Internacionalização da natura na França: estratégias e posicionamento de marketing para um mercado sofisticado
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Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Internext |
Texto Completo: | https://internext.espm.br/internext/article/view/56 |
Resumo: | This article analyzes the strategy and the positioning of marketing of the internationalization of Natura in Europe, specifically in France. It is presented a theoretical framework, with the main concepts on internationalization motivation and marketing strategies. Applying these concepts to the case of entrance of Natura in a mature and sophisticated market, it can be concluded that the company faced great challenges related to the sales systems, opening a proper store and facing strong competition of traditionally established brands in France. The case sample that the company got success with its brands, its values and adapting its products, prices and distribution canals to this sophisticated and mature market, guaranteeing its presence in one of the most privileged points of France and gaining strategical advantages, such as the consolidation of its brand in Europe and other international and national markets, and also learning important things to be shared in all the spheres of the organization. |
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Internacionalização da natura na França: estratégias e posicionamento de marketing para um mercado sofisticadoEstratégia de internacionalizaçãoNaturaMarketing InternacionalInternational StrategiesInternational Marketinghttp//databases.unesco.org/thesaurus/This article analyzes the strategy and the positioning of marketing of the internationalization of Natura in Europe, specifically in France. It is presented a theoretical framework, with the main concepts on internationalization motivation and marketing strategies. Applying these concepts to the case of entrance of Natura in a mature and sophisticated market, it can be concluded that the company faced great challenges related to the sales systems, opening a proper store and facing strong competition of traditionally established brands in France. The case sample that the company got success with its brands, its values and adapting its products, prices and distribution canals to this sophisticated and mature market, guaranteeing its presence in one of the most privileged points of France and gaining strategical advantages, such as the consolidation of its brand in Europe and other international and national markets, and also learning important things to be shared in all the spheres of the organization.Este artigo analisa a estratégia e o posicionamento de marketing da internacionalização da empresa Natura na Europa, especificamente na França. É feito um levantamento teórico dos principais conceitos sobre motivos de internacionalização e estratégias de marketing. Quanto ao procedimento metodológico, é feita uma pesquisa qualitativa, por meio do estudo de um caso que representa a entrada de uma empresa brasileira em um mercado sofisticado. Ao aplicarmos estes conceitos ao caso da entrada da Natura em um mercado maduro e sofisticado, pode-se concluir que a empresa enfrentou grandes desafios para atuar no sistema de vendas indiretas por meio de uma loja própria e enfrentando forte concorrência de marcas tradicionalmente estabelecidas no mundo todo e presentes na França. O caso mostra que a empresa obteve sucesso posicionando sua marca, seus valores e adaptando seus produtos, preços e canais de distribuição a este mercado sofisticado e concorrido, garantindo sua presença em um dos pontos mais privilegiados da França e ganhando vantagens estratégicas, tais como a valorização e consolidação de sua marca junto a outros mercados internacionais e nacionais, e também um aprendizado a ser compartilhado em todas as esferas da organização.Escola Superior de Propaganda e Marketing - ESPM2008-01-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://internext.espm.br/internext/article/view/5610.18568/1980-4865.22221-246Internext - International Business and Management Review ; Vol. 2 No. 2 (2007); 221-246Internext; v. 2 n. 2 (2007); 221-2461980-4865reponame:Internextinstname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://internext.espm.br/internext/article/view/56/53Copyright (c) 2015 Internextinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlcazar, Márcia RuizSpers, Renata GiovinazzoArida, Rogério Mario2023-03-27T20:33:51Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/56Revistahttps://internext.espm.br/internextPRIhttps://internext.espm.br/internext/oaiinternext@espm.br1980-48651980-4865opendoar:2023-03-27T20:33:51Internext - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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