Professional education and languages: teaching languages for specific purposes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Pesquiseduca |
Texto Completo: | https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1036 |
Resumo: | This article aims to investigate the relationship between the language for specific purposes (LSP) approach to English teaching in high school vocational programs at vocational schools run by the São Paulo State government and the most appropriate choices for skill-based teaching. It focuses on the concept of needs analysis, as this is the differential of this approach. Part of a literature review and exploratory research through direct observation, it seeks to understand its variants, finally considering that its assumptions can go beyond LSP teaching. Keywords: Professional education. Language Teaching. LSP Approach. Needs Analysis. |
id |
EDUL-1_d292ad78c9aa28b290ca46ed572dcbac |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1036 |
network_acronym_str |
EDUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
repository_id_str |
|
spelling |
Professional education and languages: teaching languages for specific purposes Educação profissional e linguagens: ensino de línguas para fins específicos Educação profissionalEnsino de LínguasAbordagem InstrumentalAnálise de NecessidadesEducação ProfissionalThis article aims to investigate the relationship between the language for specific purposes (LSP) approach to English teaching in high school vocational programs at vocational schools run by the São Paulo State government and the most appropriate choices for skill-based teaching. It focuses on the concept of needs analysis, as this is the differential of this approach. Part of a literature review and exploratory research through direct observation, it seeks to understand its variants, finally considering that its assumptions can go beyond LSP teaching. Keywords: Professional education. Language Teaching. LSP Approach. Needs Analysis.- Este artigo tem o objetivo de investigar a relação entre a abordagem instrumental no ensino de inglês nos cursos técnicos de nível médio nas escolas técnicas estaduais do estado de São Paulo e as escolhas mais adequadas ao ensino por competências. Concentra-se no conceito de análise de necessidades por ser o diferencial dessa abordagem. Parte de uma pesquisa bibliográfica e uma pesquisa exploratória por meio de observação direta, busca o entendimento das suas variantes, considerando por fim que os seus pressupostos podem extrapolar o campo do ensino de línguas para fins específicos. Palavras-chave: Educação profissional. Ensino de Línguas. Abordagem Instrumental. Análise de Necessidades.EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos2021-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/103610.58422/repesq.2021.e1036REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 29 (2021): FORMAÇÃO DE PROFESSORES: PEDAGOGIA, CRESCIMENTO EMOCIONAL E PAIXÃO DOCENTE (DOSSIÊ); 300 -3092177-1626reponame:Revista Eletrônica Pesquiseducainstname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)instacron:EDULporhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1036/906Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCAhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLanghi, CeliFernandez, Senira Anie FerrazPeterossi, Helena GemignaniLopes, Regina Rogick2023-06-22T00:55:54Zoai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1036Revistahttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/indexPRIhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/oai||pesquiseduca@unisantos.br2177-16262177-1626opendoar:2023-06-22T00:55:54Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Professional education and languages: teaching languages for specific purposes Educação profissional e linguagens: ensino de línguas para fins específicos |
title |
Professional education and languages: teaching languages for specific purposes |
spellingShingle |
Professional education and languages: teaching languages for specific purposes Langhi, Celi Educação profissional Ensino de Línguas Abordagem Instrumental Análise de Necessidades Educação Profissional |
title_short |
Professional education and languages: teaching languages for specific purposes |
title_full |
Professional education and languages: teaching languages for specific purposes |
title_fullStr |
Professional education and languages: teaching languages for specific purposes |
title_full_unstemmed |
Professional education and languages: teaching languages for specific purposes |
title_sort |
Professional education and languages: teaching languages for specific purposes |
author |
Langhi, Celi |
author_facet |
Langhi, Celi Fernandez, Senira Anie Ferraz Peterossi, Helena Gemignani Lopes, Regina Rogick |
author_role |
author |
author2 |
Fernandez, Senira Anie Ferraz Peterossi, Helena Gemignani Lopes, Regina Rogick |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Langhi, Celi Fernandez, Senira Anie Ferraz Peterossi, Helena Gemignani Lopes, Regina Rogick |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação profissional Ensino de Línguas Abordagem Instrumental Análise de Necessidades Educação Profissional |
topic |
Educação profissional Ensino de Línguas Abordagem Instrumental Análise de Necessidades Educação Profissional |
description |
This article aims to investigate the relationship between the language for specific purposes (LSP) approach to English teaching in high school vocational programs at vocational schools run by the São Paulo State government and the most appropriate choices for skill-based teaching. It focuses on the concept of needs analysis, as this is the differential of this approach. Part of a literature review and exploratory research through direct observation, it seeks to understand its variants, finally considering that its assumptions can go beyond LSP teaching. Keywords: Professional education. Language Teaching. LSP Approach. Needs Analysis. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-03-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1036 10.58422/repesq.2021.e1036 |
url |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1036 |
identifier_str_mv |
10.58422/repesq.2021.e1036 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1036/906 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos |
publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 13 n. 29 (2021): FORMAÇÃO DE PROFESSORES: PEDAGOGIA, CRESCIMENTO EMOCIONAL E PAIXÃO DOCENTE (DOSSIÊ); 300 -309 2177-1626 reponame:Revista Eletrônica Pesquiseduca instname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) instacron:EDUL |
instname_str |
Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) |
instacron_str |
EDUL |
institution |
EDUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
collection |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pesquiseduca@unisantos.br |
_version_ |
1793890352905584640 |