The use of social network Facebook in the classroom

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Domingues, Aline Moura
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Vieira, Maurício Aires
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade
Texto Completo: http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/29
Resumo: The present study arises from a questioning made by a student of the 6th grade of the elementary school in class. As we know, the information and communication technologies (TIC) are increasingly presents in our lives, including in the classroom. To sustain our arguments, in face of the presented situation, we will use Pretto e Assis (2008) to reference about the digital culture, Recuerdo (2014) that address on the social network Facebook e Pretto (2010) about the collaborative networks.  This work has the following structure, digital culture, social network Facebook, teacher's posture on the above subject, why his astonishment and how this tool can help in planning their teaching, beyond considerations.
id CLAEC-1_22d0f676ce7c8ed79e51df48381b009f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29
network_acronym_str CLAEC-1
network_name_str RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade
repository_id_str
spelling The use of social network Facebook in the classroomUtilização da rede social facebook em sala de aulaSocial NetworkClassroomTICRede socialSala de aulaTIC.The present study arises from a questioning made by a student of the 6th grade of the elementary school in class. As we know, the information and communication technologies (TIC) are increasingly presents in our lives, including in the classroom. To sustain our arguments, in face of the presented situation, we will use Pretto e Assis (2008) to reference about the digital culture, Recuerdo (2014) that address on the social network Facebook e Pretto (2010) about the collaborative networks.  This work has the following structure, digital culture, social network Facebook, teacher's posture on the above subject, why his astonishment and how this tool can help in planning their teaching, beyond considerations.O presente trabalho surge a partir de um questionamento realizado por um aluno do 6º ano do ensino fundamental em sala de aula. Como sabemos, as tecnologias da informação e da comunicação (TIC) estão cada vez mais presentes em nossas vidas, inclusive em sala de aula. Para sustentar nossos argumentos, diante dessa situação apresentada, utilizaremos Pretto e Assis (2008) para referenciar sobre cultura digital, Recuerdo (2014) que aborda sobre rede social facebook e Pretto (2010) com relação às redes colaborativas. Este trabalho tem a seguinte estrutura, cultura digital, rede social facebook, postura do professor diante do assunto exposto, o porquê de seu espanto e como essa ferramenta pode auxiliar no seu planejamento docente, além das considerações. Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura2016-03-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2910.23899/relacult.v2i1.29RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade; v. 2 n. 1 (2016): Anais - I Encontro Humanístico Multidisciplinar; 327-3292525-787010.23899/relacult.v2i1reponame:RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedadeinstname:Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)instacron:CLAECporhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/29/64Copyright (c) 2016 Aline Moura Domingues, Maurício Aires Vieirainfo:eu-repo/semantics/openAccessDomingues, Aline MouraVieira, Maurício Aires2016-12-26T21:23:39Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29Revistahttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/indexONGhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/oairelacult@claec.org || periodicos@claec.org2525-78702525-7870opendoar:2016-12-26T21:23:39RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)false
dc.title.none.fl_str_mv The use of social network Facebook in the classroom
Utilização da rede social facebook em sala de aula
title The use of social network Facebook in the classroom
spellingShingle The use of social network Facebook in the classroom
Domingues, Aline Moura
Social Network
Classroom
TIC
Rede social
Sala de aula
TIC.
title_short The use of social network Facebook in the classroom
title_full The use of social network Facebook in the classroom
title_fullStr The use of social network Facebook in the classroom
title_full_unstemmed The use of social network Facebook in the classroom
title_sort The use of social network Facebook in the classroom
author Domingues, Aline Moura
author_facet Domingues, Aline Moura
Vieira, Maurício Aires
author_role author
author2 Vieira, Maurício Aires
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Domingues, Aline Moura
Vieira, Maurício Aires
dc.subject.por.fl_str_mv Social Network
Classroom
TIC
Rede social
Sala de aula
TIC.
topic Social Network
Classroom
TIC
Rede social
Sala de aula
TIC.
description The present study arises from a questioning made by a student of the 6th grade of the elementary school in class. As we know, the information and communication technologies (TIC) are increasingly presents in our lives, including in the classroom. To sustain our arguments, in face of the presented situation, we will use Pretto e Assis (2008) to reference about the digital culture, Recuerdo (2014) that address on the social network Facebook e Pretto (2010) about the collaborative networks.  This work has the following structure, digital culture, social network Facebook, teacher's posture on the above subject, why his astonishment and how this tool can help in planning their teaching, beyond considerations.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-03-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/29
10.23899/relacult.v2i1.29
url http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/29
identifier_str_mv 10.23899/relacult.v2i1.29
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/29/64
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Aline Moura Domingues, Maurício Aires Vieira
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Aline Moura Domingues, Maurício Aires Vieira
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura
publisher.none.fl_str_mv Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura
dc.source.none.fl_str_mv RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade; v. 2 n. 1 (2016): Anais - I Encontro Humanístico Multidisciplinar; 327-329
2525-7870
10.23899/relacult.v2i1
reponame:RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade
instname:Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)
instacron:CLAEC
instname_str Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)
instacron_str CLAEC
institution CLAEC
reponame_str RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade
collection RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade
repository.name.fl_str_mv RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)
repository.mail.fl_str_mv relacult@claec.org || periodicos@claec.org
_version_ 1808042487777853440