Relacionamento e fidelização de clientes de uma corretora de seguros: estudo de caso
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UPF |
Texto Completo: | http://repositorio.upf.br/handle/riupf/2232 |
Resumo: | The present work had as objective to analyze the customers of the company GM Seguros, trying to identify if they are satisfied with the services provided by the company. With this, we seek to measure how the level of customer satisfaction is, where the more satisfied, the more loyal these customers tend to be. For this, at first, a qualitative research was applied, aiming to identify the customer's needs in relation to this market; soon after, a quantitative survey was applied, where a number of 63 respondents were obtained, where the level of trust, commitment, satisfaction, repurchase and recommendation with the company's customers were measured. With this, it can be seen that the company is on the right path, considering that the results were that the company has a good rate of customer satisfaction, making them faithful at the time of the repurchase process. And it was also identified that the index that most needs attention was the recommendation, which the company should focus on to generate “word of mouth marketing”. |
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Relacionamento e fidelização de clientes de uma corretora de seguros: estudo de casoAdministração de empresasFidelização de clientesRelacionamentoSatisfaçãoThe present work had as objective to analyze the customers of the company GM Seguros, trying to identify if they are satisfied with the services provided by the company. With this, we seek to measure how the level of customer satisfaction is, where the more satisfied, the more loyal these customers tend to be. For this, at first, a qualitative research was applied, aiming to identify the customer's needs in relation to this market; soon after, a quantitative survey was applied, where a number of 63 respondents were obtained, where the level of trust, commitment, satisfaction, repurchase and recommendation with the company's customers were measured. With this, it can be seen that the company is on the right path, considering that the results were that the company has a good rate of customer satisfaction, making them faithful at the time of the repurchase process. And it was also identified that the index that most needs attention was the recommendation, which the company should focus on to generate “word of mouth marketing”.O presente trabalho teve como objetivo analisar o os clientes da empresa GM Seguros, buscando identificar se os mesmos estão satisfeitos com os serviços dispostos pela empresa. Com isso busca-se mensurar como está o nível de satisfação dos clientes, onde quanto mais satisfeitos, mais fieis esses clientes tendem a ser. Para isso foi aplicado em um primeiro momento uma pesquisa qualitativa, visando identificar quais as necessidades dos cliente com relação a esse mercado; logo após foi aplicado uma pesquisa quantitativa, onde foi obtido um número de 63 respondentes, onde foram mensurados como está o nível de confiança, comprometimento, satisfação, recompra e recomendação com os clientes da empresa. Com isso pode-se ver que a empresa está no caminho certo, tendo em vista que os resultados foram que a empresa tem um bom índice de satisfação dos seus clientes, fazendo com que os mesmos sejam fieis na hora do processo de recompra. E também foi identificado que o índice que mais precisa de atenção foi o da recomendação, onde a empresa deve focar para a geração do “marketing de boca a boca”.Universidade de Passo FundoBrasilFaculdade de Ciências Econômicas, Administrativas e Contábeis - FEACUPFGardelin, João PauloPimentel, Elisson Pereira2022-04-05T23:35:03Z2022-04-052022-04-05T23:35:03Z2021-12-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisPIMENTEL, Elisson Pereira. Relacionamento e fidelização de clientes de uma corretora de seguros: estudo de caso. 2021. 35 f. Monografia (Bacharel em Administração). Curso de Administração. Universidade de Passo Fundo, Lagoa Vermelha, 2021.http://repositorio.upf.br/handle/riupf/2232porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UPFinstname:Universidade de Passo Fundo (UPF)instacron:UPF2022-04-05T23:35:03Zoai:localhost:riupf/2232Repositório InstitucionalPRIhttp://repositorio.upf.br/oai/requestopendoar:16102022-04-05T23:35:03Repositório Institucional da UPF - Universidade de Passo Fundo (UPF)false |
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