Hedonism as a Decision Factor and Technologic Usage

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Arruda Filho, Emílio José Montero
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Dholakia, Ruby Roy
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
por
Título da fonte: Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
Texto Completo: https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/1407
Resumo: In the current selection and use of technological products, consumers prefer to adopt products which include new service packages and features. This article presents that all-in-one or integrated products are hedonic but explanation for use thereof is utilitarian. This paper analyzes factors of technological integration, hedonic and utilitarian behavior, in addition to the more traditional environmental factors of price, budget, brand, and choice. All variables presented can be considered decision factors or factors that change preference, given the inclusion of several integrations. Accordingly, we assessed smart phones with different services integrated, such as Internet, wireless, music, video, and camera functions. Our findings support our assertion that consumer preference is based on the integration of product features for both enjoyment and pleasure of use.
id FECAP-3_5eee72926862164b9b4c2da3569b79bc
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1407
network_acronym_str FECAP-3
network_name_str Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
repository_id_str
spelling Hedonism as a Decision Factor and Technologic UsageHedonismo como un Factor de Decisión y Uso TecnológicoHedonismo como um Fator de Decisão e Uso TecnológicoHedonism. Utilitarianism. Technological preference. System integration.Hedonismo. Utilitarismo. Preferencia tecnológica. Integración de sistemas.Hedonismo. Utilitarismo. Preferência tecnológica. Integração de sistemas.In the current selection and use of technological products, consumers prefer to adopt products which include new service packages and features. This article presents that all-in-one or integrated products are hedonic but explanation for use thereof is utilitarian. This paper analyzes factors of technological integration, hedonic and utilitarian behavior, in addition to the more traditional environmental factors of price, budget, brand, and choice. All variables presented can be considered decision factors or factors that change preference, given the inclusion of several integrations. Accordingly, we assessed smart phones with different services integrated, such as Internet, wireless, music, video, and camera functions. Our findings support our assertion that consumer preference is based on the integration of product features for both enjoyment and pleasure of use.El uso de productos tecnológicos en la actualidad demuestra que los consumidores prefieren adoptar nuevas tecnologías aliadas a paquetes de nuevos servicios incluidos en los productos. Este artículo presenta que los productos con multifuncionalidades o integraciones son hedónicos y poseen justificación de su uso como se fuesen utilitarios, presentando factores de integración tecnológica, comportamiento hedónico y utilitario, además de ambientes creados por el precio, presupuesto, marca y la elección, que consiste en el hecho de comprar el producto para si mismo o adquirirlo como regalo. Todas esas variables presentadas sirven como factores de decisión o cambios de preferencia, debido a la composición de diversas integraciones. Con ello, se evalúan en este trabajo los dispositivos celulares conocidos como smartphones, con diferentes servicios integrados como internet, wi-fi, música, cámara fotográfica y cámara de video, sosteniendo que incluso cuando estos productos poseen mayor cualidad, como productos individuales, la preferencia aún es valorada para equipos que poseen todas estas integraciones en un sólo equipo basado en la diversión y placer de uso.O uso de produtos tecnológicos na atualidade demonstra que consumidores preferem adotar novas tecnologias aliadas a pacotes de novos serviços incluídos nos produtos. Este artigo apresenta que produtos com multifuncionalidades ou integrações são hedônicos e possuem justificação de seu uso como se fossem utilitários, apresentando fatores de integração tecnológica, comportamento hedônico e utilitário, além de ambientes criados pelo preço, orçamento, marca e escolha, que seria o fato de comprarem o produto para si mesmos ou receberem-no como um presente. Todas as variáveis apresentadas servem como fatores de decisão ou mudanças de preferência, dada a composição de múltiplas integrações. Com isso, avaliam-se neste trabalho os dispositivos celulares conhecidos como smartphones, com diferentes serviços integrados, como internet, wireless, música, câmera fotográfica e câmera de vídeo, apresentando que mesmo quando esses produtos possuem maior qualidade, como produtos individuais, a preferência ainda é encorajada para equipamentos possuindo todas essas integrações em um só equipamento, baseado na diversão e prazer de uso.FECAP2013-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/140710.7819/rbgn.v15i48.1407Review of Business Management; Vol. 15 No. 48 (2013); 343-361RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 15 Núm. 48 (2013); 343-361RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 15 n. 48 (2013); 343-3611983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPengporhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/1407/pdf_2https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/1407/pdf_3Copyright (c) 2014 Review of Business Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessArruda Filho, Emílio José MonteroDholakia, Ruby Roy2021-07-21T16:32:59Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1407Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2021-07-21T16:32:59Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)false
dc.title.none.fl_str_mv Hedonism as a Decision Factor and Technologic Usage
Hedonismo como un Factor de Decisión y Uso Tecnológico
Hedonismo como um Fator de Decisão e Uso Tecnológico
title Hedonism as a Decision Factor and Technologic Usage
spellingShingle Hedonism as a Decision Factor and Technologic Usage
Arruda Filho, Emílio José Montero
Hedonism. Utilitarianism. Technological preference. System integration.
