Centralidade no cliente: entendimentos e aplicações em empresas no Brasil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Raposo, Larissa Luz
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM
Texto Completo: http://tede2.espm.br/handle/tede/635
Resumo: Customer centricity has become relevant both in academia and in the market. While researchers explore the concept’s understanding and applications, companies are looking to implement customer centricity as a strategic approach. Still, there is a gap between what is understood and what is implemented. This gap is discussed from the Service-Dominant Logic theoretical perspective to understand the concept of customer centricity and its application in organizations. The synthesis of the main perceptions of Brazilian market executives regarding implementation of customer centricity is presented in seven categories built by inputs from ten interviews with leaders in companies of various sizes and segments. Main findings from literature and interviews were used to synthetize an implementation model describing five steps to guide companies on customer centricity implementation path.
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Dissertação (Programa de Mestrado Profissional em Comportamento do Consumidor) - Escola Superior de Propaganda e Marketing, [São Paulo] .http://tede2.espm.br/handle/tede/635Customer centricity has become relevant both in academia and in the market. While researchers explore the concept’s understanding and applications, companies are looking to implement customer centricity as a strategic approach. Still, there is a gap between what is understood and what is implemented. This gap is discussed from the Service-Dominant Logic theoretical perspective to understand the concept of customer centricity and its application in organizations. The synthesis of the main perceptions of Brazilian market executives regarding implementation of customer centricity is presented in seven categories built by inputs from ten interviews with leaders in companies of various sizes and segments. Main findings from literature and interviews were used to synthetize an implementation model describing five steps to guide companies on customer centricity implementation path.A centralidade no cliente é um conceito que tem adquirido relevância tanto na academia quanto no mercado. Enquanto pesquisadores exploram o entendimento do conceito e suas aplicações, as empresas buscam caminhos para implementar a centralidade no cliente como abordagem estratégica. Porém, existe uma lacuna entre o que é entendido e o que é implementado. Essa lacuna é discutida pela perspectiva teórica da Lógica Dominante do Serviço, com o objetivo de compreender o conceito de centralidade no cliente e sua aplicação nas organizações. Para tal, é apresentada uma síntese das principais percepções sobre a implementação do conceito pelo ponto de vista de executivos do mercado brasileiro e um modelo de implementação que pode ser utilizado por empresas que buscam operacionalizar a centralidade no cliente. Foram conduzidas dez entrevistas com executivos em cargos de liderança de empresas de variados portes e segmentos. Os achados foram aglutinados em sete categorias e traduzidos em um modelo de implementação com cinco etapas.Submitted by Débora Silva (deborasilva@espm.br) on 2022-09-19T15:27:33Z No. of bitstreams: 1 Larissa_Luz_Raposo.pdf: 2012179 bytes, checksum: 2b09a0944c628cc288b234a2a456e644 (MD5)Approved for entry into archive by Débora Silva (deborasilva@espm.br) on 2022-09-19T18:11:58Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Larissa_Luz_Raposo.pdf: 2012179 bytes, checksum: 2b09a0944c628cc288b234a2a456e644 (MD5)Approved for entry into archive by Débora Silva (deborasilva@espm.br) on 2022-09-19T18:28:20Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Larissa_Luz_Raposo.pdf: 2012179 bytes, checksum: 2b09a0944c628cc288b234a2a456e644 (MD5)Made available in DSpace on 2022-09-19T19:55:48Z (GMT). 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