Propagandas, alienation and seduction: the humanwork ontological break off as a foundation of the social protagonism of the images
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
DOI: | 10.18568/cmc.v16i45.1778 |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1778 |
Resumo: | The analysis of capitalism, made by Marx, constituted fundamental tools for the diagnosis of the structure and functioning of capital. However, belonging to its historical time, this analysis raises the update to a system strongly determined by its subjective dimension. To understand this movement, through a bibliographical review, we will point out the rupture of the ontological dimension of work, propitiated by the alienated work typical of capitalism, the condition of subjective emptying that allowed the advancement of the image, mediated by advertisements, as a power of the contemporary form of capital. |
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Propagandas, alienation and seduction: the humanwork ontological break off as a foundation of the social protagonism of the imagesPropaganda, alienação e sedução: o rompimento ontológico homem-trabalho como fundamento do protagonismo social das imagensPropagandaCapitalImagemAlienaçãoOntologiaThe analysis of capitalism, made by Marx, constituted fundamental tools for the diagnosis of the structure and functioning of capital. However, belonging to its historical time, this analysis raises the update to a system strongly determined by its subjective dimension. To understand this movement, through a bibliographical review, we will point out the rupture of the ontological dimension of work, propitiated by the alienated work typical of capitalism, the condition of subjective emptying that allowed the advancement of the image, mediated by advertisements, as a power of the contemporary form of capital.A análise do capitalismo, feita por Marx, constituiu ferramentas fundamentais para o diagnóstico da estrutura e funcionamento do capital. Todavia, pertencente a seu tempo histórico, tal análise suscita a atualização para um sistema fortemente determinado pela sua dimensão subjetiva. Para compreender este movimento, por meio de uma revisão bibliográfica, apontaremos na ruptura da dimensão ontológica do trabalho, propiciada pelo trabalho alienado típico do capitalismo, a condicionante de esvaziamento subjetivo que possibilitou o avançar da imagem, mediada pelas propagandas, como potência da forma contemporânea do capital.Escola Superior de Propaganda e Marketing2019-04-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de literaturaapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/177810.18568/cmc.v16i45.1778Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 No. 45 (2019): JANEIRO/ABRIL; 101-121Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 16 Núm. 45 (2019): JANEIRO/ABRIL; 101-121Comunicação Mídia e Consumo; v. 16 n. 45 (2019): JANEIRO/ABRIL; 101-1211983-707010.18568/cmc.v16i45reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1778/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1778/pdf_1Copyright (c) 2019 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPacífico, MarsielGomes, Luiz Roberto2020-09-04T16:52:09Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1778Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2020-09-04T16:52:09Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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