Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Britto, Marcel
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Duarte, Renan Fernandes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
Texto Completo: http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1292
Resumo: The teaching of law came as a result of the development and independence of Brazil. It aimed to train bachelors without any effective didactic element, providing tools for the state political, administrative and legal bureaucracy. A teaching model underpinned in the formal content and in playback of standards, prospered in all courses, solidifying reckless practices with the critical dimension of law or even with aspects of building a genuine knowledge. Contemporaneously, the regulations on legal courses introduced a new paradigm that, as discrepant deep roots, it remains only in the speech plan.
id CONPEDI-1_33cdff15bb26d3fc09d852f5c0c34c53
oai_identifier_str oai:ojs.indexlaw.org:article/1292
network_acronym_str CONPEDI-1
network_name_str Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
repository_id_str
spelling Considerations About Legal Education: Between Theory and TraditionConsiderações Sobre o Ensino Jurídico: Entre o Discurso e a TradiçãoLegal education; Law; History; CompetenceEnsino jurídico; Direito; História; CompetênciasThe teaching of law came as a result of the development and independence of Brazil. It aimed to train bachelors without any effective didactic element, providing tools for the state political, administrative and legal bureaucracy. A teaching model underpinned in the formal content and in playback of standards, prospered in all courses, solidifying reckless practices with the critical dimension of law or even with aspects of building a genuine knowledge. Contemporaneously, the regulations on legal courses introduced a new paradigm that, as discrepant deep roots, it remains only in the speech plan.O ensino de Direito veio como decorrência do desenvolvimento e independência do Brasil. Objetivava-se a formação de bacharéis, sem qualquer elemento didático efetivo, priorizando fornecer quadros para a burocracia estatal, política, administrativa e jurídica que crescia. Um modelo de ensino calcado no conteúdo formal e reprodução das normas, prosperou em todos os cursos, sedimentando práticas despreocupadas com a dimensão crítica do Direito ou mesmo os aspectos de construção de um conhecimento autêntico. Contemporaneamente, as normativas sobre os cursos jurídicos introduziram um novo paradigma, que, tão discrepante das raízes profundas, mantém-se apenas no plano do discurso.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIBritto, MarcelDuarte, Renan Fernandes2016-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/129210.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1292Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 64-842525-96362525-9636reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídicainstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1292/pdfDireitos autorais 2017 Marcel Britto, Renan Fernandes Duartehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:48:45Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1292Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/rpejONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-96362525-9636opendoar:2020-09-11T16:48:45Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false
dc.title.none.fl_str_mv Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition
Considerações Sobre o Ensino Jurídico: Entre o Discurso e a Tradição
title Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition
spellingShingle Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition
Britto, Marcel
Legal education; Law; History; Competence
Ensino jurídico; Direito; História; Competências
title_short Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition
title_full Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition
title_fullStr Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition
title_full_unstemmed Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition
title_sort Considerations About Legal Education: Between Theory and Tradition
author Britto, Marcel
author_facet Britto, Marcel
Duarte, Renan Fernandes
author_role author
author2 Duarte, Renan Fernandes
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Britto, Marcel
Duarte, Renan Fernandes
dc.subject.por.fl_str_mv Legal education; Law; History; Competence
Ensino jurídico; Direito; História; Competências
topic Legal education; Law; History; Competence
Ensino jurídico; Direito; História; Competências
description The teaching of law came as a result of the development and independence of Brazil. It aimed to train bachelors without any effective didactic element, providing tools for the state political, administrative and legal bureaucracy. A teaching model underpinned in the formal content and in playback of standards, prospered in all courses, solidifying reckless practices with the critical dimension of law or even with aspects of building a genuine knowledge. Contemporaneously, the regulations on legal courses introduced a new paradigm that, as discrepant deep roots, it remains only in the speech plan.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1292
10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1292
url http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1292
identifier_str_mv 10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1292
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1292/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2017 Marcel Britto, Renan Fernandes Duarte
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2017 Marcel Britto, Renan Fernandes Duarte
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 64-84
2525-9636
2525-9636
reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron:CONPEDI
instname_str Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron_str CONPEDI
institution CONPEDI
reponame_str Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
collection Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
repository.name.fl_str_mv Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
repository.mail.fl_str_mv ||indexlawjournals@gmail.com
_version_ 1798325500903424000