Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Filipe Campelo Xavier da
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
Texto Completo: https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48
Resumo: From the research presented by McCorkle et al. (1999) among undergraduate business students in U.S. universities, a research among students from Brazilian private universities was developed to assess their perception about teamwork as a pedagogical tool. The benefits and shortcomings are discussed, as well compared to the results from the U.S. environment.Key-words: Business teaching. Teamwork.
id FECAP-3_bf43f31e9b7115a9207c16bd511b7937
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/48
network_acronym_str FECAP-3
network_name_str Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
repository_id_str
spelling Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia?Trabajo en grupo entre los Alumnos de los Cursos de Administración: ¿una utopía?Trabalho em Grupo entre Alunos de Cursos de Administração: uma utopia?Business teaching. Teamwork.Ensino em administração. Trabalho em equipe.Enseñanza en administración. Trabajo en equipo.From the research presented by McCorkle et al. (1999) among undergraduate business students in U.S. universities, a research among students from Brazilian private universities was developed to assess their perception about teamwork as a pedagogical tool. The benefits and shortcomings are discussed, as well compared to the results from the U.S. environment.Key-words: Business teaching. Teamwork.A partir del estudio realizado por McCorkle et al. (1999) entre estudiantes de graduación en Administración en universidades norteamericanas, se desarrolló una investigación con los alumnos de universidades particulares brasileñas para evaluar la percepción de los estudiantes sobre el uso de trabajos en grupo como método didáctico. Sus beneficios y sus deficiencias se exponen y se comparan con los resultados encontrados en el contexto norteamericano.Palabras clave: Enseñanza en administración. Trabajo en equipo.A partir do estudo realizado por McCorkle et al. (1999) entre estudantes de graduação de Administração em universidades americanas, foi desenvolvida uma pesquisa junto a alunos de universidades particulares brasileiras para avaliar a percepção dos estudantes quanto ao uso de trabalhos em grupo como ferramenta didática. Seus benefícios e suas deficiências são discutidos, bem como comparados com os resultados encontrados no contexto americano. Palavras-chave: Ensino em administração. Trabalho em equipe.FECAP2007-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/4810.7819/rbgn.v7i19.48Review of Business Management; Vol. 7 No. 19 (2005); 36-45RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 7 Núm. 19 (2005); 36-45RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 7 n. 19 (2005); 36-451983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPporengspahttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48/41https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48/287https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48/288Copyright (c) 2014 Review of Business Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Filipe Campelo Xavier da2008-12-10T14:17:59Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/48Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2008-12-10T14:17:59Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)false
dc.title.none.fl_str_mv Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia?
Trabajo en grupo entre los Alumnos de los Cursos de Administración: ¿una utopía?
Trabalho em Grupo entre Alunos de Cursos de Administração: uma utopia?
title Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia?
spellingShingle Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia?
Costa, Filipe Campelo Xavier da
Business teaching. Teamwork.
Ensino em administração. Trabalho em equipe.
Enseñanza en administración. Trabajo en equipo.
title_short Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia?
title_full Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia?
title_fullStr Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia?
title_full_unstemmed Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia?
title_sort Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia?
author Costa, Filipe Campelo Xavier da
author_facet Costa, Filipe Campelo Xavier da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Filipe Campelo Xavier da
dc.subject.por.fl_str_mv Business teaching. Teamwork.
Ensino em administração. Trabalho em equipe.
Enseñanza en administración. Trabajo en equipo.
topic Business teaching. Teamwork.
Ensino em administração. Trabalho em equipe.
Enseñanza en administración. Trabajo en equipo.
description From the research presented by McCorkle et al. (1999) among undergraduate business students in U.S. universities, a research among students from Brazilian private universities was developed to assess their perception about teamwork as a pedagogical tool. The benefits and shortcomings are discussed, as well compared to the results from the U.S. environment.Key-words: Business teaching. Teamwork.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-07-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48
10.7819/rbgn.v7i19.48
url https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48
identifier_str_mv 10.7819/rbgn.v7i19.48
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48/41
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48/287
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48/288
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Review of Business Management
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Review of Business Management
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv FECAP
publisher.none.fl_str_mv FECAP
dc.source.none.fl_str_mv Review of Business Management; Vol. 7 No. 19 (2005); 36-45
RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 7 Núm. 19 (2005); 36-45
RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 7 n. 19 (2005); 36-45
1983-0807
1806-4892
reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
instacron:FECAP
instname_str Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
instacron_str FECAP
institution FECAP
reponame_str Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
collection Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
repository.mail.fl_str_mv ||jmauricio@fecap.br
_version_ 1798942366561730560