Waiting Room a Tool to Execute the Health Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nora, Carlise Rigon Dalla
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Mânica, Fabiana, Germani, Alessandra Regina Müller
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Saúde e Pesquisa (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/saudpesq/article/view/1125
Resumo: This study is a literature review on the theme health education and waiting room, by the academic Degree Course in Nursing, which are members of the Research Group on Health of Alto Uruguai and Missões (URI)- Regional Integrated University - Campus of Frederico Westphalen/RS, where a project to develop extension called: Deployment/ Implementation of the waiting room for the family Health Strategy- ESF2 Frederico Westphalen/RS, so this article highlights the action importance of health education as a strategy for integrating a collective knowledge that reflects the subject’s autonomy and empowerment. Thus, it is evidenced that with the waiting room assistance methodology is facilitated the development of systematic actions of educational character that seek the prevention of diseases and the promotion of the users’ health in the Unified Health System – SUS.
id CESUMAR-1_09c99e54635d193b7e7f70ba78ce5f25
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1125
network_acronym_str CESUMAR-1
network_name_str Saúde e Pesquisa (Online)
repository_id_str
spelling Waiting Room a Tool to Execute the Health EducationSala de Espera uma Ferramenta para Efetivar a Educação em SaúdeNursingHealth educationUnified Health System.EnfermagemEducação em SaúdeSistema Único de Saúde.This study is a literature review on the theme health education and waiting room, by the academic Degree Course in Nursing, which are members of the Research Group on Health of Alto Uruguai and Missões (URI)- Regional Integrated University - Campus of Frederico Westphalen/RS, where a project to develop extension called: Deployment/ Implementation of the waiting room for the family Health Strategy- ESF2 Frederico Westphalen/RS, so this article highlights the action importance of health education as a strategy for integrating a collective knowledge that reflects the subject’s autonomy and empowerment. Thus, it is evidenced that with the waiting room assistance methodology is facilitated the development of systematic actions of educational character that seek the prevention of diseases and the promotion of the users’ health in the Unified Health System – SUS.O presente estudo trata-se de uma revisão de literatura sobre a temática educação em saúde e sala de espera, realizado pelas acadêmicas do Curso de Graduação em Enfermagem, as quais são membros do grupo de Pesquisa em Saúde da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões (URI) Campus de Frederico Westphalen-RS, onde desenvolvem um projeto de extensão chamado: Implantação/implementação da Sala de Espera na Estratégia de Saúde da Família - ESF 2 do município de Frederico Westphalen-RS, assim nesse artigo ressaltamos a importância das ações de educação em saúde como uma estratégia integradora de um saber coletivo que traduza no sujeito sua autonomia e emancipação. Dessa forma, se evidencia que com a metodologia assistencial sala de espera é facilitado o desenvolvimento de ações sistemáticas de caráter educativo que visem a prevenção de doenças e a promoção da saúde dos usuários do Sistema Único de Saúde.Universidade Cesumar - UniCesumar2009-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionrevisão de literaturaapplication/pdfhttps://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/saudpesq/article/view/1125Saúde e Pesquisa; Vol 2 No 3 (2009): set./dez.Saúde e Pesquisa; v. 2 n. 3 (2009): set./dez.2176-9206reponame:Saúde e Pesquisa (Online)instname:Cesumar Diretoria de Pesquisainstacron:CESUMARporhttps://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/saudpesq/article/view/1125/907Nora, Carlise Rigon DallaMânica, FabianaGermani, Alessandra Regina Müllerinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-05-23T17:30:45Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1125Revistahttps://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/saudpesqPUBhttps://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/saudpesq/oainaep@cesumar.br2176-92061983-1870opendoar:2022-05-23T17:30:45Saúde e Pesquisa (Online) - Cesumar Diretoria de Pesquisafalse
dc.title.none.fl_str_mv Waiting Room a Tool to Execute the Health Education
Sala de Espera uma Ferramenta para Efetivar a Educação em Saúde
title Waiting Room a Tool to Execute the Health Education
spellingShingle Waiting Room a Tool to Execute the Health Education
Nora, Carlise Rigon Dalla
Nursing
Health education
Unified Health System.
Enfermagem
Educação em Saúde
Sistema Único de Saúde.
title_short Waiting Room a Tool to Execute the Health Education
title_full Waiting Room a Tool to Execute the Health Education
title_fullStr Waiting Room a Tool to Execute the Health Education
title_full_unstemmed Waiting Room a Tool to Execute the Health Education
title_sort Waiting Room a Tool to Execute the Health Education
author Nora, Carlise Rigon Dalla
author_facet Nora, Carlise Rigon Dalla
Mânica, Fabiana
Germani, Alessandra Regina Müller
author_role author
author2 Mânica, Fabiana
Germani, Alessandra Regina Müller
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nora, Carlise Rigon Dalla
Mânica, Fabiana
Germani, Alessandra Regina Müller
dc.subject.por.fl_str_mv Nursing
Health education
Unified Health System.
Enfermagem
Educação em Saúde
Sistema Único de Saúde.
topic Nursing
Health education
Unified Health System.
Enfermagem
Educação em Saúde
Sistema Único de Saúde.
description This study is a literature review on the theme health education and waiting room, by the academic Degree Course in Nursing, which are members of the Research Group on Health of Alto Uruguai and Missões (URI)- Regional Integrated University - Campus of Frederico Westphalen/RS, where a project to develop extension called: Deployment/ Implementation of the waiting room for the family Health Strategy- ESF2 Frederico Westphalen/RS, so this article highlights the action importance of health education as a strategy for integrating a collective knowledge that reflects the subject’s autonomy and empowerment. Thus, it is evidenced that with the waiting room assistance methodology is facilitated the development of systematic actions of educational character that seek the prevention of diseases and the promotion of the users’ health in the Unified Health System – SUS.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-10-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
revisão de literatura
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/saudpesq/article/view/1125
url https://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/saudpesq/article/view/1125
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/saudpesq/article/view/1125/907
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Cesumar - UniCesumar
publisher.none.fl_str_mv Universidade Cesumar - UniCesumar
dc.source.none.fl_str_mv Saúde e Pesquisa; Vol 2 No 3 (2009): set./dez.
Saúde e Pesquisa; v. 2 n. 3 (2009): set./dez.
2176-9206
reponame:Saúde e Pesquisa (Online)
instname:Cesumar Diretoria de Pesquisa
instacron:CESUMAR
instname_str Cesumar Diretoria de Pesquisa
instacron_str CESUMAR
institution CESUMAR
reponame_str Saúde e Pesquisa (Online)
collection Saúde e Pesquisa (Online)
repository.name.fl_str_mv Saúde e Pesquisa (Online) - Cesumar Diretoria de Pesquisa
repository.mail.fl_str_mv naep@cesumar.br
_version_ 1754122531893149696