Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
Texto Completo: | http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1292 |
Resumo: | The teaching of law came as a result of the development and independence of Brazil. It aimed to train bachelors without any effective didactic element, providing tools for the state political, administrative and legal bureaucracy. A teaching model underpinned in the formal content and in playback of standards, prospered in all courses, solidifying reckless practices with the critical dimension of law or even with aspects of building a genuine knowledge. Contemporaneously, the regulations on legal courses introduced a new paradigm that, as discrepant deep roots, it remains only in the speech plan. |
id |
CONPEDI-1_33cdff15bb26d3fc09d852f5c0c34c53 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.indexlaw.org:article/1292 |
network_acronym_str |
CONPEDI-1 |
network_name_str |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
repository_id_str |
|
spelling |
Considerations About Legal Education: Between Theory and TraditionConsiderações Sobre o Ensino Jurídico: Entre o Discurso e a TradiçãoLegal education; Law; History; CompetenceEnsino jurídico; Direito; História; CompetênciasThe teaching of law came as a result of the development and independence of Brazil. It aimed to train bachelors without any effective didactic element, providing tools for the state political, administrative and legal bureaucracy. A teaching model underpinned in the formal content and in playback of standards, prospered in all courses, solidifying reckless practices with the critical dimension of law or even with aspects of building a genuine knowledge. Contemporaneously, the regulations on legal courses introduced a new paradigm that, as discrepant deep roots, it remains only in the speech plan.O ensino de Direito veio como decorrência do desenvolvimento e independência do Brasil. Objetivava-se a formação de bacharéis, sem qualquer elemento didático efetivo, priorizando fornecer quadros para a burocracia estatal, política, administrativa e jurídica que crescia. Um modelo de ensino calcado no conteúdo formal e reprodução das normas, prosperou em todos os cursos, sedimentando práticas despreocupadas com a dimensão crítica do Direito ou mesmo os aspectos de construção de um conhecimento autêntico. Contemporaneamente, as normativas sobre os cursos jurídicos introduziram um novo paradigma, que, tão discrepante das raízes profundas, mantém-se apenas no plano do discurso.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIBritto, MarcelDuarte, Renan Fernandes2016-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/129210.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1292Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 64-842525-96362525-9636reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídicainstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1292/pdfDireitos autorais 2017 Marcel Britto, Renan Fernandes Duartehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:48:45Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1292Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/rpejONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-96362525-9636opendoar:2020-09-11T16:48:45Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition Considerações Sobre o Ensino Jurídico: Entre o Discurso e a Tradição |
title |
Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition |
spellingShingle |
Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition Britto, Marcel Legal education; Law; History; Competence Ensino jurídico; Direito; História; Competências |
title_short |
Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition |
title_full |
Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition |
title_fullStr |
Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition |
title_full_unstemmed |
Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition |
title_sort |
Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition |
author |
Britto, Marcel |
author_facet |
Britto, Marcel Duarte, Renan Fernandes |
author_role |
author |
author2 |
Duarte, Renan Fernandes |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Britto, Marcel Duarte, Renan Fernandes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Legal education; Law; History; Competence Ensino jurídico; Direito; História; Competências |
topic |
Legal education; Law; History; Competence Ensino jurídico; Direito; História; Competências |
description |
The teaching of law came as a result of the development and independence of Brazil. It aimed to train bachelors without any effective didactic element, providing tools for the state political, administrative and legal bureaucracy. A teaching model underpinned in the formal content and in playback of standards, prospered in all courses, solidifying reckless practices with the critical dimension of law or even with aspects of building a genuine knowledge. Contemporaneously, the regulations on legal courses introduced a new paradigm that, as discrepant deep roots, it remains only in the speech plan. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1292 10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1292 |
url |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1292 |
identifier_str_mv |
10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1292 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1292/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2017 Marcel Britto, Renan Fernandes Duarte http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2017 Marcel Britto, Renan Fernandes Duarte http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 64-84 2525-9636 2525-9636 reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídica instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) instacron:CONPEDI |
instname_str |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
instacron_str |
CONPEDI |
institution |
CONPEDI |
reponame_str |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
collection |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
repository.mail.fl_str_mv |
||indexlawjournals@gmail.com |
_version_ |
1798325500903424000 |