The use of social network Facebook in the classroom
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade |
Texto Completo: | http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/29 |
Resumo: | The present study arises from a questioning made by a student of the 6th grade of the elementary school in class. As we know, the information and communication technologies (TIC) are increasingly presents in our lives, including in the classroom. To sustain our arguments, in face of the presented situation, we will use Pretto e Assis (2008) to reference about the digital culture, Recuerdo (2014) that address on the social network Facebook e Pretto (2010) about the collaborative networks. This work has the following structure, digital culture, social network Facebook, teacher's posture on the above subject, why his astonishment and how this tool can help in planning their teaching, beyond considerations. |
id |
CLAEC-1_22d0f676ce7c8ed79e51df48381b009f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29 |
network_acronym_str |
CLAEC-1 |
network_name_str |
RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of social network Facebook in the classroomUtilização da rede social facebook em sala de aulaSocial NetworkClassroomTICRede socialSala de aulaTIC.The present study arises from a questioning made by a student of the 6th grade of the elementary school in class. As we know, the information and communication technologies (TIC) are increasingly presents in our lives, including in the classroom. To sustain our arguments, in face of the presented situation, we will use Pretto e Assis (2008) to reference about the digital culture, Recuerdo (2014) that address on the social network Facebook e Pretto (2010) about the collaborative networks. This work has the following structure, digital culture, social network Facebook, teacher's posture on the above subject, why his astonishment and how this tool can help in planning their teaching, beyond considerations.O presente trabalho surge a partir de um questionamento realizado por um aluno do 6º ano do ensino fundamental em sala de aula. Como sabemos, as tecnologias da informação e da comunicação (TIC) estão cada vez mais presentes em nossas vidas, inclusive em sala de aula. Para sustentar nossos argumentos, diante dessa situação apresentada, utilizaremos Pretto e Assis (2008) para referenciar sobre cultura digital, Recuerdo (2014) que aborda sobre rede social facebook e Pretto (2010) com relação às redes colaborativas. Este trabalho tem a seguinte estrutura, cultura digital, rede social facebook, postura do professor diante do assunto exposto, o porquê de seu espanto e como essa ferramenta pode auxiliar no seu planejamento docente, além das considerações. Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura2016-03-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2910.23899/relacult.v2i1.29RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade; v. 2 n. 1 (2016): Anais - I Encontro Humanístico Multidisciplinar; 327-3292525-787010.23899/relacult.v2i1reponame:RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedadeinstname:Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)instacron:CLAECporhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/29/64Copyright (c) 2016 Aline Moura Domingues, Maurício Aires Vieirainfo:eu-repo/semantics/openAccessDomingues, Aline MouraVieira, Maurício Aires2016-12-26T21:23:39Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29Revistahttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/indexONGhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/oairelacult@claec.org || periodicos@claec.org2525-78702525-7870opendoar:2016-12-26T21:23:39RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of social network Facebook in the classroom Utilização da rede social facebook em sala de aula |
title |
The use of social network Facebook in the classroom |
spellingShingle |
The use of social network Facebook in the classroom Domingues, Aline Moura Social Network Classroom TIC Rede social Sala de aula TIC. |
title_short |
The use of social network Facebook in the classroom |
title_full |
The use of social network Facebook in the classroom |
title_fullStr |
The use of social network Facebook in the classroom |
title_full_unstemmed |
The use of social network Facebook in the classroom |
title_sort |
The use of social network Facebook in the classroom |
author |
Domingues, Aline Moura |
author_facet |
Domingues, Aline Moura Vieira, Maurício Aires |
author_role |
author |
author2 |
Vieira, Maurício Aires |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Domingues, Aline Moura Vieira, Maurício Aires |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Social Network Classroom TIC Rede social Sala de aula TIC. |
topic |
Social Network Classroom TIC Rede social Sala de aula TIC. |
description |
The present study arises from a questioning made by a student of the 6th grade of the elementary school in class. As we know, the information and communication technologies (TIC) are increasingly presents in our lives, including in the classroom. To sustain our arguments, in face of the presented situation, we will use Pretto e Assis (2008) to reference about the digital culture, Recuerdo (2014) that address on the social network Facebook e Pretto (2010) about the collaborative networks. This work has the following structure, digital culture, social network Facebook, teacher's posture on the above subject, why his astonishment and how this tool can help in planning their teaching, beyond considerations. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-03-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/29 10.23899/relacult.v2i1.29 |
url |
http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/29 |
identifier_str_mv |
10.23899/relacult.v2i1.29 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/29/64 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Aline Moura Domingues, Maurício Aires Vieira info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Aline Moura Domingues, Maurício Aires Vieira |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura |
dc.source.none.fl_str_mv |
RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade; v. 2 n. 1 (2016): Anais - I Encontro Humanístico Multidisciplinar; 327-329 2525-7870 10.23899/relacult.v2i1 reponame:RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade instname:Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC) instacron:CLAEC |
instname_str |
Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC) |
instacron_str |
CLAEC |
institution |
CLAEC |
reponame_str |
RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade |
collection |
RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade |
repository.name.fl_str_mv |
RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC) |
repository.mail.fl_str_mv |
relacult@claec.org || periodicos@claec.org |
_version_ |
1808042487777853440 |