Communication, Marketing and Corporate Responsibility

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gabrich, Frederico de Andrade
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Sales, Maria Fernanda de Souza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Direito Empresarial
Texto Completo: http://www.indexlaw.org/index.php/direitoempresarial/article/view/1286
Resumo: Advertising, which stems from the strategic planning of the company's marketing , integrates the proposal and the corresponding consumer contract to the product or service offered to the market. As part of the contract, advertising and communication strategies and business marketing also undergo fully the principle of information and the principle of good faith in its objective meaning. Therefore, communication strategies, marketing planning and advertising actions of truly citizen and responsible company should be structured legally in order to consider all related duties in good faith.
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spelling Communication, Marketing and Corporate ResponsibilityComunicação, Marketing e Responsabilidade da EmpresaCommunication. Marketing; Advertising; Principle of good faith; Principle of InformationComunicação; Marketing; Publicidade; Princípio da Boa-fé; Princípio da InformaçãoAdvertising, which stems from the strategic planning of the company's marketing , integrates the proposal and the corresponding consumer contract to the product or service offered to the market. As part of the contract, advertising and communication strategies and business marketing also undergo fully the principle of information and the principle of good faith in its objective meaning. Therefore, communication strategies, marketing planning and advertising actions of truly citizen and responsible company should be structured legally in order to consider all related duties in good faith. A publicidade, que decorre do planejamento estratégico de marketing da empresa, integra a proposta e o contrato de consumo correspondente ao produto ou serviço ofertado ao mercado. Sendo parte integrante do contrato, a publicidade e as estratégias de comunicação e de marketing da empresa também submetem-se integralmente ao princípio da informação e ao princípio da boa-fé em sua acepção objetiva. Por isso, as estratégias de comunicação, o planejamento de marketing e as ações de propaganda da empresa verdadeiramente cidadã e responsável, devem ser estruturadas juridicamente de forma a considerar todos os deveres conexos à boa-fé.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIGabrich, Frederico de AndradeSales, Maria Fernanda de Souza2016-12-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/direitoempresarial/article/view/128610.26668/IndexLawJournals/2526-0235/2016.v2i2.1286Revista Brasileira de Direito Empresarial; v. 2, n. 2 (2016): JULHO/DEZEMBRO; 117-1342526-02352526-0235reponame:Revista Brasileira de Direito Empresarialinstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/direitoempresarial/article/view/1286/pdfDireitos autorais 2017 Frederico de Andrade Gabrich, Maria Fernanda de Souza Saleshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-02-17T02:38:18Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1286Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/direitoempresarial/http://www.indexlaw.org/index.php/direitoempresarial/oai2526-02352526-0235opendoar:2018-02-17T02:38:18Revista Brasileira de Direito Empresarial - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false
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