Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bezerra, Gabriela Madureira
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Ferreira, Nathalia de Andrade, Machado, Sivanilza Teixeira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FATEC Zona Sul
Texto Completo: https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/638
Resumo: With the title of most populous city in Brazil and being considered one of the most populous cities in the world, São Paulo leads rankings of traffic accidents. Therefore, it is necessary, in addition to an infrastructure that supports the controlled life of its inhabitants, the inclusion of new strategies and actions of awareness, legislation and traffic control so that it has the objective of having a positive impact on the reduction of traffic accidents on the roads. . In order to outline the profile of these accidents in the city of São Paulo and raise possible causes, an analysis of the data released by the program “respect for life” was carried out. Excessive speed, drunk driving, distracted driving and road infrastructure are some highlighted causes when it comes to traffic accidents. It was possible to identify that adult men aged between 30 and 59 years who drive motorcycles at night are the main victims of traffic accidents. The government has developed programs to encourage safe and protective driving, making it possible to monitor and control the number of accidents in cities as alternatives to reducing deaths in addition to financial losses.
id FATEC-2_fd31856f1fcca636df409cb30a770883
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/638
network_acronym_str FATEC-2
network_name_str Revista FATEC Zona Sul
repository_id_str
spelling Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São PauloSão PauloAcidentesÓbitosTrânsitoWith the title of most populous city in Brazil and being considered one of the most populous cities in the world, São Paulo leads rankings of traffic accidents. Therefore, it is necessary, in addition to an infrastructure that supports the controlled life of its inhabitants, the inclusion of new strategies and actions of awareness, legislation and traffic control so that it has the objective of having a positive impact on the reduction of traffic accidents on the roads. . In order to outline the profile of these accidents in the city of São Paulo and raise possible causes, an analysis of the data released by the program “respect for life” was carried out. Excessive speed, drunk driving, distracted driving and road infrastructure are some highlighted causes when it comes to traffic accidents. It was possible to identify that adult men aged between 30 and 59 years who drive motorcycles at night are the main victims of traffic accidents. The government has developed programs to encourage safe and protective driving, making it possible to monitor and control the number of accidents in cities as alternatives to reducing deaths in addition to financial losses.Con el título de ciudad más poblada de Brasil y siendo considerada una de las mayores ciudades del mundo, São Paulo lidera los rankings de accidentes de tránsito. Por ello, además de una infraestructura que soporte la agitada vida de sus habitantes, es necesario incluir nuevas estrategias y acciones de concientización, legislación y control del tránsito para que tengan un impacto positivo en la reducción de los accidentes de tránsito en las vías. Para perfilar el perfil de estos accidentes en la ciudad de São Paulo y plantear posibles causas, se realizó un análisis de los datos difundidos por el programa “Respeito à vida”. El exceso de velocidad, la conducción en estado de ebriedad, la conducción distraída y la infraestructura vial son algunas de las causas destacadas cuando se trata de accidentes de tráfico. Se pudo identificar que los hombres adultos con edades entre 30 y 59 años que conducen motocicletas en la noche son las principales víctimas de accidentes de tránsito. El Gobierno ha desarrollado programas para fomentar la conducción segura y defensiva, que permitan monitorear y controlar el número de accidentes en las ciudades como alternativas para reducir las muertes además de las pérdidas económicas.Com o título da cidade mais populosa do Brasil e sendo considerada uma das cidades de maior população do mundo, São Paulo lidera rankings de acidentes de trânsitos. Por isso, se faz necessário além de uma infraestrutura que comporte a vida agitada de seus habitantes, a inclusão de novas estratégias e ações de conscientização, legislação e controle do trânsito para que tenham o objetivo de repercutir positivamente na diminuição dos acidentes de trânsito nas vias. A fim de traçar o perfil desses acidentes na cidade de São Paulo e levantar possíveis causas, foi realiza a análise dos dados divulgados do programa “Respeito à vida”. Excesso de velocidade, dirigir alcoolizado, direção distraída e infraestrutura das vias são algumas causas destacadas quando o assunto é acidente de trânsito. Foi possível identificar que os homens adultos de idade entre 30 e 59 anos que conduzem motocicletas no período da noite são as principais vítimas de acidentes de trânsito. O Governo desenvolveu programas de incentivo a direção segura e defensiva sendo possível o monitoramento e controle da quantidade de acidentes nas cidades como alternativas para a redução dos óbitos além dos prejuízos financeiros.Faculdade de Tecnologia da Zona Sul2023-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/63810.