The materialities and its discourses

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gomes, Mayra Rodrigues
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1958
Resumo: This paper is an exercise on the conception that discourses reveal themselves in their effects, in other words, in the materiality that they produce. Here we investigate what is understood as discourse and, to demonstrate its materiality, we examine the evolution, throughout the years, of advertisings aiming the children public. The Danoninho advertising and its transformation in a temporal line constitute the focus from which we uncover the discourses potency. As advertisements pieces that resort to the good nutrition ideals, these advertisings make an excellent material to envision biopower.
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spelling The materialities and its discoursesAs materialidades e seus discursosDiscursosPropagandasBiopoder.This paper is an exercise on the conception that discourses reveal themselves in their effects, in other words, in the materiality that they produce. Here we investigate what is understood as discourse and, to demonstrate its materiality, we examine the evolution, throughout the years, of advertisings aiming the children public. The Danoninho advertising and its transformation in a temporal line constitute the focus from which we uncover the discourses potency. As advertisements pieces that resort to the good nutrition ideals, these advertisings make an excellent material to envision biopower.Este artigo é um exercício sobre a concepção de que os discursos revelam-se em seus efeitos, a saber, nas materialidades que produzem. Com ele exploramos o que se entende por discurso e, a fim de confirmar suas materialidades, examinamos as evoluções, ao longo dos anos, de propagandas voltadas para o público infantil. As propagandas do Danoninho e suas transformações numa linha temporal constituem o foco a partir do qual descortinamos a potência dos discursos. Como peças publicitárias que recorrem à ideia de uma boa alimentação, essas propagandas compõem ótimo material para o vislumbre de biopoderes.Escola Superior de Propaganda e Marketing2019-08-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa histórico/discursivaapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/195810.18568/cmc.v16i46.1958Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 No. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 271-290Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 Núm. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 271-290Comunicação Mídia e Consumo; v. 16 n. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 271-2901983-707010.18568/cmc.v16i46reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1958/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1958/pdf_1Copyright (c) 2019 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGomes, Mayra Rodrigues2020-09-04T16:51:44Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1958Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2020-09-04T16:51:44Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
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