Theory of Change and public policies: An integrative review
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019 |
Resumo: | In order to investigate the use of the Theory of Change tool, this article collected data from the EbscoHost and Web of Science platforms. The results show a large number of studies on health and in the European continent. The results were diverse as far as definition, objective, construction, components, functions, advantages and limitations of using the tool. The best practices involve stakeholder participation, testing the Theory of Change, temporal division of results, causal links supported by evidence and the development of indicators. It is recommended that the tool is periodically updated since it is comprehensive and useful for assuring quality in the monitoring and evaluation of interventions. |
id |
FCC-2_bdb8f10b7b0b80379603d6c44f9bc0a2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/10019 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Theory of Change and public policies: An integrative reviewTeoria del Cambio y políticas públicas: Una revisión integrativa Teoria da Mudança e políticas públicas: Uma revisão integrativaEducationHealthEvaluation MethodsEducation PolicyEducaçãoSaúdeMétodos de AvaliaçãoPolítica de EducaçãoEducaciónSaludMétodos de EvaluaciónPolítica de EducaciónIn order to investigate the use of the Theory of Change tool, this article collected data from the EbscoHost and Web of Science platforms. The results show a large number of studies on health and in the European continent. The results were diverse as far as definition, objective, construction, components, functions, advantages and limitations of using the tool. The best practices involve stakeholder participation, testing the Theory of Change, temporal division of results, causal links supported by evidence and the development of indicators. It is recommended that the tool is periodically updated since it is comprehensive and useful for assuring quality in the monitoring and evaluation of interventions.El presente artículo, con el propósito de investigar el uso de la herramienta Teoría del Cambio, recogió datos de las plataformas EbscoHost y Web of Science. Los resultados señalan una gran cantidad de estudios en la salud y en el continente europeo. En lo que concierne a la definición, objetivo, construcción, componentes, funciones, ventajas y limitaciones del uso de la herramienta, los resultados fueron variados. Las mejores prácticas implican la participación de stakeholders, pruebas de la Teoría del Cambio, división temporal de los resultados, nexos causales en base a evidencias y desarrollo de indicadores. Se recomienda la actualización periódica de la herramienta, concluyendo que es amplia y útil para asegurar la garantía de la calidad del seguimiento y de la evaluación de intervenciones.O presente artigo, com intuito de investigar o uso da ferramenta Teoria da Mudança, coletou dados das plataformas EbscoHost e Web of Science. Resultados apontam grande quantidade de estudos na saúde e no continente europeu. Em relação a definição, objetivo, construção, componentes, funções, vantagens e limitações do uso da ferramenta, os resultados foram variados. As melhores práticas envolvem participação de stakeholders, testagem da Teoria da Mudança, divisão temporal dos resultados, nexos causais apoiados em evidências e desenvolvimento de indicadores. Recomenda-se a atualização periódica da ferramenta, concluindo que ela é abrangente e útil para a garantia da qualidade do acompanhamento e da avaliação de intervenções.Fundação Carlos Chagas2023-12-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/1001910.18222/eae.v34.10019Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10019Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10019Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10019Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e10019Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e100191984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019/4709https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019/4844Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCórdoba-Vieira, Julia ElenaAntonelli-Ponti, MayraVersuti, Fabiana MarisScorzafave, Luiz Guilherme Dácar da SilvaSantos, Daniel Domingues dos2024-01-29T19:14:53Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/10019Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-29T19:14:53Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Theory of Change and public policies: An integrative review Teoria del Cambio y políticas públicas: Una revisión integrativa Teoria da Mudança e políticas públicas: Uma revisão integrativa |
title |
Theory of Change and public policies: An integrative review |
spellingShingle |
Theory of Change and public policies: An integrative review Córdoba-Vieira, Julia Elena Education Health Evaluation Methods Education Policy Educação Saúde Métodos de Avaliação Política de Educação Educación Salud Métodos de Evaluación Política de Educación |
title_short |
Theory of Change and public policies: An integrative review |
title_full |
Theory of Change and public policies: An integrative review |
title_fullStr |
Theory of Change and public policies: An integrative review |
title_full_unstemmed |
Theory of Change and public policies: An integrative review |
title_sort |
Theory of Change and public policies: An integrative review |
author |
Córdoba-Vieira, Julia Elena |
author_facet |
Córdoba-Vieira, Julia Elena Antonelli-Ponti, Mayra Versuti, Fabiana Maris Scorzafave, Luiz Guilherme Dácar da Silva Santos, Daniel Domingues dos |
author_role |
author |
author2 |
Antonelli-Ponti, Mayra Versuti, Fabiana Maris Scorzafave, Luiz Guilherme Dácar da Silva Santos, Daniel Domingues dos |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Córdoba-Vieira, Julia Elena Antonelli-Ponti, Mayra Versuti, Fabiana Maris Scorzafave, Luiz Guilherme Dácar da Silva Santos, Daniel Domingues dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education Health Evaluation Methods Education Policy Educação Saúde Métodos de Avaliação Política de Educação Educación Salud Métodos de Evaluación Política de Educación |
topic |
Education Health Evaluation Methods Education Policy Educação Saúde Métodos de Avaliação Política de Educação Educación Salud Métodos de Evaluación Política de Educación |
description |
In order to investigate the use of the Theory of Change tool, this article collected data from the EbscoHost and Web of Science platforms. The results show a large number of studies on health and in the European continent. The results were diverse as far as definition, objective, construction, components, functions, advantages and limitations of using the tool. The best practices involve stakeholder participation, testing the Theory of Change, temporal division of results, causal links supported by evidence and the development of indicators. It is recommended that the tool is periodically updated since it is comprehensive and useful for assuring quality in the monitoring and evaluation of interventions. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019 10.18222/eae.v34.10019 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v34.10019 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019/4709 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019/4844 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10019 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10019 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10019 Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e10019 Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e10019 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423599259648 |