Quality in public care: a change case
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1994 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8339 |
Resumo: | This article discusses the question of quality in public organization change case. The analysis is taken through the perspective of lhe consultancy lhat assessed lhe process, using action research methodology. First, the concepts of quality are studied. The hospital case is put in the context of the mental health moment and in the public care system. The case expositions include the analysis of the situation, the changing proposals and the process crisis. Finally, taking the case as reference, some necessary requests to the administration of a public care quality program are commented. |
id |
FGV-4_88f581dcc924aa0818b04374330ac814 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/8339 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
Quality in public care: a change caseCalidad en los servicios públicos: un caso para el cambioQualidade em serviços públicos: um caso de mudançapublic serviceorganizational changehealth systemmental health.servicios públicoscambio organizacionalsistema de saludsalud mental.serviço públicomudança organizacionalsistema de saúdesaúde mental.This article discusses the question of quality in public organization change case. The analysis is taken through the perspective of lhe consultancy lhat assessed lhe process, using action research methodology. First, the concepts of quality are studied. The hospital case is put in the context of the mental health moment and in the public care system. The case expositions include the analysis of the situation, the changing proposals and the process crisis. Finally, taking the case as reference, some necessary requests to the administration of a public care quality program are commented.Discute a questão da qualidade na prestação de serviços públicos, através da análise do caso do processo de mudança de uma organização hospitalar, de saúde mental, pertencente à rede pública do Sistema Único de Saúde, em São Paulo.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)1994-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8339Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 28 No. 4 (1994); 76 a 96Revista de Administração Pública; Vol. 28 Núm. 4 (1994); 76 a 96Revista de Administração Pública; v. 28 n. 4 (1994); 76 a 961982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8339/7113Inojosa, Rose MarieFarran, Neideinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-26T15:43:58Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/8339Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2013-04-26T15:43:58Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Quality in public care: a change case Calidad en los servicios públicos: un caso para el cambio Qualidade em serviços públicos: um caso de mudança |
title |
Quality in public care: a change case |
spellingShingle |
Quality in public care: a change case Inojosa, Rose Marie public service organizational change health system mental health. servicios públicos cambio organizacional sistema de salud salud mental. serviço público mudança organizacional sistema de saúde saúde mental. |
title_short |
Quality in public care: a change case |
title_full |
Quality in public care: a change case |
title_fullStr |
Quality in public care: a change case |
title_full_unstemmed |
Quality in public care: a change case |
title_sort |
Quality in public care: a change case |
author |
Inojosa, Rose Marie |
author_facet |
Inojosa, Rose Marie Farran, Neide |
author_role |
author |
author2 |
Farran, Neide |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Inojosa, Rose Marie Farran, Neide |
dc.subject.por.fl_str_mv |
public service organizational change health system mental health. servicios públicos cambio organizacional sistema de salud salud mental. serviço público mudança organizacional sistema de saúde saúde mental. |
topic |
public service organizational change health system mental health. servicios públicos cambio organizacional sistema de salud salud mental. serviço público mudança organizacional sistema de saúde saúde mental. |
description |
This article discusses the question of quality in public organization change case. The analysis is taken through the perspective of lhe consultancy lhat assessed lhe process, using action research methodology. First, the concepts of quality are studied. The hospital case is put in the context of the mental health moment and in the public care system. The case expositions include the analysis of the situation, the changing proposals and the process crisis. Finally, taking the case as reference, some necessary requests to the administration of a public care quality program are commented. |
publishDate |
1994 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1994-04-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8339 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8339 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8339/7113 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 28 No. 4 (1994); 76 a 96 Revista de Administração Pública; Vol. 28 Núm. 4 (1994); 76 a 96 Revista de Administração Pública; v. 28 n. 4 (1994); 76 a 96 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1798943768707072000 |