Infrastructure of public schools in Paraná: An application of factor analysis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10152 |
Resumo: | In this paper we investigated how school infrastructure is distributed in the public elementary and/or secondary schools of Paraná and which aspects need greater attention from public policy makers, since school infrastructure can influence student performance and, therefore, affect human capital and economic growth. We used microdata from the School Census for the years 2017 and 2019 as well as Factor Analysis. The results show that policies aimed at improving support structures, extracurricular activities and electronic equipment are needed. Despite their infrastructure development, rural schools still require greater attention from public policy makers. It seems that among the mesoregions, the Southeast of Paraná needs more support for school infrastructure. |
id |
FCC-2_72449119439fce37fe73055b86711c2d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/10152 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Infrastructure of public schools in Paraná: An application of factor analysisInfraestructura de escuelas públicas en Paraná: Una aplicación del análisis factorial Infraestrutura das escolas públicas do Paraná: Uma aplicação da análise fatorialInfraestruturaEscolasAnálise FatorialInfraestructuraEscuelasAnálisis FactorialInfrastructureSchoolsFactor AnalysisIn this paper we investigated how school infrastructure is distributed in the public elementary and/or secondary schools of Paraná and which aspects need greater attention from public policy makers, since school infrastructure can influence student performance and, therefore, affect human capital and economic growth. We used microdata from the School Census for the years 2017 and 2019 as well as Factor Analysis. The results show that policies aimed at improving support structures, extracurricular activities and electronic equipment are needed. Despite their infrastructure development, rural schools still require greater attention from public policy makers. It seems that among the mesoregions, the Southeast of Paraná needs more support for school infrastructure.Se verificó cómo se distribuye la infraestructura en las escuelas públicas de educación básica o media en Paraná y qué aspectos necesitan una mayor atención de los formuladores de políticas públicas, ya que la infraestructura escolar puede influir en el desempeño de los estudiantes y, por consiguiente, en el capital humano y el crecimiento económico. Se utilizaron microdatos del Censo Escolar de los años de 2017 y 2019 y se utilizó el Análisis Factorial. En vista de los resultados, se recomienda la implantación de políticas que se destinan a mejorar las estructuras de apoyo, las actividades extracurriculares y los equipos electrónicos. Se constató que las escuelas rurales aún requieren mayor atención de las políticas públicas y que, entre las mesorregiones, hay indicios de que el Sureste de Paraná necesita más atención en lo que se refiere a la infraestructura de sus escuelas.Verificou-se de que forma está distribuída a infraestrutura nas escolas públicas de ensinos fundamental e/ou médio do Paraná e quais aspectos precisam de maior atenção dos formuladores de políticas públicas, uma vez que a infraestrutura escolar pode influenciar no desempenho dos alunos e, por conseguinte, no capital humano e no crescimento econômico. Utilizaram-se microdados do Censo Escolar de 2017 e 2019 e empregou-se a Análise Fatorial. Diante dos resultados, recomenda-se a implementação de políticas que visem a melhorias nas estruturas de apoio, atividades extraclasse e aparelhamento eletrônico. Constatou-se que escolas rurais ainda requerem maior atenção das políticas públicas e que, entre as mesorregiões, o Sudeste Paranaense carece de maior atenção quanto à infraestrutura de suas escolas.Fundação Carlos Chagas2023-09-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/1015210.18222/eae.v34.10152Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10152Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10152Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10152Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e10152Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e101521984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10152/4658https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10152/4856Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAlves, Daniel BritoGarcias, Marcos de OliveiraCampos, Samuel Alex Coelho2024-01-29T19:34:52Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/10152Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-29T19:34:52Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Infrastructure of public schools in Paraná: An application of factor analysis Infraestructura de escuelas públicas en Paraná: Una aplicación del análisis factorial Infraestrutura das escolas públicas do Paraná: Uma aplicação da análise fatorial |
title |
Infrastructure of public schools in Paraná: An application of factor analysis |
spellingShingle |
Infrastructure of public schools in Paraná: An application of factor analysis Alves, Daniel Brito Infraestrutura Escolas Análise Fatorial Infraestructura Escuelas Análisis Factorial Infrastructure Schools Factor Analysis |
title_short |
Infrastructure of public schools in Paraná: An application of factor analysis |
title_full |
Infrastructure of public schools in Paraná: An application of factor analysis |
title_fullStr |
Infrastructure of public schools in Paraná: An application of factor analysis |
title_full_unstemmed |
Infrastructure of public schools in Paraná: An application of factor analysis |
title_sort |
Infrastructure of public schools in Paraná: An application of factor analysis |
author |
Alves, Daniel Brito |
author_facet |
Alves, Daniel Brito Garcias, Marcos de Oliveira Campos, Samuel Alex Coelho |
author_role |
author |
author2 |
Garcias, Marcos de Oliveira Campos, Samuel Alex Coelho |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alves, Daniel Brito Garcias, Marcos de Oliveira Campos, Samuel Alex Coelho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Infraestrutura Escolas Análise Fatorial Infraestructura Escuelas Análisis Factorial Infrastructure Schools Factor Analysis |
topic |
Infraestrutura Escolas Análise Fatorial Infraestructura Escuelas Análisis Factorial Infrastructure Schools Factor Analysis |
description |
In this paper we investigated how school infrastructure is distributed in the public elementary and/or secondary schools of Paraná and which aspects need greater attention from public policy makers, since school infrastructure can influence student performance and, therefore, affect human capital and economic growth. We used microdata from the School Census for the years 2017 and 2019 as well as Factor Analysis. The results show that policies aimed at improving support structures, extracurricular activities and electronic equipment are needed. Despite their infrastructure development, rural schools still require greater attention from public policy makers. It seems that among the mesoregions, the Southeast of Paraná needs more support for school infrastructure. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-09-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10152 10.18222/eae.v34.10152 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10152 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v34.10152 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10152/4658 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10152/4856 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10152 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10152 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10152 Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e10152 Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e10152 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423607648256 |