Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346 |
Resumo: | The present article evaluates the impact of the Programa Ensino Integral [Comprehensive Education Program] (PEI), implemented by the São Paulo state school system since 2012, on the performance of students in the final years of elementary school in the Portuguese and Mathematics tests of the Sistema de Avaliação da Educação Básica [Basic Education Assessment System] (Saeb). Through the combined application of the Propensity Score Matching and the Differences in Differences techniques, estimates of the positive impacts of the PEI were obtained. The impacts of three years of participation in the program were higher than the impacts of one year of participation. |
id |
FCC-2_7c02d73fdcbc0d00d766f51ae237667e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9346 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb testEfectos del Programa Ensino Integral sobre el desempeño de los estudiantes en el Saeb Efeitos do Programa Ensino Integral sobre o desempenho dos alunos no SaebPrograma Ensino IntegralAvaliação de ImpactoDesempenho EscolarPrograma Ensino IntegralEvaluación de ImpactoDesempeño EscolarPrograma Ensino IntegralImpact EvaluationSchool PerformanceThe present article evaluates the impact of the Programa Ensino Integral [Comprehensive Education Program] (PEI), implemented by the São Paulo state school system since 2012, on the performance of students in the final years of elementary school in the Portuguese and Mathematics tests of the Sistema de Avaliação da Educação Básica [Basic Education Assessment System] (Saeb). Through the combined application of the Propensity Score Matching and the Differences in Differences techniques, estimates of the positive impacts of the PEI were obtained. The impacts of three years of participation in the program were higher than the impacts of one year of participation.El artículo evalúa el impacto del Programa Ensino Integral (PEI) implementado por la red provincial de enseñanza de São Paulo desde 2012, sobre el desempeño de los estudiantes de los últimos años de educación básica en las pruebas de portugués y matemáticas del Sistema de Avaliação da Educação Básica (Saeb). Por intermedio de la aplicación combinada de las técnicas de Emparejamiento por Score de Propensión y Diferencias en Diferencias, se obtuvieron estimaciones de impactos positivos de PEI, y los impactos de tres años de participación en el programa se han considerado superiores a los impactos de un año de participación.O artigo avalia o impacto do Programa Ensino Integral (PEI), implementado pela rede estadual de ensino de São Paulo desde 2012, sobre o desempenho dos estudantes dos anos finais do ensino fundamental nos testes de português e matemática do Sistema de Avaliação da Educação Básica (Saeb). Por meio da aplicação combinada das técnicas de Pareamento por Escore de Propensão e Diferenças em Diferenças, foram obtidas estimativas de impactos positivos do PEI, sendo os impactos de três anos de participação no programa superiores aos impactos de um ano de participação.Fundação Carlos Chagas2023-11-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/934610.18222/eae.v34.9346Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09346Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09346Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09346Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e09346Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e093461984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346/4689https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346/4860Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGalvão, Fernando Vizotto2024-01-29T19:42:31Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9346Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-29T19:42:31Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test Efectos del Programa Ensino Integral sobre el desempeño de los estudiantes en el Saeb Efeitos do Programa Ensino Integral sobre o desempenho dos alunos no Saeb |
title |
Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test |
spellingShingle |
Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test Galvão, Fernando Vizotto Programa Ensino Integral Avaliação de Impacto Desempenho Escolar Programa Ensino Integral Evaluación de Impacto Desempeño Escolar Programa Ensino Integral Impact Evaluation School Performance |
title_short |
Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test |
title_full |
Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test |
title_fullStr |
Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test |
title_full_unstemmed |
Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test |
title_sort |
Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test |
author |
Galvão, Fernando Vizotto |
author_facet |
Galvão, Fernando Vizotto |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Galvão, Fernando Vizotto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Programa Ensino Integral Avaliação de Impacto Desempenho Escolar Programa Ensino Integral Evaluación de Impacto Desempeño Escolar Programa Ensino Integral Impact Evaluation School Performance |
topic |
Programa Ensino Integral Avaliação de Impacto Desempenho Escolar Programa Ensino Integral Evaluación de Impacto Desempeño Escolar Programa Ensino Integral Impact Evaluation School Performance |
description |
The present article evaluates the impact of the Programa Ensino Integral [Comprehensive Education Program] (PEI), implemented by the São Paulo state school system since 2012, on the performance of students in the final years of elementary school in the Portuguese and Mathematics tests of the Sistema de Avaliação da Educação Básica [Basic Education Assessment System] (Saeb). Through the combined application of the Propensity Score Matching and the Differences in Differences techniques, estimates of the positive impacts of the PEI were obtained. The impacts of three years of participation in the program were higher than the impacts of one year of participation. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346 10.18222/eae.v34.9346 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v34.9346 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346/4689 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346/4860 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09346 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09346 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09346 Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e09346 Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e09346 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423565705216 |