Consulta de serviços mecânicos
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório do Centro Universitário Braz Cubas |
Texto Completo: | https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/3634 |
Resumo: | The theme addressed in this document is the Mechanical Services Consultation (Consulta de serviços mecânicos or CSM, in portuguese) project. When researching on Brazilian everyday difficulties that were aggravated by the pandemic, we delve into the topics of maintenance and private car transactions and how we could, using technology, increase reliability and comfort for vehicle owners. In this regard, one of the main goals of the project is to bring up-to-date and reliable information in a private sale of the vehicle, on a scenario where the seller is able to provide accurate information about the history and condition of the car and the buyer can check the veracity of the information, consequently having less chances of falling into scams and losing out for false information. The application will be developed on three fronts, one mobile and two web. We are using the Google Maps API, integrating data with both the web and mobile frontend, which will be structured using React and NodeJS technologies, optimizing the way a consumer manages the maintenance of their vehicle, increasing comfort and simplicity to this usually tricky and time consuming process. |
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Consulta de serviços mecânicosHistórico de manutenção de veículosTransações particularesAgendamento de manutençãoOficinas parceirasCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE COMPUTACAOThe theme addressed in this document is the Mechanical Services Consultation (Consulta de serviços mecânicos or CSM, in portuguese) project. When researching on Brazilian everyday difficulties that were aggravated by the pandemic, we delve into the topics of maintenance and private car transactions and how we could, using technology, increase reliability and comfort for vehicle owners. In this regard, one of the main goals of the project is to bring up-to-date and reliable information in a private sale of the vehicle, on a scenario where the seller is able to provide accurate information about the history and condition of the car and the buyer can check the veracity of the information, consequently having less chances of falling into scams and losing out for false information. The application will be developed on three fronts, one mobile and two web. We are using the Google Maps API, integrating data with both the web and mobile frontend, which will be structured using React and NodeJS technologies, optimizing the way a consumer manages the maintenance of their vehicle, increasing comfort and simplicity to this usually tricky and time consuming process.O tema abordado neste documento é o projeto de Consulta de Serviços Mecânicos (CSM), onde foi realizada a pesquisa sobre dores do brasileiro que foram agravadas pela pandemia, como: manutenções, transações particulares de automóveis e de que forma usando a tecnologia, trazer confiabilidade e conforto para os donos de veículos nesse cenário. Nesse quesito um dos principais objetivos do projeto é trazer informações atualizadas e confiáveis em uma possível venda particular do veículo, em uma situação em que o vendedor consegue prover informações precisas sobre o histórico e estado do carro e o comprador pode conferir a veracidade das informações, consequentemente tendo menores chances de cair em golpes e acabar no prejuízo por informações falsas. A aplicação foi desenvolvida em três frentes, sendo elas uma mobile e duas web. Para a API foi utilizado o Google Maps integrando dados com o frontend tanto web como mobile que serão estruturados com as tecnologias React e NodeJS, otimizando a forma como um consumidor realiza o gerenciamento de manutenção do seu veículo, trazendo conforto e simplicidade nesse processo geralmente trabalhoso.Universidade PositivoBrasilSistemas de InformaçãoUPDeconto, Diogo Steinkehttp://lattes.cnpq.br/3019210468361608Cruz, Anna Vitória daSilva, Gabriel Alessandro Moreira daSantos, Hugo Rafael SouzaMartinello, Matheus FontouraPace, Thomas de Miranda2022-05-02T20:00:01Z20212022-05-02T20:00:01Z2021info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttps://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/3634porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório do Centro Universitário Braz Cubasinstname:Centro Universitário Braz Cubas (CUB)instacron:CUB2022-05-02T20:03:15Zoai:repositorio.cruzeirodosul.edu.br:123456789/3634Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.brazcubas.edu.br/oai/requestbibli@brazcubas.edu.bropendoar:2022-05-02T20:03:15Repositório do Centro Universitário Braz Cubas - Centro Universitário Braz Cubas (CUB)false |
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