The incentive of reading in the school library
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online) |
Texto Completo: | https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/377 |
Resumo: | Considers the assumption that is relevant to indicate, as early as possible, the universe of reading to children. Shows that the practice of reading is a part of human life and that is the condition to acquire, produce, organize, use and transmit knowledge. Considering these assumptions is to explore the difficulties related to the practice of encouraging reading in school libraries. It carries out a literature review and a theoretical debate. Identifies, analyzes and explores the habits of reading, the role of the school library and the mediation process that can stimulate the formation of children readers. Concludes that the school library is a teaching mechanism and essential mediator to encourage the habit of reading in schools, through the practice of reading activities, contributing to the cognitive development of the student |
id |
FEBAB-1_b8b82908f86d26a502fdd65759431ef2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.rbbd.febab.org.br:article/377 |
network_acronym_str |
FEBAB-1 |
network_name_str |
RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The incentive of reading in the school libraryO incentivo da leitura na biblioteca escolarKnowledge. Mediation. Reading. School LibraryBiblioteca escolar. Conhecimento. Leitura. MediaçãoConsiders the assumption that is relevant to indicate, as early as possible, the universe of reading to children. Shows that the practice of reading is a part of human life and that is the condition to acquire, produce, organize, use and transmit knowledge. Considering these assumptions is to explore the difficulties related to the practice of encouraging reading in school libraries. It carries out a literature review and a theoretical debate. Identifies, analyzes and explores the habits of reading, the role of the school library and the mediation process that can stimulate the formation of children readers. Concludes that the school library is a teaching mechanism and essential mediator to encourage the habit of reading in schools, through the practice of reading activities, contributing to the cognitive development of the studentParte do pressuposto de que é relevante indicar, desde cedo, o universo da leitura à criança. Mostra que a prática de leitura faz parte do cotidiano humano e que é uma das maneiras de adquirir, produzir, organizar, usar e transmitir conhecimento. Considerando esses pressupostos tem como objetivo explorar as dificuldades relacionadas às práticas de incentivo a leitura em bibliotecas escolares. Para isso, realiza uma revisão bibliográfica e um debate teórico. Identifica, analisa e explora os hábitos da leitura, o papel da biblioteca escolar e o processo de mediação que pode estimular na formação de crianças leitoras. Conclui que a biblioteca escolar é um mecanismo pedagógico e mediador essencial para incentivar o hábito de leitura nas escolas, por meio de atividades de prática leitoras, contribuindo para o desenvolvimento cognitivo do alunoFederação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Inst.2016-08-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/377Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação; v. 12 n. 1 (2016); 27-441980-69490100-0691reponame:RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online)instname:Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Instituições (FEBAB)instacron:FEBABporhttps://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/377/484Copyright (c) 2016 Diego Salcedo, Jailiny Stanfordhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSalcedo, DiegoStanford, Jailiny2016-08-21T00:42:47Zoai:ojs.rbbd.febab.org.br:article/377Revistahttps://rbbd.febab.org.br/rbbdhttps://rbbd.febab.org.br/rbbd/oai||rbbd@rbbd.febab.org.br|| jorge.exlibris@gmail.com1980-69490100-0691opendoar:2016-08-21T00:42:47RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online) - Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Instituições (FEBAB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The incentive of reading in the school library O incentivo da leitura na biblioteca escolar |
title |
The incentive of reading in the school library |
spellingShingle |
The incentive of reading in the school library Salcedo, Diego Knowledge. Mediation. Reading. School Library Biblioteca escolar. Conhecimento. Leitura. Mediação |
title_short |
The incentive of reading in the school library |
title_full |
The incentive of reading in the school library |
title_fullStr |
The incentive of reading in the school library |
title_full_unstemmed |
The incentive of reading in the school library |
title_sort |
The incentive of reading in the school library |
author |
Salcedo, Diego |
author_facet |
Salcedo, Diego Stanford, Jailiny |
author_role |
author |
author2 |
Stanford, Jailiny |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Salcedo, Diego Stanford, Jailiny |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Knowledge. Mediation. Reading. School Library Biblioteca escolar. Conhecimento. Leitura. Mediação |
topic |
Knowledge. Mediation. Reading. School Library Biblioteca escolar. Conhecimento. Leitura. Mediação |
description |
Considers the assumption that is relevant to indicate, as early as possible, the universe of reading to children. Shows that the practice of reading is a part of human life and that is the condition to acquire, produce, organize, use and transmit knowledge. Considering these assumptions is to explore the difficulties related to the practice of encouraging reading in school libraries. It carries out a literature review and a theoretical debate. Identifies, analyzes and explores the habits of reading, the role of the school library and the mediation process that can stimulate the formation of children readers. Concludes that the school library is a teaching mechanism and essential mediator to encourage the habit of reading in schools, through the practice of reading activities, contributing to the cognitive development of the student |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-08-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/377 |
url |
https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/377 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/377/484 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Diego Salcedo, Jailiny Stanford https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Diego Salcedo, Jailiny Stanford https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Inst. |
publisher.none.fl_str_mv |
Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Inst. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação; v. 12 n. 1 (2016); 27-44 1980-6949 0100-0691 reponame:RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online) instname:Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Instituições (FEBAB) instacron:FEBAB |
instname_str |
Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Instituições (FEBAB) |
instacron_str |
FEBAB |
institution |
FEBAB |
reponame_str |
RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online) |
collection |
RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online) - Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Instituições (FEBAB) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rbbd@rbbd.febab.org.br|| jorge.exlibris@gmail.com |
_version_ |
1798319776255180800 |