Listen to your favorite band without wasting your time searching for it in a Torrent: an analysis of advertising of music e-businesses

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: De Marchi, Leonardo
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/634
Resumo: This paper presents an analysis of advertising of foreign electronic music companies operating in Brazil. From the reading of some selected pieces, the goal is to categorize the strategies used by these companies and to understand how these media products help in building a discourse about these new agents in the local music industry. It is concluded that, in referring to both economic arguments and the willingness of Brazilian consumers to share their musical interests, these new companies sustain a careful approach, trying to fit the habits of consumption of music in digital networks.
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spelling Listen to your favorite band without wasting your time searching for it in a Torrent: an analysis of advertising of music e-businessesEscucha a tu banda favorita sin tener que buscarla en un Torrent: un análisis de la publicidad de las compañías electrónicas de músicaOuça sua banda preferida sem precisar ir atrás daquele Torrent:uma análise da publicidade das empresas eletrônicas de músicaBrazilian music industryAdvertisingDigital contentElectronic music companiesIndustria discográfica brasileñaPublicidadContenidos digitalesEmpresas electrónicas de músicaIndústria fonográfica brasileiraPublicidadeConteúdos digitaisEmpresas eletrônicas de músicaThis paper presents an analysis of advertising of foreign electronic music companies operating in Brazil. From the reading of some selected pieces, the goal is to categorize the strategies used by these companies and to understand how these media products help in building a discourse about these new agents in the local music industry. It is concluded that, in referring to both economic arguments and the willingness of Brazilian consumers to share their musical interests, these new companies sustain a careful approach, trying to fit the habits of consumption of music in digital networks.En este artículo se hace un análisis de la publicidad de empresas electrónicas extranjeras de música que empiezan a operar en Brasil. De la lectura de piezas seleccionadas, el objetivo de la investigación es clasificar las estrategias utilizadas por esas empresas y comprender cómo esas publicidades ayudan en la construcción de un discurso acerca de esos nuevos agentes de la industria discográfica local. Se concluye que, al referirse tanto a argumentos económicos como a la voluntad de los consumidores brasileños de compartir sus intereses musicales, esas nuevas empresas presentan un abordaje cuidadoso, intentando adaptarse a los hábitos de consumo de música en las redes digitales.Neste artigo, realiza-se uma análise do discurso de peças publicitárias de empresas eletrônicas estrangeiras de música que começam a operar no Brasil. O objetivo do trabalho é categorizar as estratégias retóricas utilizadas pelas empresas eletrônicas e compreender como tais produtos midiáticos ajudam na construção de um discurso sobre esses novos agentes da indústria fonográfica. Conclui-se que se têm uma concepção dos consumidores brasileiros como reticentes a pagar para consumir música nas redes digitais, mas interessados em se socializar através de seu gosto musical.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa empírica de campoapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/63410.18568/cmc.v11i32.634Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 163-183Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 163-183Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 163-1831983-707010.18568/cmc.v11i32reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/634/pdf_30Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDe Marchi, Leonardo2015-01-21T16:12:55Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/634Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-01-21T16:12:55Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
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description This paper presents an analysis of advertising of foreign electronic music companies operating in Brazil. From the reading of some selected pieces, the goal is to categorize the strategies used by these companies and to understand how these media products help in building a discourse about these new agents in the local music industry. It is concluded that, in referring to both economic arguments and the willingness of Brazilian consumers to share their musical interests, these new companies sustain a careful approach, trying to fit the habits of consumption of music in digital networks.
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