The Ombudsman Of Regional Court Catarina Work As An Instrument Of Form For Management And Promote Transparency And Publicity Of Their Acts
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Política Judiciária, Gestão e Administração da Justiça |
Texto Completo: | http://www.indexlaw.org/index.php/revistapoliticiajudiciaria/article/view/1544 |
Resumo: | This article aims to analyze the Ombudsman of the Court of Santa Catarina work, as a management tool to promote the publicity and transparency of administrative acts within that Court. To study the objective was researched on the creation of the Ombudsman, its functions, operation, receipt and quantification of demands, accessibility and interaction with society, transparency and publicity of their actions. From the study of these criteria, it was possible to point out the weaknesses and strengths of the Ombudsman, as well as make several proposals to improve the work of the respective Court Ombudsman. |
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The Ombudsman Of Regional Court Catarina Work As An Instrument Of Form For Management And Promote Transparency And Publicity Of Their ActsA Ouvidoria Do Tribunal Regional Do Trabalho De Santa Catarina Como Uma Forma De Instrumento Para Gestão E Promoção Da Transparência E Publicidade Dos Seus AtosOmbudsman; Labour Court of Santa Catarina; Transparency of acts.Ouvidoria; Tribunal do Trabalho de Santa Catarina; Transparência dos atos.This article aims to analyze the Ombudsman of the Court of Santa Catarina work, as a management tool to promote the publicity and transparency of administrative acts within that Court. To study the objective was researched on the creation of the Ombudsman, its functions, operation, receipt and quantification of demands, accessibility and interaction with society, transparency and publicity of their actions. From the study of these criteria, it was possible to point out the weaknesses and strengths of the Ombudsman, as well as make several proposals to improve the work of the respective Court Ombudsman.O presente artigo tem como finalidade analisar se a Ouvidoria do Tribunal do Trabalho de Santa Catarina é um instrumento de gestão, capaz de promover a publicidade e a transparência dos atos da administração no âmbito daquele Tribunal. Para estudar o objetivo pesquisou-se sobre a criação da Ouvidoria, suas atribuições, funcionamento, recebimento e quantificação das demandas, acessibilidade e interação com a sociedade, transparência e publicidade dos seus atos. A partir do estudo destes critérios, foi possível apontar as fragilidades e os pontos fortes da Ouvidoria, bem como fazer várias proposições para melhorar o trabalho da Ouvidoria do respectivo Tribunal. Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIFontana, Odisséia Aparecida PaludoMezzaroba, Orides2017-02-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistapoliticiajudiciaria/article/view/154410.26668/IndexLawJournals/2525-9822/2016.v2i2.1544Revista de Política Judiciária, Gestão e Administração da Justiça; v. 2, n. 2 (2016): JULHO/DEZEMBRO; 171-1902525-98222525-9822reponame:Revista de Política Judiciária, Gestão e Administração da Justiçainstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistapoliticiajudiciaria/article/view/1544/2005Direitos autorais 2017 Odisséia Aparecida Paludo Fontana, Orides Mezzarobahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-08-20T01:41:36Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1544Revistahttps://www.indexlaw.org/index.php/revistapoliticiajudiciariaPRIhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistapoliticiajudiciaria/oaipublicacao@conpedi.org.br||indexlawjournals@gmail.com2525-98222525-9822opendoar:2021-08-20T01:41:36Revista de Política Judiciária, Gestão e Administração da Justiça - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false |
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