Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838 |
Resumo: | This article discusses feminine aging representation in Brazilian audiovisual productions, taking as example the TV series É a vovozinha! [It is granny!]. The choice of this TV series was due to the fact that it mixes reality and fiction and creates another kind of representation instead of giving voice or talk about the other, providing that this other, older women, talk about themselves, their lives, and their relations with important aspects of life, such as consumption and self expression. |
id |
ESPM-3_b38301f7596370d409f2f310a10e1c76 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/838 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!Envejecimiento femenino, consumo y protagonismo. Es la (voz de la) abuelita¡Envelhecimento feminino, consumo e protagonismo. É a (voz da) Vovozinha!AgingConsumptionSelf expressionAudiovisualEnvejecimientoConsumoProtagonismoAudiovisualenvelhecimentoconsumoprotagonismoaudiovisual.This article discusses feminine aging representation in Brazilian audiovisual productions, taking as example the TV series É a vovozinha! [It is granny!]. The choice of this TV series was due to the fact that it mixes reality and fiction and creates another kind of representation instead of giving voice or talk about the other, providing that this other, older women, talk about themselves, their lives, and their relations with important aspects of life, such as consumption and self expression.Este artículo trata de las representaciones del envejecimiento femenino en el audiovisual brasileño contemporáneo, a partir de la serie de televisión É a vovozinha! [Es la abuelita!]. La elección de esta producción se justifica porel hecho de que – en una mezcla de ficción y realidad – crea una especie de representación que en vez de dar una voz o hablar sobre el otro, permite que este otro, la mujer anciana, hable de sí misma, de su vida y su relación con aspectos importantes de la vida, como el consumo y el protagonismo.Este artigo trata das novas possibilidades de representações do envelhecimento feminino no audiovisual brasileiro contemporâneo, a partir da série televisiva É a vovozinha! A escolha dessa produção se deu pelo fato de que – num misto de ficção e realidade – cria um tipo de representação que, em vez de dar voz ou falar sobre o outro, proporciona que este outro, a mulher idosa, fale de si mesma, de sua vida e de sua relação com aspectos importantes da vida, como o consumo e o protagonismo.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa históricaapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/83810.18568/cmc.v11i32.838Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 119-136Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 119-136Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 119-1361983-707010.18568/cmc.v11i32reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporspaenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838/pdf_28https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838/pdf_39https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838/pdf_45Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMendonça, Maria Luiza Martins deFerreira, Ceiça2015-03-13T14:32:27Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/838Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-03-13T14:32:27Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)! Envejecimiento femenino, consumo y protagonismo. Es la (voz de la) abuelita¡ Envelhecimento feminino, consumo e protagonismo. É a (voz da) Vovozinha! |
title |
Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)! |
spellingShingle |
Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)! Mendonça, Maria Luiza Martins de Aging Consumption Self expression Audiovisual Envejecimiento Consumo Protagonismo Audiovisual envelhecimento consumo protagonismo audiovisual. |
title_short |
Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)! |
title_full |
Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)! |
title_fullStr |
Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)! |
title_full_unstemmed |
Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)! |
title_sort |
Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)! |
author |
Mendonça, Maria Luiza Martins de |
author_facet |
Mendonça, Maria Luiza Martins de Ferreira, Ceiça |
author_role |
author |
author2 |
Ferreira, Ceiça |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mendonça, Maria Luiza Martins de Ferreira, Ceiça |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aging Consumption Self expression Audiovisual Envejecimiento Consumo Protagonismo Audiovisual envelhecimento consumo protagonismo audiovisual. |
topic |
Aging Consumption Self expression Audiovisual Envejecimiento Consumo Protagonismo Audiovisual envelhecimento consumo protagonismo audiovisual. |
description |
This article discusses feminine aging representation in Brazilian audiovisual productions, taking as example the TV series É a vovozinha! [It is granny!]. The choice of this TV series was due to the fact that it mixes reality and fiction and creates another kind of representation instead of giving voice or talk about the other, providing that this other, older women, talk about themselves, their lives, and their relations with important aspects of life, such as consumption and self expression. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-12-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion pesquisa histórica |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838 10.18568/cmc.v11i32.838 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v11i32.838 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa eng |
language |
por spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838/pdf_28 https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838/pdf_39 https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838/pdf_45 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 119-136 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 119-136 Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 119-136 1983-7070 10.18568/cmc.v11i32 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890300029042688 |