Organizational knowledge in schools of government: a comparison study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Jesus, Anderson Macedo
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Mourão, Luciana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração Pública
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7119
Resumo: As a reflection of a trend that has gained increasing importance in public organizations, private and non governmental organizations in Brazil and the world, the issue led to Knowledge Management this research, whose immediate focus is to provide grants to help organizations public schools and government in their development processes knowledge organizational. This knowledge is created by interaction of tacit and explicit. The interaction between them can be verified by through four conversions, which form a cycle of organizational knowledge: a socialization, externalization, combination and internalization. This study aims to present a set of criteria representing the cycle of development of organizational knowledge and, through comparative analysis of seven schools International and one national government, the Escola Nacional de Administração Pública (Enap), draw up the design of an organizational structure that maximizes the development of organizational knowledge in government schools.
id FGV-4_154c7f6fc5f2e3f9c02ce740e98fa28b
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7119
network_acronym_str FGV-4
network_name_str Revista de Administração Pública
repository_id_str
spelling Organizational knowledge in schools of government: a comparison studyConocimiento organizacional en escuelas del gobierno: un estudio comparadoConhecimento organizacional em escolas de governo: um estudo comparadoschool of governmentcomparative analysisorganizational knowledgemanagement knowledgehuman capital.escuelas del gobiernoanálisis comparadoconocimiento organizacionalgestión del conocimientocapital humano.escolas de governoanálise comparadaconhecimento organizacionalgestão do conhecimentocapital humano.As a reflection of a trend that has gained increasing importance in public organizations, private and non governmental organizations in Brazil and the world, the issue led to Knowledge Management this research, whose immediate focus is to provide grants to help organizations public schools and government in their development processes knowledge organizational. This knowledge is created by interaction of tacit and explicit. The interaction between them can be verified by through four conversions, which form a cycle of organizational knowledge: a socialization, externalization, combination and internalization. This study aims to present a set of criteria representing the cycle of development of organizational knowledge and, through comparative analysis of seven schools International and one national government, the Escola Nacional de Administração Pública (Enap), draw up the design of an organizational structure that maximizes the development of organizational knowledge in government schools.Como reflejo de una tendencia que ha ganado importancia creciente en las organizaciones públicas, privadas y no gubernamentales de Brasil y del mundo, la temática gestión del conocimiento motivó la realización de esta investigación, cuyo enfoque inmediato es proporcionar subsidios para auxiliara organizaciones públicas como escuelas del gobierno en sus procesos de desarrollo de conocimiento organizacional. Este conocimiento se crea mediante la interacción de los  conocimientos tácito y explícito. La interacción entre los mismos puede ser verificada por medio de cuatro conversiones, las cuales forman un ciclo del conocimiento organizacional: la socialización, la externalización, la combinación y la internalización. El estudio en cuestión tiene el objetivo de presentar un conjunto de criterios repre-sentantes del ciclo de desarrollo del conocimiento organizacional y, mediante el análisis comparado entre siete escuelas del gobierno internacionales y una nacional, la Fundación Escuela Nacional de Administración Pública (Enap), elaborar el diseño de una estructura organizacional que maximice el desarrollo del conocimiento organizacional en escuelas del gobierno.Como reflexo de uma tendência que tem ganhado importância crescente nas organizações públicas, privadas e não governamentais do Brasil e do mundo, a temática gestão do conhecimento motivou a realização desta pesquisa, cujo foco imediato é fornecer subsídios para auxiliar organizações públicas como escolas de governo em seus processos de desenvolvimento de conhecimento organizacional. Este conhecimento é criado mediante a interação dos conhecimentos tácito e explícito. A interação entre eles pode ser verificada por meio de quatro conversões, as quais formam um ciclo do conhecimento organizacional: a socialização, a externalização, a combinação e a internalização. O estudo em questão visa apresentar um conjunto de critérios representantes do ciclo de desenvolvimento do conhecimento organizacional e, mediante análise comparada entre sete escolas de governo internacionais e uma nacional, a Fundação Escola Nacional de Administração Pública (Enap), elaborar o desenho de uma estrutura organizacional que maximize o desenvolvimento do conhecimento organizacional em escolas de governo.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2012-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7119Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 46 No. 4 (2012); 939 a 968Revista de Administração Pública; Vol. 46 Núm. 4 (2012); 939 a 968Revista de Administração Pública; v. 46 n. 4 (2012); 939 a 9681982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7119/5670de Jesus, Anderson MacedoMourão, Lucianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-17T20:42:15Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7119Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-11-17T20:42:15Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Organizational knowledge in schools of government: a comparison study
Conocimiento organizacional en escuelas del gobierno: un estudio comparado
Conhecimento organizacional em escolas de governo: um estudo comparado
title Organizational knowledge in schools of government: a comparison study
spellingShingle Organizational knowledge in schools of government: a comparison study
de Jesus, Anderson Macedo
school of government
comparative analysis
organizational knowledge
management knowledge
human capital.
escuelas del gobierno
análisis comparado
conocimiento organizacional
gestión del conocimiento
capital humano.
escolas de governo
análise comparada
conhecimento organizacional
gestão do conhecimento
capital humano.
title_short Organizational knowledge in schools of government: a comparison study
title_full Organizational knowledge in schools of government: a comparison study
title_fullStr Organizational knowledge in schools of government: a comparison study
title_full_unstemmed Organizational knowledge in schools of government: a comparison study
title_sort Organizational knowledge in schools of government: a comparison study
author de Jesus, Anderson Macedo
author_facet de Jesus, Anderson Macedo
Mourão, Luciana
author_role author
author2 Mourão, Luciana
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Jesus, Anderson Macedo
Mourão, Luciana
dc.subject.por.fl_str_mv school of government
comparative analysis
organizational knowledge
management knowledge
human capital.
escuelas del gobierno
análisis comparado
conocimiento organizacional
gestión del conocimiento
capital humano.
escolas de governo
análise comparada
conhecimento organizacional
gestão do conhecimento
capital humano.
topic school of government
comparative analysis
organizational knowledge
management knowledge
human capital.
escuelas del gobierno
análisis comparado
conocimiento organizacional
gestión del conocimiento
capital humano.
escolas de governo
análise comparada
conhecimento organizacional
gestão do conhecimento
capital humano.
description As a reflection of a trend that has gained increasing importance in public organizations, private and non governmental organizations in Brazil and the world, the issue led to Knowledge Management this research, whose immediate focus is to provide grants to help organizations public schools and government in their development processes knowledge organizational. This knowledge is created by interaction of tacit and explicit. The interaction between them can be verified by through four conversions, which form a cycle of organizational knowledge: a socialization, externalization, combination and internalization. This study aims to present a set of criteria representing the cycle of development of organizational knowledge and, through comparative analysis of seven schools International and one national government, the Escola Nacional de Administração Pública (Enap), draw up the design of an organizational structure that maximizes the development of organizational knowledge in government schools.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7119
url https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7119
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7119/5670
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
dc.source.none.fl_str_mv Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 46 No. 4 (2012); 939 a 968
Revista de Administração Pública; Vol. 46 Núm. 4 (2012); 939 a 968
Revista de Administração Pública; v. 46 n. 4 (2012); 939 a 968
1982-3134
0034-7612
reponame:Revista de Administração Pública
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração Pública
collection Revista de Administração Pública
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv ||rap@fgv.br
_version_ 1798943766032154624