State regulatory frameworks for basic sanitation in Brazil
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6685 |
Resumo: | This paper analyzes state regulatory frameworks for the water and sanitation sector in Brazil. The documental research identified that only five states have their own policies (São Paulo, Minas Gerais, Rio Grande do Sul, Rio Grande do Norte, and Goiás). The frameworks are described according to a selected set of attributes, namely: universal access to water and sanitation, financial instruments, regulation and social control. The main conclusion is that the policies under study are in an early stage of development and may receive a boost from the approval of new federal legislation in December 2006. |
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State regulatory frameworks for basic sanitation in BrazilMarcos regulatórios estaduais em saneamento básico no Brasilsanitationpublic policyregulatory frameworks for the sectorregulationstate policies.saneamentopolítica públicamarcos regulatórios setoriaisregulaçãopolíticas estaduais.This paper analyzes state regulatory frameworks for the water and sanitation sector in Brazil. The documental research identified that only five states have their own policies (São Paulo, Minas Gerais, Rio Grande do Sul, Rio Grande do Norte, and Goiás). The frameworks are described according to a selected set of attributes, namely: universal access to water and sanitation, financial instruments, regulation and social control. The main conclusion is that the policies under study are in an early stage of development and may receive a boost from the approval of new federal legislation in December 2006.Este artigo analisa os marcos regulatórios estaduais para o setor de saneamento básico. A pesquisa documental identificou a presença de leis estaduais em apenas cinco estados (São Paulo, Minas Gerais, Rio Grande do Sul, Rio Grande do Norte e Goiás). Os marcos legais estaduais são descritos quanto a um conjunto de atributos ou funções selecionadas: universalização, instrumentos financeiros, regulação e controle social. A principal conclusão é que o desenvolvimento dessas políticas, assim como sua regulamentação, encontra-se em estágio incipiente e poderá receber impulso com aprovação de nova lei federal de dezembro de 2006.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2009-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6685Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 43 No. 1 (2009); 207 a 227Revista de Administração Pública; Vol. 43 Núm. 1 (2009); 207 a 227Revista de Administração Pública; v. 43 n. 1 (2009); 207 a 2271982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6685/5268Junior, Alceu de Castro GalvãoNishio, Sandra ReginaBouvier, Beatriz BaraúnaTurolla, Frederico Araujoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-17T20:51:29Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/6685Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-11-17T20:51:29Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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