A fidelização de clientes ante o surgimento das plataformas digitais no ramo de seguros no DF

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vales, Criciliane Maria de
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Rodrigues, Enivaldo de Freitas, Pereira, José Rafael da Silva, Marques, Lêirilane Soares
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório do Centro Universitário Braz Cubas
Texto Completo: https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/1131
Resumo: This work aimed to investigate whether customer loyalty at insurance brokers in DF is impacted by the emergence of digital platforms. The research was carried out, according to the theories of Kotler, Levitt and Mendes. And as specific objectives: check the customer loyalty processes; understand the impacts of the Brazilian economic crisis on insurance brokers in DF; and understand the digital market in the insurance industry. The research was carried out from a qualitative research, through bibliographic review and interviews with the managers of three insurance brokers in DF, where it was possible to analyze some forms of performance of this market. The managers of the insurance brokers surveyed understood the need to adapt their business models to digital platforms and to reinvent themselves in the face of commerce.
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spelling A fidelização de clientes ante o surgimento das plataformas digitais no ramo de seguros no DFFidelizaçãoSegurosPlataformas Digitais6.02.00.00-6AdministraçãoThis work aimed to investigate whether customer loyalty at insurance brokers in DF is impacted by the emergence of digital platforms. The research was carried out, according to the theories of Kotler, Levitt and Mendes. And as specific objectives: check the customer loyalty processes; understand the impacts of the Brazilian economic crisis on insurance brokers in DF; and understand the digital market in the insurance industry. The research was carried out from a qualitative research, through bibliographic review and interviews with the managers of three insurance brokers in DF, where it was possible to analyze some forms of performance of this market. The managers of the insurance brokers surveyed understood the need to adapt their business models to digital platforms and to reinvent themselves in the face of commerce.Este trabalho teve como objetivo investigar se a fidelização dos clientes nas corretoras de seguros no DF é impactada pelo surgimento das plataformas digitais. A pesquisa foi realizada, consoante às teorias de Kotler, Levitt e Mendes. E como objetivos específicos: verificar os processos de fidelização de clientes; compreender os impactos da crise econômica brasileira sobre as corretoras de seguros no DF; e compreender o mercado digital no ramo de seguros. A pesquisa foi realizada a partir de uma pesquisa qualitativa, por meio de revisão bibliográfica e entrevistas com os gestores de três corretoras de seguros no DF, onde foi possível analisar algumas formas de atuação desse mercado. Os gestores das corretoras de seguro pesquisadas entenderam a necessidade de adpatação dos seus modelos de negócios, diante das plataformas digitais, e a se reinventarem frente ao comércio.Centro de Ensino Unificado do Distrito FederalBrasilCoordenação do Curso de AdministraçãoUDFFilipe, Rachel vaz gomes de melohttp://lattes.cnpq.br/1738013328629429Vales, Criciliane Maria deRodrigues, Enivaldo de FreitasPereira, José Rafael da SilvaMarques, Lêirilane Soares2020-11-27T14:22:48Z2020-11-262020-11-27T14:22:48Z2018info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttps://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/1131porACCENTURE. Disponível em: https: https://www.accenture.com/br-pt?c=acn_glb_brandexpressiongoogle_11608449&n=psgs_1020&gclid=Cj0KCQiA2uH-BRCCARIsAEeef3ndDj18fzrkZnyEf7xnq51CA_mPEOAjkvXYBx5jt8UAk9puwovIcwaAifWEALw_wcB&gclsrc=aw.ds. Acesso em 15 dez. 2020. “CRISE o ramo de seguros rema contra a maré”. BLOG PROFEE. 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