The materialities and its discourses
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1958 |
Resumo: | This paper is an exercise on the conception that discourses reveal themselves in their effects, in other words, in the materiality that they produce. Here we investigate what is understood as discourse and, to demonstrate its materiality, we examine the evolution, throughout the years, of advertisings aiming the children public. The Danoninho advertising and its transformation in a temporal line constitute the focus from which we uncover the discourses potency. As advertisements pieces that resort to the good nutrition ideals, these advertisings make an excellent material to envision biopower. |
id |
ESPM-3_5dfa99bdfaa0889889b0deb3b04b697f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1958 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The materialities and its discoursesAs materialidades e seus discursosDiscursosPropagandasBiopoder.This paper is an exercise on the conception that discourses reveal themselves in their effects, in other words, in the materiality that they produce. Here we investigate what is understood as discourse and, to demonstrate its materiality, we examine the evolution, throughout the years, of advertisings aiming the children public. The Danoninho advertising and its transformation in a temporal line constitute the focus from which we uncover the discourses potency. As advertisements pieces that resort to the good nutrition ideals, these advertisings make an excellent material to envision biopower.Este artigo é um exercício sobre a concepção de que os discursos revelam-se em seus efeitos, a saber, nas materialidades que produzem. Com ele exploramos o que se entende por discurso e, a fim de confirmar suas materialidades, examinamos as evoluções, ao longo dos anos, de propagandas voltadas para o público infantil. As propagandas do Danoninho e suas transformações numa linha temporal constituem o foco a partir do qual descortinamos a potência dos discursos. Como peças publicitárias que recorrem à ideia de uma boa alimentação, essas propagandas compõem ótimo material para o vislumbre de biopoderes.Escola Superior de Propaganda e Marketing2019-08-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa histórico/discursivaapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/195810.18568/cmc.v16i46.1958Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 No. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 271-290Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 Núm. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 271-290Comunicação Mídia e Consumo; v. 16 n. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 271-2901983-707010.18568/cmc.v16i46reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1958/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1958/pdf_1Copyright (c) 2019 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGomes, Mayra Rodrigues2020-09-04T16:51:44Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1958Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2020-09-04T16:51:44Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The materialities and its discourses As materialidades e seus discursos |
title |
The materialities and its discourses |
spellingShingle |
The materialities and its discourses Gomes, Mayra Rodrigues Discursos Propagandas Biopoder. |
title_short |
The materialities and its discourses |
title_full |
The materialities and its discourses |
title_fullStr |
The materialities and its discourses |
title_full_unstemmed |
The materialities and its discourses |
title_sort |
The materialities and its discourses |
author |
Gomes, Mayra Rodrigues |
author_facet |
Gomes, Mayra Rodrigues |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes, Mayra Rodrigues |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Discursos Propagandas Biopoder. |
topic |
Discursos Propagandas Biopoder. |
description |
This paper is an exercise on the conception that discourses reveal themselves in their effects, in other words, in the materiality that they produce. Here we investigate what is understood as discourse and, to demonstrate its materiality, we examine the evolution, throughout the years, of advertisings aiming the children public. The Danoninho advertising and its transformation in a temporal line constitute the focus from which we uncover the discourses potency. As advertisements pieces that resort to the good nutrition ideals, these advertisings make an excellent material to envision biopower. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-08-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion pesquisa histórico/discursiva |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1958 10.18568/cmc.v16i46.1958 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1958 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v16i46.1958 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1958/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1958/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 No. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 271-290 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 Núm. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 271-290 Comunicação Mídia e Consumo; v. 16 n. 46 (2019): MAIO/AGOSTO; 271-290 1983-7070 10.18568/cmc.v16i46 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890300607856640 |