Student assessment in the perception of higher education professors
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/7107 |
Resumo: | In this article, we seek to diagnose forms of learning assessment, the instruments and related issues, and to identify possible indications of emerging evaluative innovations on a campus of a public university in southern Brazil, in some undergraduate engineering and teacher education programs, from the perspective of the professors. Thus, from the analysis of the college syllabi and interviews with 11 professors of the institution, using a qualitative approach, the results indicate that the test is still described as the tool with greater weight among the others. We also observed the constant search by professors for innovative ways to assess, concluding that changes are possible and necessary in the field of student assessment, such that this study shows the beginning of a path of new perceptions. |
id |
FCC-2_5465c8d9a7a907687112764f411a0d26 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/7107 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Student assessment in the perception of higher education professorsEvaluación estudiantil en la percepción de docentes de la educación superiorAvaliação discente na percepção de docentes da educação superiorAvaliação da EducaçãoEnsino SuperiorInovação EducacionalInstrumentos de AvaliaçãoHigher EducationAssessment Fort LearningEducational InnovationAssessment InstrumentsEvaluacion en la EducacionEnsenanza SuperiorInnovacion EducacionalInstrumentos de EvaluacionIn this article, we seek to diagnose forms of learning assessment, the instruments and related issues, and to identify possible indications of emerging evaluative innovations on a campus of a public university in southern Brazil, in some undergraduate engineering and teacher education programs, from the perspective of the professors. Thus, from the analysis of the college syllabi and interviews with 11 professors of the institution, using a qualitative approach, the results indicate that the test is still described as the tool with greater weight among the others. We also observed the constant search by professors for innovative ways to assess, concluding that changes are possible and necessary in the field of student assessment, such that this study shows the beginning of a path of new perceptions.En este artículo intentamos diagnosticar las formas de evaluación del aprendizaje, los instrumentos y temas relacionados e identificar evidencias de innovaciones evaluativas emergentes en un campus de una universidad pública en el sur de Brasil, en el ámbito de cursos de ingeniería y de capacitación docente, desde la perspectiva de los formadores. De este modo, por medio del análisis de los planes de enseñanza semestrales y entrevistas con 11 docentes de la institución, en base a un enfoque cualitativo, los resultados indican que la prueba todavía se describe como el instrumento con mayor peso entre los demás. También se observó la constante búsqueda de los docentes por formas innovadoras de evaluar, lo que permite concluir que los cambios son posibles y necesarios en el ámbito de la evaluación estudiantil, de modo que esta investigación muestra el inicio de un itinerario de nuevas percepciones.Neste artigo, buscamos diagnosticar as formas de avaliação da aprendizagem, seus instrumentos e questões relacionadas e identificar possíveis indícios de inovações avaliativas emergentes em um campus de uma universidade pública do Sul do Brasil no âmbito de cursos de engenharias e licenciaturas na perspectiva de docentes. Assim, por meio da análise de planos de ensino semestrais e entrevistas com 11 docentes da instituição, com base na abordagem qualitativa, os resultados indicam que a prova ainda é descrita como o instrumento de maior peso entre os demais. Também, observamos a busca constante dos docentes por formas inovadoras de avaliar, concluindo que as mudanças são possíveis e necessárias no campo da avaliação discente, de forma que esta pesquisa mostra o início de um percurso de novas percepções.Fundação Carlos Chagas2021-06-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/710710.18222/eae.v32.7107Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 32 (2021); e07107Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 32 (2021); e07107Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 32 (2021); e07107Estudos em Avaliação Educacional; V. 32 (2021); e07107Estudos em Avaliação Educacional; v. 32 (2021); e071071984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/7107/4180Copyright (c) 2021 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBrasil Irala, ValescaPadilha Mena, Liziane2021-12-22T18:49:07Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/7107Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2021-12-22T18:49:07Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Student assessment in the perception of higher education professors Evaluación estudiantil en la percepción de docentes de la educación superior Avaliação discente na percepção de docentes da educação superior |
title |
Student assessment in the perception of higher education professors |
spellingShingle |
Student assessment in the perception of higher education professors Brasil Irala, Valesca Avaliação da Educação Ensino Superior Inovação Educacional Instrumentos de Avaliação Higher Education Assessment Fort Learning Educational Innovation Assessment Instruments Evaluacion en la Educacion Ensenanza Superior Innovacion Educacional Instrumentos de Evaluacion |
title_short |
Student assessment in the perception of higher education professors |
title_full |
Student assessment in the perception of higher education professors |
title_fullStr |
Student assessment in the perception of higher education professors |
title_full_unstemmed |
Student assessment in the perception of higher education professors |
title_sort |
Student assessment in the perception of higher education professors |
author |
Brasil Irala, Valesca |
author_facet |
Brasil Irala, Valesca Padilha Mena, Liziane |
author_role |
author |
author2 |
Padilha Mena, Liziane |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brasil Irala, Valesca Padilha Mena, Liziane |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação da Educação Ensino Superior Inovação Educacional Instrumentos de Avaliação Higher Education Assessment Fort Learning Educational Innovation Assessment Instruments Evaluacion en la Educacion Ensenanza Superior Innovacion Educacional Instrumentos de Evaluacion |
topic |
Avaliação da Educação Ensino Superior Inovação Educacional Instrumentos de Avaliação Higher Education Assessment Fort Learning Educational Innovation Assessment Instruments Evaluacion en la Educacion Ensenanza Superior Innovacion Educacional Instrumentos de Evaluacion |
description |
In this article, we seek to diagnose forms of learning assessment, the instruments and related issues, and to identify possible indications of emerging evaluative innovations on a campus of a public university in southern Brazil, in some undergraduate engineering and teacher education programs, from the perspective of the professors. Thus, from the analysis of the college syllabi and interviews with 11 professors of the institution, using a qualitative approach, the results indicate that the test is still described as the tool with greater weight among the others. We also observed the constant search by professors for innovative ways to assess, concluding that changes are possible and necessary in the field of student assessment, such that this study shows the beginning of a path of new perceptions. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/7107 10.18222/eae.v32.7107 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/7107 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v32.7107 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/7107/4180 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 32 (2021); e07107 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 32 (2021); e07107 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 32 (2021); e07107 Estudos em Avaliação Educacional; V. 32 (2021); e07107 Estudos em Avaliação Educacional; v. 32 (2021); e07107 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423119011840 |