Marcas viscerais: significado profundo da marca Laboratório Fantasma
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Dissertação |
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Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
Texto Completo: | http://tede2.espm.br/handle/tede/602 |
Resumo: | This research aims to analyze the process of building activist visceral brands with deep meaning, those that manage to transcend the uniquely rational and tangible aspects, unveiling, defining and managing a set of elements of deep meaning (high purpose, archetypal energy, beliefs and values, among others) with consistency in time, discourse and effective actions. Thus, they establish more intimate and true relationships with society and main stakeholders and share the same high purpose, beliefs and values with society, especially with their priority stakeholders, honoring this communion in effective actions, defining a greater cause. and an obvious problem for society to then directly contribute to the improvement of indicators associated with this problem. The research object of study was the case of the Laboratório Fantasma brand, a creative cultural collective founded by the brothers Leandro and Evandro de Oliveira independently as a record label, audiovisual producer, events and fashion and street attitude brand. Based on bibliographic research and on the broad and deep documentary survey of this case, in particular, in particular, we seek to investigate the elements that define these activist visceral marks with deep meaning, such as high purpose, non-negotiable beliefs and values, energy archetypal, among others. It analyzes how the values and beliefs contained in the hip-hop movement, in the ancestral African philosophy of Ubuntu and in the cause of combating structural racism and the necropolitics project of the Brazilian State helped to forge the elements that make up the brand's universe |
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Thus, they establish more intimate and true relationships with society and main stakeholders and share the same high purpose, beliefs and values with society, especially with their priority stakeholders, honoring this communion in effective actions, defining a greater cause. and an obvious problem for society to then directly contribute to the improvement of indicators associated with this problem. The research object of study was the case of the Laboratório Fantasma brand, a creative cultural collective founded by the brothers Leandro and Evandro de Oliveira independently as a record label, audiovisual producer, events and fashion and street attitude brand. Based on bibliographic research and on the broad and deep documentary survey of this case, in particular, in particular, we seek to investigate the elements that define these activist visceral marks with deep meaning, such as high purpose, non-negotiable beliefs and values, energy archetypal, among others. It analyzes how the values and beliefs contained in the hip-hop movement, in the ancestral African philosophy of Ubuntu and in the cause of combating structural racism and the necropolitics project of the Brazilian State helped to forge the elements that make up the brand's universeEsta pesquisa tem como objetivo analisar o processo de construção de marcas viscerais ativistas com significado profundo, aquelas que conseguem transcender os aspectos unicamente racionais e tangíveis, desvendando, definindo e gerindo um conjunto de elementos de significado profundo (propósito elevado, energia arquetípica, crenças e valores, entre outros) com consistência no tempo, no discurso e em ações efetivas. Assim, estabelecem relações mais íntimas e verdadeiras com a sociedade e principais públicos de interesse e comungar de um mesmo propósito elevado, crenças e valores com a sociedade, especialmente com seus públicos de interesse prioritários, honrando essa comunhão em ações efetivas, definindo uma causa maior e um problema evidente da sociedade para então contribuir diretamente com a melhoria de indicadores associados a este problema. A pesquisa teve como objeto de estudo o caso da marca Laboratório Fantasma, coletivo criativo cultural fundado pelos irmãos Leandro e Evandro de Oliveira de forma independente como gravadora, produtora audiovisual, de eventos e marca de moda e atitude de rua. Com base em pesquisa bibliográfica e no levantamento documental amplo e profundo deste caso, em específico, em especial, busca-se investigar os elementos que definem essas marcas viscerais ativistas com significado profundo, como o propósito elevado, as crenças e valores inegociáveis, a energia arquetípica, entre outros. Analisa-se de que forma os valores e crenças contidos no movimento hip-hop, na filosofia ancestral africana do Ubuntu e na causa do combate ao racismo estrutural e ao projeto de necropolítica do Estado brasileiro ajudaram a forjar os elementos que compõem o universo da marca Laboratório FantasmaSubmitted by Tamara Cecilia Lombardi (tamara.lombardi@espm.br) on 2022-05-23T22:17:22Z No. of bitstreams: 1 Pereira, Raul de Santa Helena. 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