Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Galvão, Fernando Vizotto
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346
Resumo: The present article evaluates the impact of the Programa Ensino Integral [Comprehensive Education Program] (PEI), implemented by the São Paulo state school system since 2012, on the performance of students in the final years of elementary school in the Portuguese and Mathematics tests of the Sistema de Avaliação da Educação Básica [Basic Education Assessment System] (Saeb). Through the combined application of the Propensity Score Matching and the Differences in Differences techniques, estimates of the positive impacts of the PEI were obtained. The impacts of three years of participation in the program were higher than the impacts of one year of participation.
id FCC-2_7c02d73fdcbc0d00d766f51ae237667e
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9346
network_acronym_str FCC-2
network_name_str Estudos em Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb testEfectos del Programa Ensino Integral sobre el desempeño de los estudiantes en el Saeb Efeitos do Programa Ensino Integral sobre o desempenho dos alunos no SaebPrograma Ensino IntegralAvaliação de ImpactoDesempenho EscolarPrograma Ensino IntegralEvaluación de ImpactoDesempeño EscolarPrograma Ensino IntegralImpact EvaluationSchool PerformanceThe present article evaluates the impact of the Programa Ensino Integral [Comprehensive Education Program] (PEI), implemented by the São Paulo state school system since 2012, on the performance of students in the final years of elementary school in the Portuguese and Mathematics tests of the Sistema de Avaliação da Educação Básica [Basic Education Assessment System] (Saeb). Through the combined application of the Propensity Score Matching and the Differences in Differences techniques, estimates of the positive impacts of the PEI were obtained. The impacts of three years of participation in the program were higher than the impacts of one year of participation.El artículo evalúa el impacto del Programa Ensino Integral (PEI) implementado por la red provincial de enseñanza de São Paulo desde 2012, sobre el desempeño de los estudiantes de los últimos años de educación básica en las pruebas de portugués y matemáticas del Sistema de Avaliação da Educação Básica (Saeb). Por intermedio de la aplicación combinada de las técnicas de Emparejamiento por Score de Propensión y Diferencias en Diferencias, se obtuvieron estimaciones de impactos positivos de PEI, y los impactos de tres años de participación en el programa se han considerado superiores a los impactos de un año de participación.O artigo avalia o impacto do Programa Ensino Integral (PEI), implementado pela rede estadual de ensino de São Paulo desde 2012, sobre o desempenho dos estudantes dos anos finais do ensino fundamental nos testes de português e matemática do Sistema de Avaliação da Educação Básica (Saeb). Por meio da aplicação combinada das técnicas de Pareamento por Escore de Propensão e Diferenças em Diferenças, foram obtidas estimativas de impactos positivos do PEI, sendo os impactos de três anos de participação no programa superiores aos impactos de um ano de participação.Fundação Carlos Chagas2023-11-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/934610.18222/eae.v34.9346Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09346Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09346Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09346Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e09346Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e093461984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346/4689https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346/4860Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGalvão, Fernando Vizotto2024-01-29T19:42:31Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9346Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-29T19:42:31Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test
Efectos del Programa Ensino Integral sobre el desempeño de los estudiantes en el Saeb
Efeitos do Programa Ensino Integral sobre o desempenho dos alunos no Saeb
title Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test
spellingShingle Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test
Galvão, Fernando Vizotto
Programa Ensino Integral
Avaliação de Impacto
Desempenho Escolar
Programa Ensino Integral
Evaluación de Impacto
Desempeño Escolar
Programa Ensino Integral
Impact Evaluation
School Performance
title_short Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test
title_full Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test
title_fullStr Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test
title_full_unstemmed Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test
title_sort Effects of the Programa Ensino Integral on student performance on the Saeb test
author Galvão, Fernando Vizotto
author_facet Galvão, Fernando Vizotto
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Galvão, Fernando Vizotto
dc.subject.por.fl_str_mv Programa Ensino Integral
Avaliação de Impacto
Desempenho Escolar
Programa Ensino Integral
Evaluación de Impacto
Desempeño Escolar
Programa Ensino Integral
Impact Evaluation
School Performance
topic Programa Ensino Integral
Avaliação de Impacto
Desempenho Escolar
Programa Ensino Integral
Evaluación de Impacto
Desempeño Escolar
Programa Ensino Integral
Impact Evaluation
School Performance
description The present article evaluates the impact of the Programa Ensino Integral [Comprehensive Education Program] (PEI), implemented by the São Paulo state school system since 2012, on the performance of students in the final years of elementary school in the Portuguese and Mathematics tests of the Sistema de Avaliação da Educação Básica [Basic Education Assessment System] (Saeb). Through the combined application of the Propensity Score Matching and the Differences in Differences techniques, estimates of the positive impacts of the PEI were obtained. The impacts of three years of participation in the program were higher than the impacts of one year of participation.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-11-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346
10.18222/eae.v34.9346
url https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346
identifier_str_mv 10.18222/eae.v34.9346
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346/4689
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9346/4860
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09346
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09346
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09346
Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e09346
Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e09346
1984-932X
0103-6831
reponame:Estudos em Avaliação Educacional
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Estudos em Avaliação Educacional
collection Estudos em Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br
_version_ 1795332423565705216