Study of the multidimensional academic ranking U-Multirank
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9117 |
Resumo: | The present paper explores the dimensions and indicators of the international multidimensional academic ranking U-Multirank. Studying this ranking is important in Brazil today, as the new evaluation of graduate programs in the country is incorporating several aspects of multidimensional evaluation, including concepts from U-Multirank. This ranking reveals the strengths and weaknesses of each academic institution through 5 dimensions formed by 36 indicators. While this large set of dimensions and indicators provides a comprehensive view of universities, it raises questions regarding their independence and data availability. The analysis focuses on the top 300 European academic institutions listed in the 2020 edition, describing the dimensions and indicators and calculating statistical correlations between them. |
id |
FCC-2_fdd143ceb109c16fb07aba9380147faf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9117 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Study of the multidimensional academic ranking U-MultirankEstudio del ranking académico multidimensional U-Multirank Estudo do ranking acadêmico multidimensional U-MultirankMultidimensional Academic EvaluationsEvaluation of the Education SystemAcademic RankingsInternational EvaluationUniversity ManagementAvaliação Acadêmica MultidimensionalAvaliação dos Sistemas de EnsinoRankings AcadêmicosAvaliação InternacionalGestão UniversitáriaEvaluación Académica MultidimensionalEvaluación del Sistema EducativoRankings AcadémicosEvaluación InternacionalGestión UniversitariaThe present paper explores the dimensions and indicators of the international multidimensional academic ranking U-Multirank. Studying this ranking is important in Brazil today, as the new evaluation of graduate programs in the country is incorporating several aspects of multidimensional evaluation, including concepts from U-Multirank. This ranking reveals the strengths and weaknesses of each academic institution through 5 dimensions formed by 36 indicators. While this large set of dimensions and indicators provides a comprehensive view of universities, it raises questions regarding their independence and data availability. The analysis focuses on the top 300 European academic institutions listed in the 2020 edition, describing the dimensions and indicators and calculating statistical correlations between them.Este artículo estudia las dimensiones e indicadores del ranking académico internacional multidimensional U-Multirank. En la actualidad, el estudio del ranking es importante en Brasil, una vez que la nueva evaluación de los programas de postgrado brasileños utiliza conceptos de evaluación multidimensional, que incluyen algunos principios utilizados en U-Multirank. Dicho ranking presenta los puntos débiles y fuertes de cada institución académica por medio de 5 dimensiones compuestas por 36 indicadores. Este gran número de dimensiones e indicadores genera una visión más completa de las universidades, pero suscita cuestiones sobre su independencia y disponibilidad de datos. Se analizan las trecientas mejores instituciones académicas europeas enumeradas en la edición de 2020 de U-Multirank, explicando las dimensiones e indicadores y presentando correlaciones estadísticas entre tales indicadores y dimensiones.Este artigo estuda as dimensões e indicadores do ranking acadêmico internacional multidimensional U-Multirank. O estudo desse ranking é importante no Brasil na atualidade, uma vez que a nova avaliação dos programas de pós-graduação brasileiros utiliza conceitos de avaliação multidimensional, incluindo alguns princípios usados no U-Multirank. Esse ranking apresenta os pontos fracos e fortes de cada instituição acadêmica por meio de 5 dimensões, compostas por 36 indicadores. Esse grande número de dimensões e indicadores gera uma visão mais completa das universidades, mas levanta questões sobre sua independência e disponibilidade de dados. São analisadas as trezentas melhores instituições acadêmicas europeias listadas na edição de 2020 do U-Multirank, explicando as dimensões e indicadores e fazendo correlações estatísticas entre tais indicadores e dimensões.Fundação Carlos Chagas2023-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/911710.18222/eae.v34.9117Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09117Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09117Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09117Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e09117Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e091171984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporenghttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9117/4721https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9117/4722https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9117/4866https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9117/4867Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPrado, Antonio F. B. A.2024-01-29T19:50:00Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9117Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-29T19:50Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Study of the multidimensional academic ranking U-Multirank Estudio del ranking académico multidimensional U-Multirank Estudo do ranking acadêmico multidimensional U-Multirank |
title |
Study of the multidimensional academic ranking U-Multirank |
spellingShingle |
Study of the multidimensional academic ranking U-Multirank Prado, Antonio F. B. A. Multidimensional Academic Evaluations Evaluation of the Education System Academic Rankings International Evaluation University Management Avaliação Acadêmica Multidimensional Avaliação dos Sistemas de Ensino Rankings Acadêmicos Avaliação Internacional Gestão Universitária Evaluación Académica Multidimensional Evaluación del Sistema Educativo Rankings Académicos Evaluación Internacional Gestión Universitaria |
title_short |
Study of the multidimensional academic ranking U-Multirank |
title_full |
Study of the multidimensional academic ranking U-Multirank |
title_fullStr |
Study of the multidimensional academic ranking U-Multirank |
title_full_unstemmed |
Study of the multidimensional academic ranking U-Multirank |
title_sort |
Study of the multidimensional academic ranking U-Multirank |
author |
Prado, Antonio F. B. A. |
author_facet |
Prado, Antonio F. B. A. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Prado, Antonio F. B. A. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Multidimensional Academic Evaluations Evaluation of the Education System Academic Rankings International Evaluation University Management Avaliação Acadêmica Multidimensional Avaliação dos Sistemas de Ensino Rankings Acadêmicos Avaliação Internacional Gestão Universitária Evaluación Académica Multidimensional Evaluación del Sistema Educativo Rankings Académicos Evaluación Internacional Gestión Universitaria |
topic |
Multidimensional Academic Evaluations Evaluation of the Education System Academic Rankings International Evaluation University Management Avaliação Acadêmica Multidimensional Avaliação dos Sistemas de Ensino Rankings Acadêmicos Avaliação Internacional Gestão Universitária Evaluación Académica Multidimensional Evaluación del Sistema Educativo Rankings Académicos Evaluación Internacional Gestión Universitaria |
description |
The present paper explores the dimensions and indicators of the international multidimensional academic ranking U-Multirank. Studying this ranking is important in Brazil today, as the new evaluation of graduate programs in the country is incorporating several aspects of multidimensional evaluation, including concepts from U-Multirank. This ranking reveals the strengths and weaknesses of each academic institution through 5 dimensions formed by 36 indicators. While this large set of dimensions and indicators provides a comprehensive view of universities, it raises questions regarding their independence and data availability. The analysis focuses on the top 300 European academic institutions listed in the 2020 edition, describing the dimensions and indicators and calculating statistical correlations between them. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9117 10.18222/eae.v34.9117 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9117 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v34.9117 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9117/4721 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9117/4722 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9117/4866 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/9117/4867 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09117 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09117 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 34 (2023); e09117 Estudos em Avaliação Educacional; V. 34 (2023); e09117 Estudos em Avaliação Educacional; v. 34 (2023); e09117 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423545782272 |