.; 864-8831809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/642/351Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-09-09T20:42:55Zoai:ojs.localhost:article/642Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-09-09T20:42:55Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school Paradgmas de la Educacion a distancia Paradigmas da educação à distância |
title |
Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school |
spellingShingle |
Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school Niskier, Arnaldo Educacion a Distancia; Diseño Educacional; Teorias de Aprendizaje; Educacion Virtual Education at Distance; Educational Design; Learning Theories; Virtual Education Educação a Distância; Desenho Educacional; Teorias da Aprendizagem; Educação Virtual |
title_short |
Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school |
title_full |
Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school |
title_fullStr |
Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school |
title_full_unstemmed |
Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school |
title_sort |
Formation of the basic education's teachers in Brazil and expectations of teachers who ad in the basic school |
author |
Niskier, Arnaldo |
author_facet |
Niskier, Arnaldo |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Niskier, Arnaldo |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educacion a Distancia; Diseño Educacional; Teorias de Aprendizaje; Educacion Virtual Education at Distance; Educational Design; Learning Theories; Virtual Education Educação a Distância; Desenho Educacional; Teorias da Aprendizagem; Educação Virtual |
topic |
Educacion a Distancia; Diseño Educacional; Teorias de Aprendizaje; Educacion Virtual Education at Distance; Educational Design; Learning Theories; Virtual Education Educação a Distância; Desenho Educacional; Teorias da Aprendizagem; Educação Virtual |
description |
We rather prefer to soy education of distance thon learning at distance, since it is a process that involves more than learning or instruction, although it also encompasses both. We emphasize that the disign of an educational outline allows a wide perception of different perspectives and possibilities more addressed to students than to teachers or the means used in the educational process. We recommend the adoption of methodologies based on learning theories whose focus are mainly the student and the effective media that bridge the distance between teachers and students. The selection of more economic and feasible means (writing material and radio) is one of point underlined. However, the training of EAD users was 0/50 focused in this article. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-09-09 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/642 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/642 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/642/351 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 12, n. 44 (2004): Revista Ensaio - Jul./Set.; 864-883 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832029986324480 |