“Live positively”: the lessons taught by advertisements of Coca-Cola Company
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756 |
Resumo: | This work aims to analyze the advertising campaign for Coca-ColaCompany Brazil, “Live Positively!”. From the theoretical perspective of Cultural Studies, Media Studies and postmodern discussions about the consumption of the body and certain lifestyles in the media, we discuss the growing movement of “redemption” of consumption, educational and culturally constructed as something positive and related to the body and life improvement of the subjects in contemporary times. |
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“Live positively”: the lessons taught by advertisements of Coca-Cola Company“Vivir positivamente”: analizando las lecciones de los anuncios de Coca-Cola Company“Viver positivamente”: as lições ensinadas por peças publicitárias da Coca-Cola CompanyCultural PedagogyCultural StudiesMedia StudiesConsumptionBody DataPedagogías CulturalesEstudios CulturalesEstudios de los medios de comunicaciónConsumoCuerpoPedagogias culturaisEstudos culturaisEstudos de mídiaConsumoCorpoThis work aims to analyze the advertising campaign for Coca-ColaCompany Brazil, “Live Positively!”. From the theoretical perspective of Cultural Studies, Media Studies and postmodern discussions about the consumption of the body and certain lifestyles in the media, we discuss the growing movement of “redemption” of consumption, educational and culturally constructed as something positive and related to the body and life improvement of the subjects in contemporary times.Se analiza la publicidad de la Coca-Cola Company en Brasil, “Viva positivamente!”. Desde los Estudios Culturales, de los estudios de los medios de comunicación y las discusiones sobre el consumo postmoderna del cuerpo y ciertos estilos de vida en los medios de comunicación, se analiza el creciente movimiento de “redención” o “la absolución” del consumo, educativa y culturalmente construido como algo positivo y relacionados con el cuerpo y mejora de la calidad de vida de los sujetos en la contemporaneidad.Analisa-se a campanha publicitária da Coca-Cola Company Brasil, “Viva positivamente!”. A partir dos Estudos Culturais, dos Estudos de Mídia e das discussões pós-modernas acerca do consumo do corpo e de determinados estilos de vida na mídia, discute-se o crescente movimento de “redenção” ou, ainda, de “absolvição” do consumo, construído pedagógica e culturalmente como algo positivo e relacionado à melhora do corpo e da qualidade de vida dos sujeitos na contemporaneidade.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/75610.18568/cmc.v11i31.756Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 99-116Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 99-116Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 99-1161983-707010.18568/cmc.v11i31reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporspaenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756/pdf_4https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756/pdf_17https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756/pdf_22Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRipoll, Daniela2014-10-06T21:12:01Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/756Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-10-06T21:12:01Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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