Theory of Change and public policies: An integrative review

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Córdoba-Vieira, Julia Elena
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Antonelli-Ponti, Mayra, Versuti, Fabiana Maris, Scorzafave, Luiz Guilherme Dácar da Silva, Santos, Daniel Domingues dos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019
Resumo: In order to investigate the use of the Theory of Change tool, this article collected data from the EbscoHost and Web of Science platforms. The results show a large number of studies on health and in the European continent. The results were diverse as far as definition, objective, construction, components, functions, advantages and limitations of using the tool. The best practices involve stakeholder participation, testing the Theory of Change, temporal division of results, causal links supported by evidence and the development of indicators. It is recommended that the tool is periodically updated since it is comprehensive and useful for assuring quality in the monitoring and evaluation of interventions.
id FCC-2_bdb8f10b7b0b80379603d6c44f9bc0a2
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/10019
network_acronym_str FCC-2
network_name_str Estudos em Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Theory of Change and public policies: An integrative reviewTeoria del Cambio y políticas públicas: Una revisión integrativa Teoria da Mudança e políticas públicas: Uma revisão integrativaEducationHealthEvaluation MethodsEducation PolicyEducaçãoSaúdeMétodos de AvaliaçãoPolítica de EducaçãoEducaciónSaludMétodos de EvaluaciónPolítica de EducaciónIn order to investigate the use of the Theory of Change tool, this article collected data from the EbscoHost and Web of Science platforms. The results show a large number of studies on health and in the European continent. The results were diverse as far as definition, objective, construction, components, functions, advantages and limitations of using the tool. The best practices involve stakeholder participation, testing the Theory of Change, temporal division of results, causal links supported by evidence and the development of indicators. It is recommended that the tool is periodically updated since it is comprehensive and useful for assuring quality in the monitoring and evaluation of interventions.El presente artículo, con el propósito de investigar el uso de la herramienta Teoría del Cambio, recogió datos de las plataformas EbscoHost y Web of Science. Los resultados señalan una gran cantidad de estudios en la salud y en el continente europeo. En lo que concierne a la definición, objetivo, construcción, componentes, funciones, ventajas y limitaciones del uso de la herramienta, los resultados fueron variados. Las mejores prácticas implican la participación de stakeholders, pruebas de la Teoría del Cambio, división temporal de los resultados, nexos causales en base a evidencias y desarrollo de indicadores. Se recomienda la actualización periódica de la herramienta, concluyendo que es amplia y útil para asegurar la garantía de la calidad del seguimiento y de la evaluación de intervenciones.O presente artigo, com intuito de investigar o uso da ferramenta Teoria da Mudança, coletou dados das plataformas EbscoHost e Web of Science. Resultados apontam grande quantidade de estudos na saúde e no continente europeu. Em relação a definição, objetivo, construção, componentes, funções, vantagens e limitações do uso da ferramenta, os resultados foram variados. As melhores práticas envolvem participação de stakeholders, testagem da Teoria da Mudança, divisão temporal dos resultados, nexos causais apoiados em evidências e desenvolvimento de indicadores. Recomenda-se a atualização periódica da ferramenta, concluindo que ela é abrangente e útil para a garantia da qualidade do acompanhamento e da avaliação de intervenções.Fundação Carlos Chagas2023-12-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/1001910.18222/eae.v34.10019Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10019Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10019Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10019Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e10019Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e100191984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019/4709https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019/4844Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCórdoba-Vieira, Julia ElenaAntonelli-Ponti, MayraVersuti, Fabiana MarisScorzafave, Luiz Guilherme Dácar da SilvaSantos, Daniel Domingues dos2024-01-29T19:14:53Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/10019Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-29T19:14:53Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv Theory of Change and public policies: An integrative review
Teoria del Cambio y políticas públicas: Una revisión integrativa
Teoria da Mudança e políticas públicas: Uma revisão integrativa
title Theory of Change and public policies: An integrative review
spellingShingle Theory of Change and public policies: An integrative review
Córdoba-Vieira, Julia Elena
Education
Health
Evaluation Methods
Education Policy
Educação
Saúde
Métodos de Avaliação
Política de Educação
Educación
Salud
Métodos de Evaluación
Política de Educación
title_short Theory of Change and public policies: An integrative review
title_full Theory of Change and public policies: An integrative review
title_fullStr Theory of Change and public policies: An integrative review
title_full_unstemmed Theory of Change and public policies: An integrative review
title_sort Theory of Change and public policies: An integrative review
author Córdoba-Vieira, Julia Elena
author_facet Córdoba-Vieira, Julia Elena
Antonelli-Ponti, Mayra
Versuti, Fabiana Maris
Scorzafave, Luiz Guilherme Dácar da Silva
Santos, Daniel Domingues dos
author_role author
author2 Antonelli-Ponti, Mayra
Versuti, Fabiana Maris
Scorzafave, Luiz Guilherme Dácar da Silva
Santos, Daniel Domingues dos
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Córdoba-Vieira, Julia Elena
Antonelli-Ponti, Mayra
Versuti, Fabiana Maris
Scorzafave, Luiz Guilherme Dácar da Silva
Santos, Daniel Domingues dos
dc.subject.por.fl_str_mv Education
Health
Evaluation Methods
Education Policy
Educação
Saúde
Métodos de Avaliação
Política de Educação
Educación
Salud
Métodos de Evaluación
Política de Educación
topic Education
Health
Evaluation Methods
Education Policy
Educação
Saúde
Métodos de Avaliação
Política de Educação
Educación
Salud
Métodos de Evaluación
Política de Educación
description In order to investigate the use of the Theory of Change tool, this article collected data from the EbscoHost and Web of Science platforms. The results show a large number of studies on health and in the European continent. The results were diverse as far as definition, objective, construction, components, functions, advantages and limitations of using the tool. The best practices involve stakeholder participation, testing the Theory of Change, temporal division of results, causal links supported by evidence and the development of indicators. It is recommended that the tool is periodically updated since it is comprehensive and useful for assuring quality in the monitoring and evaluation of interventions.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019
10.18222/eae.v34.10019
url https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019
identifier_str_mv 10.18222/eae.v34.10019
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019/4709
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10019/4844
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10019
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10019
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e10019
Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e10019
Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e10019
1984-932X
0103-6831
reponame:Estudos em Avaliação Educacional
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Estudos em Avaliação Educacional
collection Estudos em Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br
_version_ 1795332423599259648