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v09n04_06Refas - Revista Fatec Zona Sul; v. 9 n. 4 (2023); 57-69Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 9 No. 4 (2023); 57-69Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 9 Núm. 4 (2023); 57-692359-182X10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v09n04_00reponame:Revista FATEC Zona Sulinstname:Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)instacron:FATECporhttps://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/638/452Copyright (c) 2023 Refas - Revista Fatec Zona Sulhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBezerra, Gabriela MadureiraFerreira, Nathalia de AndradeMachado, Sivanilza Teixeira2023-05-16T21:35:08Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/638Revistahttp://www.revistarefas.com.br/index.php/RevFATECZS/indexPRIhttps://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/oairevistarefas@gmail.com2359-182x2359-182xopendoar:2023-05-16T21:35:08Revista FATEC Zona Sul - Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)false
dc.title.none.fl_str_mv Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo
title Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo
spellingShingle Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo
Bezerra, Gabriela Madureira
São Paulo
Acidentes
Óbitos
Trânsito
title_short Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo
title_full Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo
title_fullStr Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo
title_full_unstemmed Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo
title_sort Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo
author Bezerra, Gabriela Madureira
author_facet Bezerra, Gabriela Madureira
Ferreira, Nathalia de Andrade
Machado, Sivanilza Teixeira
author_role author
author2 Ferreira, Nathalia de Andrade
Machado, Sivanilza Teixeira
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bezerra, Gabriela Madureira
Ferreira, Nathalia de Andrade
Machado, Sivanilza Teixeira
dc.subject.por.fl_str_mv São Paulo
Acidentes
Óbitos
Trânsito
topic São Paulo
Acidentes
Óbitos
Trânsito
description With the title of most populous city in Brazil and being considered one of the most populous cities in the world, São Paulo leads rankings of traffic accidents. Therefore, it is necessary, in addition to an infrastructure that supports the controlled life of its inhabitants, the inclusion of new strategies and actions of awareness, legislation and traffic control so that it has the objective of having a positive impact on the reduction of traffic accidents on the roads. . In order to outline the profile of these accidents in the city of São Paulo and raise possible causes, an analysis of the data released by the program “respect for life” was carried out. Excessive speed, drunk driving, distracted driving and road infrastructure are some highlighted causes when it comes to traffic accidents. It was possible to identify that adult men aged between 30 and 59 years who drive motorcycles at night are the main victims of traffic accidents. The government has developed programs to encourage safe and protective driving, making it possible to monitor and control the number of accidents in cities as alternatives to reducing deaths in addition to financial losses.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/638
10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v09n04_06
url https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/638
identifier_str_mv 10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v09n04_06
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/638/452
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Refas - Revista Fatec Zona Sul
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Refas - Revista Fatec Zona Sul
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Tecnologia da Zona Sul
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Tecnologia da Zona Sul
dc.source.none.fl_str_mv Refas - Revista Fatec Zona Sul; v. 9 n. 4 (2023); 57-69
Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 9 No. 4 (2023); 57-69
Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 9 Núm. 4 (2023); 57-69
2359-182X
10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v09n04_00
reponame:Revista FATEC Zona Sul
instname:Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)
instacron:FATEC
instname_str Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)
instacron_str FATEC
institution FATEC
reponame_str Revista FATEC Zona Sul
collection Revista FATEC Zona Sul
repository.name.fl_str_mv Revista FATEC Zona Sul - Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)
repository.mail.fl_str_mv revistarefas@gmail.com
_version_ 1797052948623130624