Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mendonça, Maria Luiza Martins de
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Ferreira, Ceiça
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838
Resumo: This article discusses feminine aging representation in Brazilian audiovisual productions, taking as example the TV series É a vovozinha! [It is granny!]. The choice of this TV series was due to the fact that it mixes reality and fiction and creates another kind of representation instead of giving voice or talk about the other, providing that this other, older women, talk about  themselves, their lives, and their relations with important aspects of life, such as consumption and self expression.
id ESPM-3_b38301f7596370d409f2f310a10e1c76
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/838
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!Envejecimiento femenino, consumo y protagonismo. Es la (voz de la) abuelita¡Envelhecimento feminino, consumo e protagonismo. É a (voz da) Vovozinha!AgingConsumptionSelf expressionAudiovisualEnvejecimientoConsumoProtagonismoAudiovisualenvelhecimentoconsumoprotagonismoaudiovisual.This article discusses feminine aging representation in Brazilian audiovisual productions, taking as example the TV series É a vovozinha! [It is granny!]. The choice of this TV series was due to the fact that it mixes reality and fiction and creates another kind of representation instead of giving voice or talk about the other, providing that this other, older women, talk about  themselves, their lives, and their relations with important aspects of life, such as consumption and self expression.Este artículo trata de las representaciones del envejecimiento femenino en el audiovisual brasileño contemporáneo, a partir de la serie de televisión É a vovozinha! [Es la abuelita!]. La elección de esta producción se justifica porel hecho de que – en una mezcla de ficción y realidad – crea una especie de representación que en vez de dar una voz o hablar sobre el otro, permite que este otro, la mujer anciana, hable de sí misma, de su vida y su relación con aspectos importantes de la vida, como el consumo y el protagonismo.Este artigo trata das novas possibilidades de representações do envelhecimento feminino no audiovisual brasileiro contemporâneo, a partir da série televisiva É a vovozinha! A escolha dessa produção se deu pelo fato de que – num misto de ficção e realidade – cria um tipo de representação que, em vez de dar voz ou falar sobre o outro, proporciona que este outro, a mulher idosa, fale de si mesma, de sua vida e de sua relação com aspectos importantes da vida, como o consumo e o protagonismo.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa históricaapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/83810.18568/cmc.v11i32.838Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 119-136Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 119-136Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 119-1361983-707010.18568/cmc.v11i32reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporspaenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838/pdf_28https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838/pdf_39https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838/pdf_45Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMendonça, Maria Luiza Martins deFerreira, Ceiça2015-03-13T14:32:27Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/838Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-03-13T14:32:27Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!
Envejecimiento femenino, consumo y protagonismo. Es la (voz de la) abuelita¡
Envelhecimento feminino, consumo e protagonismo. É a (voz da) Vovozinha!
title Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!
spellingShingle Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!
Mendonça, Maria Luiza Martins de
Aging
Consumption
Self expression
Audiovisual
Envejecimiento
Consumo
Protagonismo
Audiovisual
envelhecimento
consumo
protagonismo
audiovisual.
title_short Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!
title_full Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!
title_fullStr Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!
title_full_unstemmed Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!
title_sort Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!
author Mendonça, Maria Luiza Martins de
author_facet Mendonça, Maria Luiza Martins de
Ferreira, Ceiça
author_role author
author2 Ferreira, Ceiça
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mendonça, Maria Luiza Martins de
Ferreira, Ceiça
dc.subject.por.fl_str_mv Aging
Consumption
Self expression
Audiovisual
Envejecimiento
Consumo
Protagonismo
Audiovisual
envelhecimento
consumo
protagonismo
audiovisual.
topic Aging
Consumption
Self expression
Audiovisual
Envejecimiento
Consumo
Protagonismo
Audiovisual
envelhecimento
consumo
protagonismo
audiovisual.
description This article discusses feminine aging representation in Brazilian audiovisual productions, taking as example the TV series É a vovozinha! [It is granny!]. The choice of this TV series was due to the fact that it mixes reality and fiction and creates another kind of representation instead of giving voice or talk about the other, providing that this other, older women, talk about  themselves, their lives, and their relations with important aspects of life, such as consumption and self expression.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-12-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
pesquisa histórica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838
10.18568/cmc.v11i32.838
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v11i32.838
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
eng
language por
spa
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838/pdf_28
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838/pdf_39
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/838/pdf_45
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 119-136
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 119-136
Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 119-136
1983-7070
10.18568/cmc.v11i32
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890300029042688