Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FATEC Zona Sul |
Texto Completo: | https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/638 |
Resumo: | With the title of most populous city in Brazil and being considered one of the most populous cities in the world, São Paulo leads rankings of traffic accidents. Therefore, it is necessary, in addition to an infrastructure that supports the controlled life of its inhabitants, the inclusion of new strategies and actions of awareness, legislation and traffic control so that it has the objective of having a positive impact on the reduction of traffic accidents on the roads. . In order to outline the profile of these accidents in the city of São Paulo and raise possible causes, an analysis of the data released by the program “respect for life” was carried out. Excessive speed, drunk driving, distracted driving and road infrastructure are some highlighted causes when it comes to traffic accidents. It was possible to identify that adult men aged between 30 and 59 years who drive motorcycles at night are the main victims of traffic accidents. The government has developed programs to encourage safe and protective driving, making it possible to monitor and control the number of accidents in cities as alternatives to reducing deaths in addition to financial losses. |
id |
FATEC-2_fd31856f1fcca636df409cb30a770883 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/638 |
network_acronym_str |
FATEC-2 |
network_name_str |
Revista FATEC Zona Sul |
repository_id_str |
|
spelling |
Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São PauloSão PauloAcidentesÓbitosTrânsitoWith the title of most populous city in Brazil and being considered one of the most populous cities in the world, São Paulo leads rankings of traffic accidents. Therefore, it is necessary, in addition to an infrastructure that supports the controlled life of its inhabitants, the inclusion of new strategies and actions of awareness, legislation and traffic control so that it has the objective of having a positive impact on the reduction of traffic accidents on the roads. . In order to outline the profile of these accidents in the city of São Paulo and raise possible causes, an analysis of the data released by the program “respect for life” was carried out. Excessive speed, drunk driving, distracted driving and road infrastructure are some highlighted causes when it comes to traffic accidents. It was possible to identify that adult men aged between 30 and 59 years who drive motorcycles at night are the main victims of traffic accidents. The government has developed programs to encourage safe and protective driving, making it possible to monitor and control the number of accidents in cities as alternatives to reducing deaths in addition to financial losses.Con el título de ciudad más poblada de Brasil y siendo considerada una de las mayores ciudades del mundo, São Paulo lidera los rankings de accidentes de tránsito. Por ello, además de una infraestructura que soporte la agitada vida de sus habitantes, es necesario incluir nuevas estrategias y acciones de concientización, legislación y control del tránsito para que tengan un impacto positivo en la reducción de los accidentes de tránsito en las vías. Para perfilar el perfil de estos accidentes en la ciudad de São Paulo y plantear posibles causas, se realizó un análisis de los datos difundidos por el programa “Respeito à vida”. El exceso de velocidad, la conducción en estado de ebriedad, la conducción distraída y la infraestructura vial son algunas de las causas destacadas cuando se trata de accidentes de tráfico. Se pudo identificar que los hombres adultos con edades entre 30 y 59 años que conducen motocicletas en la noche son las principales víctimas de accidentes de tránsito. El Gobierno ha desarrollado programas para fomentar la conducción segura y defensiva, que permitan monitorear y controlar el número de accidentes en las ciudades como alternativas para reducir las muertes además de las pérdidas económicas.Com o título da cidade mais populosa do Brasil e sendo considerada uma das cidades de maior população do mundo, São Paulo lidera rankings de acidentes de trânsitos. Por isso, se faz necessário além de uma infraestrutura que comporte a vida agitada de seus habitantes, a inclusão de novas estratégias e ações de conscientização, legislação e controle do trânsito para que tenham o objetivo de repercutir positivamente na diminuição dos acidentes de trânsito nas vias. A fim de traçar o perfil desses acidentes na cidade de São Paulo e levantar possíveis causas, foi realiza a análise dos dados divulgados do programa “Respeito à vida”. Excesso de velocidade, dirigir alcoolizado, direção distraída e infraestrutura das vias são algumas causas destacadas quando o assunto é acidente de trânsito. Foi possível identificar que os homens adultos de idade entre 30 e 59 anos que conduzem motocicletas no período da noite são as principais vítimas de acidentes de trânsito. O Governo desenvolveu programas de incentivo a direção segura e defensiva sendo possível o monitoramento e controle da quantidade de acidentes nas cidades como alternativas para a redução dos óbitos além dos prejuízos financeiros.Faculdade de Tecnologia da Zona Sul2023-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/63810.