Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56598 |
Resumo: | This article investigates the relationship among continuous learning culture, perception of growth opportunities and individual performance, comparing companies in the public and private sectors. The paper is based on theories that propose that shared beliefs about support for learning in the organizational context are an important situational factor that can influence the attitudes of employees and their job performance. A quantitative research was conducted with survey questionnaires answered by employees of the sales force of three distinct organizations, all major competitors in the same market, being two private and one public. The results suggest that continuous learning is more present in the culture of private companies, and it is significantly related to the perception of growth opportunities and performance. |
id |
FGV-4_0542f73ea1cc6369a3f93961b9089917 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/56598 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectorsCultura de aprendizaje contínua, actitudes y rendimento en el trabajo: una comparación de empresas en el sector público y privadoCultura de aprendizagem contínua, atitudes e desempenho no trabalho: uma comparação entre empresas do setor público e privadoorganizational cultureknowledge managementcontinuous learningpublic administrationperformance.cultura organizacionalgestión del conocimientoaprendizaje continuaadministración públicaperformance.cultura organizacionalgestão do conhecimentoaprendizagem contínuaadministração públicadesempenho.This article investigates the relationship among continuous learning culture, perception of growth opportunities and individual performance, comparing companies in the public and private sectors. The paper is based on theories that propose that shared beliefs about support for learning in the organizational context are an important situational factor that can influence the attitudes of employees and their job performance. A quantitative research was conducted with survey questionnaires answered by employees of the sales force of three distinct organizations, all major competitors in the same market, being two private and one public. The results suggest that continuous learning is more present in the culture of private companies, and it is significantly related to the perception of growth opportunities and performance.En este artículo se investiga la relación entre la cultura de aprendizaje continua, la percepción de oportunidades de crecimiento y el rendimiento individual, comparando las empresas en el sector público y privado. El trabajo se lleva a las teorias que proponen que creencias compartidas sobre el apoyo al aprendizaje en el contexto de la organización son un importante factor situacional que puede influir en las actitudes de los empleados y su desempeño en el trabajo. Se realizó una encuesta cuantitativa mediante encuestas contestadas por los empleados de la fuerza de ventas de tres organizaciones distintas, principales competidores en el mismo mercado, dos de las cuales son privadas y una pública. Los resultados sugieren que el aprendizaje continuo es más presente en la cultura de las empresas privadas, y se relacionó significativamente con la percepción de las oportunidades de crecimiento y de rendimiento.Este artigo investiga a relação entre cultura de aprendizagem contínua, percepção de oportunidades de crescimento e desempenho individual, comparando empresas do setor público e privado. O trabalho se baseia em teorias que propõem que crenças compartilhadas sobre o apoio à aprendizagem no contexto organizacional são um importante fator situacional que pode influenciar as atitudes de funcionários e seu desempenho no trabalho. Foi realizada uma pesquisa de natureza quantitativa, por meio de questionários respondidos por funcionários da força de vendas de três organizações distintas, principais competidoras em um mesmo mercado, sendo duas delas empresas privadas e uma pública. Os resultados sugerem que a aprendizagem contínua está mais presente na cultura das empresas privadas, e está significativamente relacionada com a percepção de oportunidades de crescimento e com o desempenho.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2015-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56598Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 49 No. 6 (2015); 1555 a 1578Revista de Administração Pública; Vol. 49 Núm. 6 (2015); 1555 a 1578Revista de Administração Pública; v. 49 n. 6 (2015); 1555 a 15781982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56598/pdf_58Copyright (c) 2015 Revista de Administração Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessCavazotte, Flávia de Souza Costa NevesMoreno Jr., Valter de AssisTurano, Lucas Martins2015-11-03T15:59:43Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/56598Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2015-11-03T15:59:43Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors Cultura de aprendizaje contínua, actitudes y rendimento en el trabajo: una comparación de empresas en el sector público y privado Cultura de aprendizagem contínua, atitudes e desempenho no trabalho: uma comparação entre empresas do setor público e privado |
title |
Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors |
spellingShingle |
Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors Cavazotte, Flávia de Souza Costa Neves organizational culture knowledge management continuous learning public administration performance. cultura organizacional gestión del conocimiento aprendizaje continua administración pública performance. cultura organizacional gestão do conhecimento aprendizagem contínua administração pública desempenho. |
title_short |
Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors |
title_full |
Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors |
title_fullStr |
Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors |
title_full_unstemmed |
Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors |
title_sort |
Continuous learning culture, attitudes and job performance: comparing companies in public and private sectors |
author |
Cavazotte, Flávia de Souza Costa Neves |
author_facet |
Cavazotte, Flávia de Souza Costa Neves Moreno Jr., Valter de Assis Turano, Lucas Martins |
author_role |
author |
author2 |
Moreno Jr., Valter de Assis Turano, Lucas Martins |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cavazotte, Flávia de Souza Costa Neves Moreno Jr., Valter de Assis Turano, Lucas Martins |
dc.subject.por.fl_str_mv |
organizational culture knowledge management continuous learning public administration performance. cultura organizacional gestión del conocimiento aprendizaje continua administración pública performance. cultura organizacional gestão do conhecimento aprendizagem contínua administração pública desempenho. |
topic |
organizational culture knowledge management continuous learning public administration performance. cultura organizacional gestión del conocimiento aprendizaje continua administración pública performance. cultura organizacional gestão do conhecimento aprendizagem contínua administração pública desempenho. |
description |
This article investigates the relationship among continuous learning culture, perception of growth opportunities and individual performance, comparing companies in the public and private sectors. The paper is based on theories that propose that shared beliefs about support for learning in the organizational context are an important situational factor that can influence the attitudes of employees and their job performance. A quantitative research was conducted with survey questionnaires answered by employees of the sales force of three distinct organizations, all major competitors in the same market, being two private and one public. The results suggest that continuous learning is more present in the culture of private companies, and it is significantly related to the perception of growth opportunities and performance. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-10-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56598 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56598 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56598/pdf_58 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Revista de Administração Pública info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Revista de Administração Pública |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 49 No. 6 (2015); 1555 a 1578 Revista de Administração Pública; Vol. 49 Núm. 6 (2015); 1555 a 1578 Revista de Administração Pública; v. 49 n. 6 (2015); 1555 a 1578 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1798943772037349376 |