Professional education and languages: teaching languages for specific purposes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Langhi, Celi
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Fernandez, Senira Anie Ferraz, Peterossi, Helena Gemignani, Lopes, Regina Rogick
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica Pesquiseduca
Texto Completo: https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1036
Resumo: This article aims to investigate the relationship between the language for specific purposes (LSP) approach to English teaching in high school vocational programs at vocational schools run by the São Paulo State government and the most appropriate choices for skill-based teaching. It focuses on the concept of needs analysis, as this is the differential of this approach. Part of a literature review and exploratory research through direct observation, it seeks to understand its variants, finally considering that its assumptions can go beyond LSP teaching. Keywords: Professional education. Language Teaching. LSP Approach. Needs Analysis.
id EDUL-1_d292ad78c9aa28b290ca46ed572dcbac
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1036
network_acronym_str EDUL-1
network_name_str Revista Eletrônica Pesquiseduca
repository_id_str
spelling Professional education and languages: teaching languages for specific purposes Educação profissional e linguagens: ensino de línguas para fins específicos Educação profissionalEnsino de LínguasAbordagem InstrumentalAnálise de NecessidadesEducação ProfissionalThis article aims to investigate the relationship between the language for specific purposes (LSP) approach to English teaching in high school vocational programs at vocational schools run by the São Paulo State government and the most appropriate choices for skill-based teaching. It focuses on the concept of needs analysis, as this is the differential of this approach. Part of a literature review and exploratory research through direct observation, it seeks to understand its variants, finally considering that its assumptions can go beyond LSP teaching. Keywords: Professional education. Language Teaching. LSP Approach. Needs Analysis.- Este artigo tem o objetivo de investigar a relação entre a abordagem instrumental no ensino de inglês nos cursos técnicos de nível médio nas escolas técnicas estaduais do estado de São Paulo e as escolhas mais adequadas ao ensino por competências. Concentra-se no conceito de análise de necessidades por ser o diferencial dessa abordagem. Parte de uma pesquisa bibliográfica e uma pesquisa exploratória por meio de observação direta, busca o entendimento das suas variantes, considerando por fim que os seus pressupostos podem extrapolar o campo do ensino de línguas para fins específicos. Palavras-chave: Educação profissional. Ensino de Línguas. Abordagem Instrumental. Análise de Necessidades.EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos2021-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/103610.58422/repesq.2021.e1036REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 29 (2021): FORMAÇÃO DE PROFESSORES: PEDAGOGIA, CRESCIMENTO EMOCIONAL E PAIXÃO DOCENTE (DOSSIÊ); 300 -3092177-1626reponame:Revista Eletrônica Pesquiseducainstname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)instacron:EDULporhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1036/906Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCAhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLanghi, CeliFernandez, Senira Anie FerrazPeterossi, Helena GemignaniLopes, Regina Rogick2023-06-22T00:55:54Zoai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1036Revistahttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/indexPRIhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/oai||pesquiseduca@unisantos.br2177-16262177-1626opendoar:2023-06-22T00:55:54Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)false
dc.title.none.fl_str_mv Professional education and languages: teaching languages for specific purposes
Educação profissional e linguagens: ensino de línguas para fins específicos
title Professional education and languages: teaching languages for specific purposes
spellingShingle Professional education and languages: teaching languages for specific purposes
Langhi, Celi
Educação profissional
Ensino de Línguas
Abordagem Instrumental
Análise de Necessidades
Educação Profissional
title_short Professional education and languages: teaching languages for specific purposes
title_full Professional education and languages: teaching languages for specific purposes
title_fullStr Professional education and languages: teaching languages for specific purposes
title_full_unstemmed Professional education and languages: teaching languages for specific purposes
title_sort Professional education and languages: teaching languages for specific purposes
author Langhi, Celi
author_facet Langhi, Celi
Fernandez, Senira Anie Ferraz
Peterossi, Helena Gemignani
Lopes, Regina Rogick
author_role author
author2 Fernandez, Senira Anie Ferraz
Peterossi, Helena Gemignani
Lopes, Regina Rogick
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Langhi, Celi
Fernandez, Senira Anie Ferraz
Peterossi, Helena Gemignani
Lopes, Regina Rogick
dc.subject.por.fl_str_mv Educação profissional
Ensino de Línguas
Abordagem Instrumental
Análise de Necessidades
Educação Profissional
topic Educação profissional
Ensino de Línguas
Abordagem Instrumental
Análise de Necessidades
Educação Profissional
description This article aims to investigate the relationship between the language for specific purposes (LSP) approach to English teaching in high school vocational programs at vocational schools run by the São Paulo State government and the most appropriate choices for skill-based teaching. It focuses on the concept of needs analysis, as this is the differential of this approach. Part of a literature review and exploratory research through direct observation, it seeks to understand its variants, finally considering that its assumptions can go beyond LSP teaching. Keywords: Professional education. Language Teaching. LSP Approach. Needs Analysis.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-03-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1036
10.58422/repesq.2021.e1036
url https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1036
identifier_str_mv 10.58422/repesq.2021.e1036
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1036/906
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos
publisher.none.fl_str_mv EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos
dc.source.none.fl_str_mv REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 29 (2021): FORMAÇÃO DE PROFESSORES: PEDAGOGIA, CRESCIMENTO EMOCIONAL E PAIXÃO DOCENTE (DOSSIÊ); 300 -309
2177-1626
reponame:Revista Eletrônica Pesquiseduca
instname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)
instacron:EDUL
instname_str Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)
instacron_str EDUL
institution EDUL
reponame_str Revista Eletrônica Pesquiseduca
collection Revista Eletrônica Pesquiseduca
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)
repository.mail.fl_str_mv ||pesquiseduca@unisantos.br
_version_ 1793890352905584640