The power to propose: or, the economics of the medidas provisórias
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1995 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8183 |
Resumo: | The overall theme of this article is the degree of autonomy under which the Brazilian National Congress operates, as to the economic policy-making. Since 1988 the peculiar constitutional mechanism of the medidas provisórias has been working in such a way that transfers legislative power from the legislature itself to bureaucrats. After a brief characterization of the legislative output of the National Congress, the author presents the concept of legislative excess through which the growing erosion of the constitutional system of separation of powers is measured. Some analytical implications of the concept are elaborated as the power to propose in public choices. |
id |
FGV-4_784c8ab4622b2407272b03f57b5f67fe |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/8183 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
The power to propose: or, the economics of the medidas provisóriasEl poder de proponer: que la economía de las medidas provisionalesO poder de propor: ou, a economia das medidas provisóriaseconomic policyConstitutionStateprovisional measuresseparation of powers.la política económicaConstituciónEstadomedidas provisionalesseparación de poderes.política econômicaConstituiçãoEstadomedidas provisóriasseparação de poderes.The overall theme of this article is the degree of autonomy under which the Brazilian National Congress operates, as to the economic policy-making. Since 1988 the peculiar constitutional mechanism of the medidas provisórias has been working in such a way that transfers legislative power from the legislature itself to bureaucrats. After a brief characterization of the legislative output of the National Congress, the author presents the concept of legislative excess through which the growing erosion of the constitutional system of separation of powers is measured. Some analytical implications of the concept are elaborated as the power to propose in public choices.A relação agente-patrocinador que se estabelece no jogo de política econômica em decorrência do uso de medidas provisórias. Conseqüências disso para a deterioração do sistema de separação de poderes.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)1995-04-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8183Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 29 No. 3 (1995); 59 a 72Revista de Administração Pública; Vol. 29 Núm. 3 (1995); 59 a 72Revista de Administração Pública; v. 29 n. 3 (1995); 59 a 721982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8183/6988Monteiro, Jorge Viannainfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-24T15:05:05Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/8183Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2013-04-24T15:05:05Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The power to propose: or, the economics of the medidas provisórias El poder de proponer: que la economía de las medidas provisionales O poder de propor: ou, a economia das medidas provisórias |
title |
The power to propose: or, the economics of the medidas provisórias |
spellingShingle |
The power to propose: or, the economics of the medidas provisórias Monteiro, Jorge Vianna economic policy Constitution State provisional measures separation of powers. la política económica Constitución Estado medidas provisionales separación de poderes. política econômica Constituição Estado medidas provisórias separação de poderes. |
title_short |
The power to propose: or, the economics of the medidas provisórias |
title_full |
The power to propose: or, the economics of the medidas provisórias |
title_fullStr |
The power to propose: or, the economics of the medidas provisórias |
title_full_unstemmed |
The power to propose: or, the economics of the medidas provisórias |
title_sort |
The power to propose: or, the economics of the medidas provisórias |
author |
Monteiro, Jorge Vianna |
author_facet |
Monteiro, Jorge Vianna |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Monteiro, Jorge Vianna |
dc.subject.por.fl_str_mv |
economic policy Constitution State provisional measures separation of powers. la política económica Constitución Estado medidas provisionales separación de poderes. política econômica Constituição Estado medidas provisórias separação de poderes. |
topic |
economic policy Constitution State provisional measures separation of powers. la política económica Constitución Estado medidas provisionales separación de poderes. política econômica Constituição Estado medidas provisórias separação de poderes. |
description |
The overall theme of this article is the degree of autonomy under which the Brazilian National Congress operates, as to the economic policy-making. Since 1988 the peculiar constitutional mechanism of the medidas provisórias has been working in such a way that transfers legislative power from the legislature itself to bureaucrats. After a brief characterization of the legislative output of the National Congress, the author presents the concept of legislative excess through which the growing erosion of the constitutional system of separation of powers is measured. Some analytical implications of the concept are elaborated as the power to propose in public choices. |
publishDate |
1995 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1995-04-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8183 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8183 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8183/6988 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 29 No. 3 (1995); 59 a 72 Revista de Administração Pública; Vol. 29 Núm. 3 (1995); 59 a 72 Revista de Administração Pública; v. 29 n. 3 (1995); 59 a 72 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1798943768328536064 |