Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cavazotte, Flávia de Souza Costa Neves
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Moreno Jr., Valter de Assis, Turano, Lucas Martins
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração Pública
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56598
Resumo: This article investigates the relationship among continuous learning culture, perception of growth opportunities and individual performance, comparing companies in the public and private sectors. The paper is based on theories that propose that shared beliefs about support for learning in the organizational context are an important situational factor that can influence the attitudes of employees and their job performance. A quantitative research was conducted with survey questionnaires answered by employees of the sales force of three distinct organizations, all major competitors in the same market, being two private and one public. The results suggest that continuous learning is more present in the culture of private companies, and it is significantly related to the perception of growth opportunities and performance.
id FGV-4_0542f73ea1cc6369a3f93961b9089917
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/56598
network_acronym_str FGV-4
network_name_str Revista de Administração Pública
repository_id_str
spelling Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectorsCultura de aprendizaje contínua, actitudes y rendimento en el trabajo: una comparación de empresas en el sector público y privadoCultura de aprendizagem contínua, atitudes e desempenho no trabalho: uma comparação entre empresas do setor público e privadoorganizational cultureknowledge managementcontinuous learningpublic administrationperformance.cultura organizacionalgestión del conocimientoaprendizaje continuaadministración públicaperformance.cultura organizacionalgestão do conhecimentoaprendizagem contínuaadministração públicadesempenho.This article investigates the relationship among continuous learning culture, perception of growth opportunities and individual performance, comparing companies in the public and private sectors. The paper is based on theories that propose that shared beliefs about support for learning in the organizational context are an important situational factor that can influence the attitudes of employees and their job performance. A quantitative research was conducted with survey questionnaires answered by employees of the sales force of three distinct organizations, all major competitors in the same market, being two private and one public. The results suggest that continuous learning is more present in the culture of private companies, and it is significantly related to the perception of growth opportunities and performance.En este artículo se investiga la relación entre la cultura de aprendizaje continua, la percepción de oportunidades de crecimiento y el rendimiento individual, comparando las empresas en el sector público y privado. El trabajo se lleva a las teorias que proponen que creencias  compartidas sobre el apoyo al aprendizaje en el contexto de la organización son un importante factor situacional que puede influir en las actitudes de los empleados y su desempeño en el trabajo. Se realizó una encuesta cuantitativa mediante encuestas contestadas por los empleados de la fuerza de ventas de tres organizaciones distintas, principales competidores en el mismo mercado, dos de las cuales son privadas y una pública. Los resultados sugieren que el aprendizaje continuo es más presente en la cultura de las empresas privadas, y se relacionó significativamente con la percepción de las oportunidades de crecimiento y de rendimiento.Este artigo investiga a relação entre cultura de aprendizagem contínua, percepção de oportunidades de crescimento e desempenho individual, comparando empresas do setor público e privado. O trabalho se baseia em teorias que propõem que crenças compartilhadas sobre o apoio à aprendizagem no contexto organizacional são um importante fator situacional que pode influenciar as atitudes de funcionários e seu desempenho no trabalho. Foi realizada uma pesquisa de natureza quantitativa, por meio de questionários respondidos por funcionários da força de vendas de três organizações distintas, principais competidoras em um mesmo mercado, sendo duas delas empresas privadas e uma pública. Os resultados sugerem que a aprendizagem contínua está mais presente na cultura das empresas privadas, e está significativamente relacionada com a percepção de oportunidades de crescimento e com o desempenho.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2015-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56598Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 49 No. 6 (2015); 1555 a 1578Revista de Administração Pública; Vol. 49 Núm. 6 (2015); 1555 a 1578Revista de Administração Pública; v. 49 n. 6 (2015); 1555 a 15781982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56598/pdf_58Copyright (c) 2015 Revista de Administração Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessCavazotte, Flávia de Souza Costa NevesMoreno Jr., Valter de AssisTurano, Lucas Martins2015-11-03T15:59:43Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/56598Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2015-11-03T15:59:43Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors
Cultura de aprendizaje contínua, actitudes y rendimento en el trabajo: una comparación de empresas en el sector público y privado
Cultura de aprendizagem contínua, atitudes e desempenho no trabalho: uma comparação entre empresas do setor público e privado
title Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors
spellingShingle Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors
Cavazotte, Flávia de Souza Costa Neves
organizational culture
knowledge management
continuous learning
public administration
performance.
cultura organizacional
gestión del conocimiento
aprendizaje continua
administración pública
performance.
cultura organizacional
gestão do conhecimento
aprendizagem contínua
administração pública
desempenho.
title_short Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors
title_full Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors
title_fullStr Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors
title_full_unstemmed Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors
title_sort Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors
author Cavazotte, Flávia de Souza Costa Neves
author_facet Cavazotte, Flávia de Souza Costa Neves
Moreno Jr., Valter de Assis
Turano, Lucas Martins
author_role author
author2 Moreno Jr., Valter de Assis
Turano, Lucas Martins
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cavazotte, Flávia de Souza Costa Neves
Moreno Jr., Valter de Assis
Turano, Lucas Martins
dc.subject.por.fl_str_mv organizational culture
knowledge management
continuous learning
public administration
performance.
cultura organizacional
gestión del conocimiento
aprendizaje continua
administración pública
performance.
cultura organizacional
gestão do conhecimento
aprendizagem contínua
administração pública
desempenho.
topic organizational culture
knowledge management
continuous learning
public administration
performance.
cultura organizacional
gestión del conocimiento
aprendizaje continua
administración pública
performance.
cultura organizacional
gestão do conhecimento
aprendizagem contínua
administração pública
desempenho.
description This article investigates the relationship among continuous learning culture, perception of growth opportunities and individual performance, comparing companies in the public and private sectors. The paper is based on theories that propose that shared beliefs about support for learning in the organizational context are an important situational factor that can influence the attitudes of employees and their job performance. A quantitative research was conducted with survey questionnaires answered by employees of the sales force of three distinct organizations, all major competitors in the same market, being two private and one public. The results suggest that continuous learning is more present in the culture of private companies, and it is significantly related to the perception of growth opportunities and performance.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-10-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56598
url https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56598
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56598/pdf_58
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Revista de Administração Pública
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Revista de Administração Pública
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
dc.source.none.fl_str_mv Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 49 No. 6 (2015); 1555 a 1578
Revista de Administração Pública; Vol. 49 Núm. 6 (2015); 1555 a 1578
Revista de Administração Pública; v. 49 n. 6 (2015); 1555 a 1578
1982-3134
0034-7612
reponame:Revista de Administração Pública
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração Pública
collection Revista de Administração Pública
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv ||rap@fgv.br
_version_ 1798943772037349376