Organizational knowledge in schools of government: a comparison study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7119 |
Resumo: | As a reflection of a trend that has gained increasing importance in public organizations, private and non governmental organizations in Brazil and the world, the issue led to Knowledge Management this research, whose immediate focus is to provide grants to help organizations public schools and government in their development processes knowledge organizational. This knowledge is created by interaction of tacit and explicit. The interaction between them can be verified by through four conversions, which form a cycle of organizational knowledge: a socialization, externalization, combination and internalization. This study aims to present a set of criteria representing the cycle of development of organizational knowledge and, through comparative analysis of seven schools International and one national government, the Escola Nacional de Administração Pública (Enap), draw up the design of an organizational structure that maximizes the development of organizational knowledge in government schools. |
id |
FGV-4_154c7f6fc5f2e3f9c02ce740e98fa28b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7119 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
Organizational knowledge in schools of government: a comparison studyConocimiento organizacional en escuelas del gobierno: un estudio comparadoConhecimento organizacional em escolas de governo: um estudo comparadoschool of governmentcomparative analysisorganizational knowledgemanagement knowledgehuman capital.escuelas del gobiernoanálisis comparadoconocimiento organizacionalgestión del conocimientocapital humano.escolas de governoanálise comparadaconhecimento organizacionalgestão do conhecimentocapital humano.As a reflection of a trend that has gained increasing importance in public organizations, private and non governmental organizations in Brazil and the world, the issue led to Knowledge Management this research, whose immediate focus is to provide grants to help organizations public schools and government in their development processes knowledge organizational. This knowledge is created by interaction of tacit and explicit. The interaction between them can be verified by through four conversions, which form a cycle of organizational knowledge: a socialization, externalization, combination and internalization. This study aims to present a set of criteria representing the cycle of development of organizational knowledge and, through comparative analysis of seven schools International and one national government, the Escola Nacional de Administração Pública (Enap), draw up the design of an organizational structure that maximizes the development of organizational knowledge in government schools.Como reflejo de una tendencia que ha ganado importancia creciente en las organizaciones públicas, privadas y no gubernamentales de Brasil y del mundo, la temática gestión del conocimiento motivó la realización de esta investigación, cuyo enfoque inmediato es proporcionar subsidios para auxiliara organizaciones públicas como escuelas del gobierno en sus procesos de desarrollo de conocimiento organizacional. Este conocimiento se crea mediante la interacción de los conocimientos tácito y explícito. La interacción entre los mismos puede ser verificada por medio de cuatro conversiones, las cuales forman un ciclo del conocimiento organizacional: la socialización, la externalización, la combinación y la internalización. El estudio en cuestión tiene el objetivo de presentar un conjunto de criterios repre-sentantes del ciclo de desarrollo del conocimiento organizacional y, mediante el análisis comparado entre siete escuelas del gobierno internacionales y una nacional, la Fundación Escuela Nacional de Administración Pública (Enap), elaborar el diseño de una estructura organizacional que maximice el desarrollo del conocimiento organizacional en escuelas del gobierno.Como reflexo de uma tendência que tem ganhado importância crescente nas organizações públicas, privadas e não governamentais do Brasil e do mundo, a temática gestão do conhecimento motivou a realização desta pesquisa, cujo foco imediato é fornecer subsídios para auxiliar organizações públicas como escolas de governo em seus processos de desenvolvimento de conhecimento organizacional. Este conhecimento é criado mediante a interação dos conhecimentos tácito e explícito. A interação entre eles pode ser verificada por meio de quatro conversões, as quais formam um ciclo do conhecimento organizacional: a socialização, a externalização, a combinação e a internalização. O estudo em questão visa apresentar um conjunto de critérios representantes do ciclo de desenvolvimento do conhecimento organizacional e, mediante análise comparada entre sete escolas de governo internacionais e uma nacional, a Fundação Escola Nacional de Administração Pública (Enap), elaborar o desenho de uma estrutura organizacional que maximize o desenvolvimento do conhecimento organizacional em escolas de governo.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2012-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7119Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 46 No. 4 (2012); 939 a 968Revista de Administração Pública; Vol. 46 Núm. 4 (2012); 939 a 968Revista de Administração Pública; v. 46 n. 4 (2012); 939 a 9681982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7119/5670de Jesus, Anderson MacedoMourão, Lucianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-17T20:42:15Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7119Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-11-17T20:42:15Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Organizational knowledge in schools of government: a comparison study Conocimiento organizacional en escuelas del gobierno: un estudio comparado Conhecimento organizacional em escolas de governo: um estudo comparado |
title |
Organizational knowledge in schools of government: a comparison study |
spellingShingle |
Organizational knowledge in schools of government: a comparison study de Jesus, Anderson Macedo school of government comparative analysis organizational knowledge management knowledge human capital. escuelas del gobierno análisis comparado conocimiento organizacional gestión del conocimiento capital humano. escolas de governo análise comparada conhecimento organizacional gestão do conhecimento capital humano. |
title_short |
Organizational knowledge in schools of government: a comparison study |
title_full |
Organizational knowledge in schools of government: a comparison study |
title_fullStr |
Organizational knowledge in schools of government: a comparison study |
title_full_unstemmed |
Organizational knowledge in schools of government: a comparison study |
title_sort |
Organizational knowledge in schools of government: a comparison study |
author |
de Jesus, Anderson Macedo |
author_facet |
de Jesus, Anderson Macedo Mourão, Luciana |
author_role |
author |
author2 |
Mourão, Luciana |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Jesus, Anderson Macedo Mourão, Luciana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
school of government comparative analysis organizational knowledge management knowledge human capital. escuelas del gobierno análisis comparado conocimiento organizacional gestión del conocimiento capital humano. escolas de governo análise comparada conhecimento organizacional gestão do conhecimento capital humano. |
topic |
school of government comparative analysis organizational knowledge management knowledge human capital. escuelas del gobierno análisis comparado conocimiento organizacional gestión del conocimiento capital humano. escolas de governo análise comparada conhecimento organizacional gestão do conhecimento capital humano. |
description |
As a reflection of a trend that has gained increasing importance in public organizations, private and non governmental organizations in Brazil and the world, the issue led to Knowledge Management this research, whose immediate focus is to provide grants to help organizations public schools and government in their development processes knowledge organizational. This knowledge is created by interaction of tacit and explicit. The interaction between them can be verified by through four conversions, which form a cycle of organizational knowledge: a socialization, externalization, combination and internalization. This study aims to present a set of criteria representing the cycle of development of organizational knowledge and, through comparative analysis of seven schools International and one national government, the Escola Nacional de Administração Pública (Enap), draw up the design of an organizational structure that maximizes the development of organizational knowledge in government schools. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7119 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7119 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7119/5670 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 46 No. 4 (2012); 939 a 968 Revista de Administração Pública; Vol. 46 Núm. 4 (2012); 939 a 968 Revista de Administração Pública; v. 46 n. 4 (2012); 939 a 968 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1798943766032154624 |