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v09n04_06Refas - Revista Fatec Zona Sul; v. 9 n. 4 (2023); 57-69Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 9 No. 4 (2023); 57-69Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 9 Núm. 4 (2023); 57-692359-182X10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v09n04_00reponame:Revista FATEC Zona Sulinstname:Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)instacron:FATECporhttps://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/638/452Copyright (c) 2023 Refas - Revista Fatec Zona Sulhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBezerra, Gabriela MadureiraFerreira, Nathalia de AndradeMachado, Sivanilza Teixeira2023-05-16T21:35:08Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/638Revistahttp://www.revistarefas.com.br/index.php/RevFATECZS/indexPRIhttps://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/oairevistarefas@gmail.com2359-182x2359-182xopendoar:2023-05-16T21:35:08Revista FATEC Zona Sul - Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo |
title |
Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo |
spellingShingle |
Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo Bezerra, Gabriela Madureira São Paulo Acidentes Óbitos Trânsito |
title_short |
Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo |
title_full |
Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo |
title_fullStr |
Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo |
title_full_unstemmed |
Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo |
title_sort |
Acidentes de trânsito: um perfil dos envolvidos na cidade de São Paulo |
author |
Bezerra, Gabriela Madureira |
author_facet |
Bezerra, Gabriela Madureira Ferreira, Nathalia de Andrade Machado, Sivanilza Teixeira |
author_role |
author |
author2 |
Ferreira, Nathalia de Andrade Machado, Sivanilza Teixeira |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bezerra, Gabriela Madureira Ferreira, Nathalia de Andrade Machado, Sivanilza Teixeira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
São Paulo Acidentes Óbitos Trânsito |
topic |
São Paulo Acidentes Óbitos Trânsito |
description |
With the title of most populous city in Brazil and being considered one of the most populous cities in the world, São Paulo leads rankings of traffic accidents. Therefore, it is necessary, in addition to an infrastructure that supports the controlled life of its inhabitants, the inclusion of new strategies and actions of awareness, legislation and traffic control so that it has the objective of having a positive impact on the reduction of traffic accidents on the roads. . In order to outline the profile of these accidents in the city of São Paulo and raise possible causes, an analysis of the data released by the program “respect for life” was carried out. Excessive speed, drunk driving, distracted driving and road infrastructure are some highlighted causes when it comes to traffic accidents. It was possible to identify that adult men aged between 30 and 59 years who drive motorcycles at night are the main victims of traffic accidents. The government has developed programs to encourage safe and protective driving, making it possible to monitor and control the number of accidents in cities as alternatives to reducing deaths in addition to financial losses. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/638 10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v09n04_06 |
url |
https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/638 |
identifier_str_mv |
10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v09n04_06 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistarefas.com.br/RevFATECZS/article/view/638/452 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Refas - Revista Fatec Zona Sul http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Refas - Revista Fatec Zona Sul http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Tecnologia da Zona Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Tecnologia da Zona Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Refas - Revista Fatec Zona Sul; v. 9 n. 4 (2023); 57-69 Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 9 No. 4 (2023); 57-69 Refas - Revista Fatec Zona Sul; Vol. 9 Núm. 4 (2023); 57-69 2359-182X 10.26853/Refas_ISSN-2359-182X_v09n04_00 reponame:Revista FATEC Zona Sul instname:Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul) instacron:FATEC |
instname_str |
Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul) |
instacron_str |
FATEC |
institution |
FATEC |
reponame_str |
Revista FATEC Zona Sul |
collection |
Revista FATEC Zona Sul |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FATEC Zona Sul - Faculdade de Tecnologia da Zona Sul (FATEC Zona Sul) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistarefas@gmail.com |
_version_ |
1797052948623130624 |