Os efeitos da inovação na fidelização de clientes
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório do Centro Universitário Braz Cubas |
Texto Completo: | https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/2213 |
Resumo: | Organizations are constantly under pressure to improve their competitiveness by increasing their efficiency and increasing their market share. Maintaining an active and profitable customer base is paramount for the survival and growth of a company, and, in very competitive environments, where competitive advantages have a shorter lifespan, innovation becomes especially important. The present study aimed to identify the extent to which innovation relates to customer loyalty, from the point of view of the consumer, and the relationship between satisfaction and loyalty. As a methodology, a quantitative, descriptive, cross-sectional research was used, and its research unit was a high-income bank branch located in the city of Curitiba (PR). The results found point to the need for innovation to maintain the client portfolio, as well as for the existence of a positive relationship between satisfaction and loyalty. |
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Os efeitos da inovação na fidelização de clientesAdministraçãoInovaçõesClientes - FidelizaçãoBancos - Serviços ao clienteCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOOrganizations are constantly under pressure to improve their competitiveness by increasing their efficiency and increasing their market share. Maintaining an active and profitable customer base is paramount for the survival and growth of a company, and, in very competitive environments, where competitive advantages have a shorter lifespan, innovation becomes especially important. The present study aimed to identify the extent to which innovation relates to customer loyalty, from the point of view of the consumer, and the relationship between satisfaction and loyalty. As a methodology, a quantitative, descriptive, cross-sectional research was used, and its research unit was a high-income bank branch located in the city of Curitiba (PR). The results found point to the need for innovation to maintain the client portfolio, as well as for the existence of a positive relationship between satisfaction and loyalty.As organizações estão em constante pressão para melhorarem sua competitividade, elevando sua eficiência e aumentando sua participação de mercado. A manutenção de uma carteira de clientes ativa e rentável é primordial para a sobrevivência e o crescimento de uma empresa e, em ambientes muito competitivos, onde as vantagens competitivas tem menor período de sustentação, a inovação se torna especialmente importante. O presente estudo visou verificar em que medida as inovações se relacionam com a fidelização dos clientes, a ponto de se considerar a inovação como um instrumento de fidelização, bem como a relação entre a satisfação e a fidelização. Como metodologia, utilizou-se uma pesquisa de natureza quantitativa, descritiva, de corte-transversal e sua unidade de pesquisa foi uma agência bancária do segmento alta renda localizada na cidade de Curitiba (PR). Os resultados encontrados apontam para a necessidade de inovação para a manutenção da carteira de clientes, bem como para a existência de uma relação positiva entre a satisfação e a fidelização.Universidade PositivoBrasilPós-GraduaçãoPrograma de Pós-Graduação em AdministraçãoUPReis Junior, Dálcio Roberto doshttp://lattes.cnpq.br/7915075589388377Wagner, Aldo José2021-05-21T14:17:08Z20172021-05-21T14:17:08Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/2213porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório do Centro Universitário Braz Cubasinstname:Centro Universitário Braz Cubas (CUB)instacron:CUB2021-05-24T20:41:09Zoai:repositorio.cruzeirodosul.edu.br:123456789/2213Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.brazcubas.edu.br/oai/requestbibli@brazcubas.edu.bropendoar:2021-05-24T20:41:09Repositório do Centro Universitário Braz Cubas - Centro Universitário Braz Cubas (CUB)false |
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