Interaction Anchorages in Mediatized Groups: a quantiqualitative approach
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2227 |
Resumo: | This paper sets out a debate on the possibility of analyzing frames of relevance discussed by mediatized groups. It proposes an analytical model problematizing similarities between face to face communication and interaction into mediatized groups, based on the proposal of anchoring of interaction frames conceived by Erving Goffman. It launches a methodological proposal based on the understanding that the technical functionalities of the WhatsApp groups allow to identifying brackets for quantiqualitative analysis addressed to the fields of Communication Sciences and Media Studies. |
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Interaction Anchorages in Mediatized Groups: a quantiqualitative approachAncoragens de interação em grupos midiatizados: proposta quantiqualitativamidiatização profundamétodo quantiqualitativoanálise de WhatsAppcomunicação face a faceenquadramento temáticoThis paper sets out a debate on the possibility of analyzing frames of relevance discussed by mediatized groups. It proposes an analytical model problematizing similarities between face to face communication and interaction into mediatized groups, based on the proposal of anchoring of interaction frames conceived by Erving Goffman. It launches a methodological proposal based on the understanding that the technical functionalities of the WhatsApp groups allow to identifying brackets for quantiqualitative analysis addressed to the fields of Communication Sciences and Media Studies. Discute acerca das possíveis análises a enquadramentos temáticos debatidos por grupos midiatizados. Propõe uma matriz analítica, problematizando similitudes entre a comunicação face a face e a interação em grupos midiatizados, apoiando-se na abordagem de ancoragens de quadros de interação, cunhada por Erving Goffman. Procede a uma proposta metodológica, baseando-se no entendimento de que as funcionalidades técnicas de grupos de WhatsApp permitem identificar marcadores para análises quantiqualitativas dirigidas às Ciências da Comunicação e aos Estudos da Mídia.Escola Superior de Propaganda e Marketing2020-11-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionquantiqualitativo; misto; triangulaçãoapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/222710.18568/cmc.v17i49.2227Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 17 No. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 536-558Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 17 Núm. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 536-558Comunicação Mídia e Consumo; v. 17 n. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 536-5581983-707010.18568/cmc.v17i50reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2227/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2227/pdf_1Copyright (c) 2020 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCavalcante, Fernando Luiz NobreHanke, Michael Manfred2021-03-11T12:44:31Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/2227Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2021-03-11T12:44:31Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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