“Live positively”: the lessons taught by advertisements of Coca-Cola Company

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ripoll, Daniela
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756
Resumo: This work aims to analyze the advertising campaign for Coca-ColaCompany Brazil, “Live Positively!”. From the theoretical perspective of Cultural Studies, Media Studies and postmodern discussions about the consumption of the body and certain lifestyles in the media, we discuss the growing movement of “redemption” of consumption, educational and culturally constructed as something positive and related to the body and life improvement of the subjects in contemporary times.
id ESPM-3_8e254d131b75f53a0b9443a90477f820
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/756
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling “Live positively”: the lessons taught by advertisements of Coca-Cola Company“Vivir positivamente”: analizando las lecciones de los anuncios de Coca-Cola Company“Viver positivamente”: as lições ensinadas por peças publicitárias da Coca-Cola CompanyCultural PedagogyCultural StudiesMedia StudiesConsumptionBody DataPedagogías CulturalesEstudios CulturalesEstudios de los medios de comunicaciónConsumoCuerpoPedagogias culturaisEstudos culturaisEstudos de mídiaConsumoCorpoThis work aims to analyze the advertising campaign for Coca-ColaCompany Brazil, “Live Positively!”. From the theoretical perspective of Cultural Studies, Media Studies and postmodern discussions about the consumption of the body and certain lifestyles in the media, we discuss the growing movement of “redemption” of consumption, educational and culturally constructed as something positive and related to the body and life improvement of the subjects in contemporary times.Se analiza la publicidad de la Coca-Cola Company en Brasil, “Viva positivamente!”. Desde los Estudios Culturales, de los estudios de los medios de comunicación y las discusiones sobre el consumo postmoderna del cuerpo y ciertos estilos de vida en los medios de comunicación, se analiza el creciente movimiento de “redención” o “la absolución” del consumo, educativa y culturalmente construido como algo positivo y relacionados con el cuerpo y mejora de la calidad de vida de los sujetos en la contemporaneidad.Analisa-se a campanha publicitária da Coca-Cola Company Brasil, “Viva positivamente!”. A partir dos Estudos Culturais, dos Estudos de Mídia e das discussões pós-modernas acerca do consumo do corpo e de determinados estilos de vida na mídia, discute-se o crescente movimento de “redenção” ou, ainda, de “absolvição” do consumo, construído pedagógica e culturalmente como algo positivo e relacionado à melhora do corpo e da qualidade de vida dos sujeitos na contemporaneidade.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/75610.18568/cmc.v11i31.756Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 99-116Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 99-116Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 99-1161983-707010.18568/cmc.v11i31reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporspaenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756/pdf_4https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756/pdf_17https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756/pdf_22Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRipoll, Daniela2014-10-06T21:12:01Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/756Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-10-06T21:12:01Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv “Live positively”: the lessons taught by advertisements of Coca-Cola Company
“Vivir positivamente”: analizando las lecciones de los anuncios de Coca-Cola Company
“Viver positivamente”: as lições ensinadas por peças publicitárias da Coca-Cola Company
title “Live positively”: the lessons taught by advertisements of Coca-Cola Company
spellingShingle “Live positively”: the lessons taught by advertisements of Coca-Cola Company
Ripoll, Daniela
Cultural Pedagogy
Cultural Studies
Media Studies
Consumption
Body Data
Pedagogías Culturales
Estudios Culturales
Estudios de los medios de comunicación
Consumo
Cuerpo
Pedagogias culturais
Estudos culturais
Estudos de mídia
Consumo
Corpo
title_short “Live positively”: the lessons taught by advertisements of Coca-Cola Company
title_full “Live positively”: the lessons taught by advertisements of Coca-Cola Company
title_fullStr “Live positively”: the lessons taught by advertisements of Coca-Cola Company
title_full_unstemmed “Live positively”: the lessons taught by advertisements of Coca-Cola Company
title_sort “Live positively”: the lessons taught by advertisements of Coca-Cola Company
author Ripoll, Daniela
author_facet Ripoll, Daniela
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ripoll, Daniela
dc.subject.por.fl_str_mv Cultural Pedagogy
Cultural Studies
Media Studies
Consumption
Body Data
Pedagogías Culturales
Estudios Culturales
Estudios de los medios de comunicación
Consumo
Cuerpo
Pedagogias culturais
Estudos culturais
Estudos de mídia
Consumo
Corpo
topic Cultural Pedagogy
Cultural Studies
Media Studies
Consumption
Body Data
Pedagogías Culturales
Estudios Culturales
Estudios de los medios de comunicación
Consumo
Cuerpo
Pedagogias culturais
Estudos culturais
Estudos de mídia
Consumo
Corpo
description This work aims to analyze the advertising campaign for Coca-ColaCompany Brazil, “Live Positively!”. From the theoretical perspective of Cultural Studies, Media Studies and postmodern discussions about the consumption of the body and certain lifestyles in the media, we discuss the growing movement of “redemption” of consumption, educational and culturally constructed as something positive and related to the body and life improvement of the subjects in contemporary times.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-08-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756
10.18568/cmc.v11i31.756
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v11i31.756
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
eng
language por
spa
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756/pdf_4
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756/pdf_17
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/756/pdf_22
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 99-116
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 99-116
Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 99-116
1983-7070
10.18568/cmc.v11i31
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890300013314048