Didatic transposition in Distance Corporate Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Pesquiseduca |
Texto Completo: | https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1017 |
Resumo: | Corporate education has been the subject of several reflections and discussions, given that companies have been facing many paradigm changes, which increases their challenges to survive and thrive amidst new market demands. This paper aims to discuss the applicability of the Didactic Transposition theory in distance corporate education. Based on our review of other academic papers that address theoretical concepts about teaching activities and the use of technological resources, corporate distance education is increasingly less seen as a mere product of the reproduction of traditional teaching-learning mechanisms. The results of the research point to the necessary expansion of research projects and reflections on the current status of development of corporate distance education in Brazilian companies, as there is still a limited understanding of problems related to training and the perceived value of interaction in the creation of knowledge in Brazilian corporate organizations. |
id |
EDUL-1_0ac61cb67cba35b40e92404b74124b68 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1017 |
network_acronym_str |
EDUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
repository_id_str |
|
spelling |
Didatic transposition in Distance Corporate Education Transposição didática na Educação Corporativa na Educação a Distância Transposição didática; educação corporativa; educação a distância; internet.Educação. Educação Corporativa. Educação a distância. Corporate education has been the subject of several reflections and discussions, given that companies have been facing many paradigm changes, which increases their challenges to survive and thrive amidst new market demands. This paper aims to discuss the applicability of the Didactic Transposition theory in distance corporate education. Based on our review of other academic papers that address theoretical concepts about teaching activities and the use of technological resources, corporate distance education is increasingly less seen as a mere product of the reproduction of traditional teaching-learning mechanisms. The results of the research point to the necessary expansion of research projects and reflections on the current status of development of corporate distance education in Brazilian companies, as there is still a limited understanding of problems related to training and the perceived value of interaction in the creation of knowledge in Brazilian corporate organizations.A educação corporativa tem sido alvo de muitas reflexões e discussões, haja vista que as empresas têm enfrentado muitas mudanças de paradigma, o que aumenta seus desafios para sobreviverem e prosperarem em meio às novas exigências do mercado. Este trabalho tem como objetivo discutir a aplicabilidade da teoria da Transposição Didática na Educação Corporativa a distância. A partir da consulta bibliográfica a outros trabalhos acadêmicos que abordam conceitos teóricos sobre atividades didáticas e emprego de recursos tecnológicos, a Educação Corporativa a distância passa a ser cada vez menos vista como mero produto da reprodução dos mecanismos tradicionais de ensino-aprendizagem. Os resultados do trabalho apontam para a necessária ampliação de pesquisas e reflexões sobre o estado atual de desenvolvimento da educação corporativa a distância em empresas brasileiras, pois ainda é baixa a compreensão sobre problemas relacionados à capacitação e percepção de valor da interação na criação do conhecimento dentro das organizações corporativas nacionais.EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos2022-01-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/101710.58422/repesq.2021.e1017REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 32 (2021): FORMAÇÃO DOCENTE E PRÁTICAS EDUCACIONAIS EM ESPAÇOS PEDAGÓGICOS DE FORMAÇÃO; 1105-1119 2177-1626reponame:Revista Eletrônica Pesquiseducainstname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)instacron:EDULporhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1017/995https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCordeiro, Denilson de SousaSilva, Renan Antonio da Langhi, CeliPeterossi, Helena Gemignani Peterossi2023-06-20T22:17:22Zoai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1017Revistahttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/indexPRIhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/oai||pesquiseduca@unisantos.br2177-16262177-1626opendoar:2023-06-20T22:17:22Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Didatic transposition in Distance Corporate Education Transposição didática na Educação Corporativa na Educação a Distância |
title |
Didatic transposition in Distance Corporate Education |
spellingShingle |
Didatic transposition in Distance Corporate Education Cordeiro, Denilson de Sousa Transposição didática; educação corporativa; educação a distância; internet. Educação. Educação Corporativa. Educação a distância. |
title_short |
Didatic transposition in Distance Corporate Education |
title_full |
Didatic transposition in Distance Corporate Education |
title_fullStr |
Didatic transposition in Distance Corporate Education |
title_full_unstemmed |
Didatic transposition in Distance Corporate Education |
title_sort |
Didatic transposition in Distance Corporate Education |
author |
Cordeiro, Denilson de Sousa |
author_facet |
Cordeiro, Denilson de Sousa Silva, Renan Antonio da Langhi, Celi Peterossi, Helena Gemignani Peterossi |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Renan Antonio da Langhi, Celi Peterossi, Helena Gemignani Peterossi |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cordeiro, Denilson de Sousa Silva, Renan Antonio da Langhi, Celi Peterossi, Helena Gemignani Peterossi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Transposição didática; educação corporativa; educação a distância; internet. Educação. Educação Corporativa. Educação a distância. |
topic |
Transposição didática; educação corporativa; educação a distância; internet. Educação. Educação Corporativa. Educação a distância. |
description |
Corporate education has been the subject of several reflections and discussions, given that companies have been facing many paradigm changes, which increases their challenges to survive and thrive amidst new market demands. This paper aims to discuss the applicability of the Didactic Transposition theory in distance corporate education. Based on our review of other academic papers that address theoretical concepts about teaching activities and the use of technological resources, corporate distance education is increasingly less seen as a mere product of the reproduction of traditional teaching-learning mechanisms. The results of the research point to the necessary expansion of research projects and reflections on the current status of development of corporate distance education in Brazilian companies, as there is still a limited understanding of problems related to training and the perceived value of interaction in the creation of knowledge in Brazilian corporate organizations. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-01-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1017 10.58422/repesq.2021.e1017 |
url |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1017 |
identifier_str_mv |
10.58422/repesq.2021.e1017 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1017/995 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos |
publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 32 (2021): FORMAÇÃO DOCENTE E PRÁTICAS EDUCACIONAIS EM ESPAÇOS PEDAGÓGICOS DE FORMAÇÃO; 1105-1119 2177-1626 reponame:Revista Eletrônica Pesquiseduca instname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) instacron:EDUL |
instname_str |
Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) |
instacron_str |
EDUL |
institution |
EDUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
collection |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pesquiseduca@unisantos.br |
_version_ |
1793890352885661696 |