“You deface my city, I deface you”: the practice of defacing political posters
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/920 |
Resumo: | This study discusses the practice of everyday people defacing political material. We analyzed photographic records of these counterpropaganda interventions in the form of text and/or images published on the Facebook profile “Sujo sua cara” (I deface you) and the reconstructed meaning in the new discourse produced. Observing the posters and meaning shared in these visual interactions invites reflection on the non-partisan nature of the phenomenon and (dis)belief in political propaganda, representative democracy, and the political class in general. |
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“You deface my city, I deface you”: the practice of defacing political posters“Você suja minha cidade, eu sujo sua cara”: práticas de escrita urbana sobre a propaganda eleitoralDiscourse analysisBeliefVisual communicationUrban interventionsPropagandaAnálise do discursoCrençaComunicação visualIntervenções urbanasPropagandaThis study discusses the practice of everyday people defacing political material. We analyzed photographic records of these counterpropaganda interventions in the form of text and/or images published on the Facebook profile “Sujo sua cara” (I deface you) and the reconstructed meaning in the new discourse produced. Observing the posters and meaning shared in these visual interactions invites reflection on the non-partisan nature of the phenomenon and (dis)belief in political propaganda, representative democracy, and the political class in general.Discutimos no artigo algumas práticas de escrita urbana realizadas por sujeitos comuns sobre peças de propaganda eleitoral. Analisamos alguns registros fotográficos dessas intervenções de contrapropaganda, sob a forma de texto e/ou de imagem, publicados no perfil “Sujo sua cara” no Facebook e a reconstrução de sentido nos novos discursos produzidos. A observação das peças e dos sentidos compartilhados nessas interações visuais suscita reflexões sobre o caráter apartidário do fenômeno e sobre a (des)crença na propaganda eleitoral, na democracia representativa e na classe política de modo geral. Escola Superior de Propaganda e Marketing2016-04-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAnálise do discursoapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/92010.18568/cmc.v13i36.920Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 No. 36 (2016): Janeiro/Abril; 131-149Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 Núm. 36 (2016): Janeiro/Abril; 131-149Comunicação Mídia e Consumo; v. 13 n. 36 (2016): Janeiro/Abril; 131-1491983-707010.18568/cmc.v13i36reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/920/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/920/pdf_1Copyright (c) 2016 Comunicação, Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCorrêa, Laura GuimarãesSalgado, Tiago Barcelos Pereira2018-04-11T19:02:27Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/920Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2018-04-11T19:02:27Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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