Hedonismo. Utilitarismo. Preferencia tecnológica. Integración de sistemas.
Hedonismo. Utilitarismo. Preferência tecnológica. Integração de sistemas.
title_short Hedonism as a Decision Factor and Technologic Usage
title_full Hedonism as a Decision Factor and Technologic Usage
title_fullStr Hedonism as a Decision Factor and Technologic Usage
title_full_unstemmed Hedonism as a Decision Factor and Technologic Usage
title_sort Hedonism as a Decision Factor and Technologic Usage
author Arruda Filho, Emílio José Montero
author_facet Arruda Filho, Emílio José Montero
Dholakia, Ruby Roy
author_role author
author2 Dholakia, Ruby Roy
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Arruda Filho, Emílio José Montero
Dholakia, Ruby Roy
dc.subject.por.fl_str_mv Hedonism. Utilitarianism. Technological preference. System integration.
Hedonismo. Utilitarismo. Preferencia tecnológica. Integración de sistemas.
Hedonismo. Utilitarismo. Preferência tecnológica. Integração de sistemas.
topic Hedonism. Utilitarianism. Technological preference. System integration.
Hedonismo. Utilitarismo. Preferencia tecnológica. Integración de sistemas.
Hedonismo. Utilitarismo. Preferência tecnológica. Integração de sistemas.
description In the current selection and use of technological products, consumers prefer to adopt products which include new service packages and features. This article presents that all-in-one or integrated products are hedonic but explanation for use thereof is utilitarian. This paper analyzes factors of technological integration, hedonic and utilitarian behavior, in addition to the more traditional environmental factors of price, budget, brand, and choice. All variables presented can be considered decision factors or factors that change preference, given the inclusion of several integrations. Accordingly, we assessed smart phones with different services integrated, such as Internet, wireless, music, video, and camera functions. Our findings support our assertion that consumer preference is based on the integration of product features for both enjoyment and pleasure of use.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-09-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/1407
10.7819/rbgn.v15i48.1407
url https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/1407
identifier_str_mv 10.7819/rbgn.v15i48.1407
dc.language.iso.fl_str_mv eng
por
language eng
por
dc.relation.none.fl_str_mv https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/1407/pdf_2
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/1407/pdf_3
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Review of Business Management
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Review of Business Management
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv FECAP
publisher.none.fl_str_mv FECAP
dc.source.none.fl_str_mv Review of Business Management; Vol. 15 No. 48 (2013); 343-361
RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 15 Núm. 48 (2013); 343-361
RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 15 n. 48 (2013); 343-361
1983-0807
1806-4892
reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
instacron:FECAP
instname_str Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
instacron_str FECAP
institution FECAP
reponame_str Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
collection Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
repository.mail.fl_str_mv ||jmauricio@fecap.br
_version_ 1798942368269860864