Habits of contemporary newsreader
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/428 |
Resumo: | This article presents the habits of the contemporary newsreaderraised by an empirical research of socio-cultural nature. Starting from thepresupposed argument that being a news reader implies mixing purposes,gestures, sensibilities and abilities of the digital and printed press, the research,supported above all on Martín-Barbero’s Mediation Theory, envisaged toidentify how these two formats cohabit and redraw people’s daily routine. |
id |
ESPM-3_665bf9da419d57084e7db734925df835 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/428 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Habits of contemporary newsreaderHábitos del lector de noticias contemporáneoHábitos do Leitor de Notícias ContemporâneoNews reader. Journalistic reading. Reception on the web.Lector de noticias contemporáneo. Lectura periodística. Recepción en la web.Leitor de notícias contemporâneo. Leitura jornalística. Recepção na web.This article presents the habits of the contemporary newsreaderraised by an empirical research of socio-cultural nature. Starting from thepresupposed argument that being a news reader implies mixing purposes,gestures, sensibilities and abilities of the digital and printed press, the research,supported above all on Martín-Barbero’s Mediation Theory, envisaged toidentify how these two formats cohabit and redraw people’s daily routine.En este artículo se presentan los hábitos del lector de noticiascontemporáneo recogidos de un estudio empírico de naturaleza sociocultural.Suponiendo que ser lector de noticias hoy implica combinar propósitos,gestos, sensibilidades y habilidades de los periódicos impresos y digitales, lainvestigación, apoyada principalmente en la Teoría de las Mediaciones deMartín-Barbero, trató de determinar cómo estos dos formatos cohabitan yrediseñan la vida cotidina de las personas. Este artigo apresenta hábitos do leitor de notícias contemporâneo levantados a partir de uma pesquisa empírica de cunho sociocultural. Partindo do pressuposto de que ser leitor de notícias hoje implica mesclar propósitos, gestos, sensibilidades e habilidades dos jornais impresso e digital, a pesquisa, amparada sobretudo na Teoria das Mediações, de Martín-Barbero, buscou identificar como esses dois formatos coabitam e redesenham o cotidiano das pessoas. Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-06-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa empírica, de cunho sociocultural, utilizando-se de entrevistas etnográficasapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/42810.18568/cmc.v10i27.428Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 75-96Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 75-96Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 75-961983-707010.18568/cmc.v10i27reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/428/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/428/pdf_1https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/428/pdf_2Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessKnewitz, Anna PaulaJacks, Nilda2014-04-29T13:10:17Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/428Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-04-29T13:10:17Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Habits of contemporary newsreader Hábitos del lector de noticias contemporáneo Hábitos do Leitor de Notícias Contemporâneo |
title |
Habits of contemporary newsreader |
spellingShingle |
Habits of contemporary newsreader Knewitz, Anna Paula News reader. Journalistic reading. Reception on the web. Lector de noticias contemporáneo. Lectura periodística. Recepción en la web. Leitor de notícias contemporâneo. Leitura jornalística. Recepção na web. |
title_short |
Habits of contemporary newsreader |
title_full |
Habits of contemporary newsreader |
title_fullStr |
Habits of contemporary newsreader |
title_full_unstemmed |
Habits of contemporary newsreader |
title_sort |
Habits of contemporary newsreader |
author |
Knewitz, Anna Paula |
author_facet |
Knewitz, Anna Paula Jacks, Nilda |
author_role |
author |
author2 |
Jacks, Nilda |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Knewitz, Anna Paula Jacks, Nilda |
dc.subject.por.fl_str_mv |
News reader. Journalistic reading. Reception on the web. Lector de noticias contemporáneo. Lectura periodística. Recepción en la web. Leitor de notícias contemporâneo. Leitura jornalística. Recepção na web. |
topic |
News reader. Journalistic reading. Reception on the web. Lector de noticias contemporáneo. Lectura periodística. Recepción en la web. Leitor de notícias contemporâneo. Leitura jornalística. Recepção na web. |
description |
This article presents the habits of the contemporary newsreaderraised by an empirical research of socio-cultural nature. Starting from thepresupposed argument that being a news reader implies mixing purposes,gestures, sensibilities and abilities of the digital and printed press, the research,supported above all on Martín-Barbero’s Mediation Theory, envisaged toidentify how these two formats cohabit and redraw people’s daily routine. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-06-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa empírica, de cunho sociocultural, utilizando-se de entrevistas etnográficas |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/428 10.18568/cmc.v10i27.428 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/428 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v10i27.428 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/428/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/428/pdf_1 https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/428/pdf_2 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 75-96 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 75-96 Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 75-96 1983-7070 10.18568/cmc.v10i27 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890299602272256 |