Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
DOI: | 10.7819/rbgn.v7i19.48 |
Texto Completo: | https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48 |
Resumo: | From the research presented by McCorkle et al. (1999) among undergraduate business students in U.S. universities, a research among students from Brazilian private universities was developed to assess their perception about teamwork as a pedagogical tool. The benefits and shortcomings are discussed, as well compared to the results from the U.S. environment.Key-words: Business teaching. Teamwork. |
id |
FECAP-3_bf43f31e9b7115a9207c16bd511b7937 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/48 |
network_acronym_str |
FECAP-3 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
spelling |
Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia?Trabajo en grupo entre los Alumnos de los Cursos de Administración: ¿una utopía?Trabalho em Grupo entre Alunos de Cursos de Administração: uma utopia?Business teaching. Teamwork.Ensino em administração. Trabalho em equipe.Enseñanza en administración. Trabajo en equipo.From the research presented by McCorkle et al. (1999) among undergraduate business students in U.S. universities, a research among students from Brazilian private universities was developed to assess their perception about teamwork as a pedagogical tool. The benefits and shortcomings are discussed, as well compared to the results from the U.S. environment.Key-words: Business teaching. Teamwork.A partir del estudio realizado por McCorkle et al. (1999) entre estudiantes de graduación en Administración en universidades norteamericanas, se desarrolló una investigación con los alumnos de universidades particulares brasileñas para evaluar la percepción de los estudiantes sobre el uso de trabajos en grupo como método didáctico. Sus beneficios y sus deficiencias se exponen y se comparan con los resultados encontrados en el contexto norteamericano.Palabras clave: Enseñanza en administración. Trabajo en equipo.A partir do estudo realizado por McCorkle et al. (1999) entre estudantes de graduação de Administração em universidades americanas, foi desenvolvida uma pesquisa junto a alunos de universidades particulares brasileiras para avaliar a percepção dos estudantes quanto ao uso de trabalhos em grupo como ferramenta didática. Seus benefícios e suas deficiências são discutidos, bem como comparados com os resultados encontrados no contexto americano. Palavras-chave: Ensino em administração. Trabalho em equipe.FECAP2007-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/4810.7819/rbgn.v7i19.48Review of Business Management; Vol. 7 No. 19 (2005); 36-45RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 7 Núm. 19 (2005); 36-45RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 7 n. 19 (2005); 36-451983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPporengspahttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48/41https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48/287https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48/288Copyright (c) 2014 Review of Business Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Filipe Campelo Xavier da2008-12-10T14:17:59Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/48Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2024-03-06T13:03:15.963477Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia? Trabajo en grupo entre los Alumnos de los Cursos de Administración: ¿una utopía? Trabalho em Grupo entre Alunos de Cursos de Administração: uma utopia? |
title |
Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia? |
spellingShingle |
Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia? Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia? Costa, Filipe Campelo Xavier da Business teaching. Teamwork. Ensino em administração. Trabalho em equipe. Enseñanza en administración. Trabajo en equipo. Costa, Filipe Campelo Xavier da Business teaching. Teamwork. Ensino em administração. Trabalho em equipe. Enseñanza en administración. Trabajo en equipo. |
title_short |
Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia? |
title_full |
Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia? |
title_fullStr |
Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia? Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia? |
title_full_unstemmed |
Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia? Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia? |
title_sort |
Teamwork among Students in Business Administration Courses: utopia? |
author |
Costa, Filipe Campelo Xavier da |
author_facet |
Costa, Filipe Campelo Xavier da Costa, Filipe Campelo Xavier da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Filipe Campelo Xavier da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Business teaching. Teamwork. Ensino em administração. Trabalho em equipe. Enseñanza en administración. Trabajo en equipo. |
topic |
Business teaching. Teamwork. Ensino em administração. Trabalho em equipe. Enseñanza en administración. Trabajo en equipo. |
description |
From the research presented by McCorkle et al. (1999) among undergraduate business students in U.S. universities, a research among students from Brazilian private universities was developed to assess their perception about teamwork as a pedagogical tool. The benefits and shortcomings are discussed, as well compared to the results from the U.S. environment.Key-words: Business teaching. Teamwork. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-07-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48 10.7819/rbgn.v7i19.48 |
url |
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48 |
identifier_str_mv |
10.7819/rbgn.v7i19.48 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng spa |
language |
por eng spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48/41 https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48/287 https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/48/288 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Review of Business Management info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Review of Business Management |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FECAP |
publisher.none.fl_str_mv |
FECAP |
dc.source.none.fl_str_mv |
Review of Business Management; Vol. 7 No. 19 (2005); 36-45 RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 7 Núm. 19 (2005); 36-45 RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 7 n. 19 (2005); 36-45 1983-0807 1806-4892 reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP) instacron:FECAP |
instname_str |
Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP) |
instacron_str |
FECAP |
institution |
FECAP |
reponame_str |
Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
collection |
Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||jmauricio@fecap.br |
_version_ |
1822183127895769088 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.7819/rbgn.v7i19.48 |