Schools of government: the Brazilian scenario
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/30908 |
Resumo: | Schools of government play a significant role in a public service employee’s life, valuing and qualifying its performance to build a new image of the public service. However, this is a universe of institutions not yet fully known and with few studies. With this assumption, the goal of this article is to outline the scenario of government schools in Brazil, describing and analyzing them critically. In order to do it, we conducted a descriptive-exploratory research, through a literature review on published studies and in websites related to schools, followed by a content analysis based on the criteria used by Aires and partners (2012). The results showed that the states that belong to the North and some states in the Northeast region had a low performance in the analyzed criteria, when compared to schools in other Brazilian regions. |
id |
FGV-4_b9a1bb17b75548941437a8de7301ef0d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/30908 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
Schools of government: the Brazilian scenarioEscuelas de gobierno: el panorama brasileñoEscolas de governo: o panorama brasileiropublic managementquality in public serviceschools of government.gestión públicacalidad en el servicio públicoescuelas de gobierno.gestão públicaqualidade no serviço públicoescolas de governo. Schools of government play a significant role in a public service employee’s life, valuing and qualifying its performance to build a new image of the public service. However, this is a universe of institutions not yet fully known and with few studies. With this assumption, the goal of this article is to outline the scenario of government schools in Brazil, describing and analyzing them critically. In order to do it, we conducted a descriptive-exploratory research, through a literature review on published studies and in websites related to schools, followed by a content analysis based on the criteria used by Aires and partners (2012). The results showed that the states that belong to the North and some states in the Northeast region had a low performance in the analyzed criteria, when compared to schools in other Brazilian regions. Escuelas del gobierno juegan un papel importante en la vida de un servidor público, valorándolo y calificando para construir una nueva imagen del servicio público. Sin embargo, este és un universo de instituciones aún no se conocen completamente y con pocos estudios. Con esta premisa, el objetivo de este artículo es rastrear el panorama de las escuelas de gobierno del Brasil, describiéndolos y analizarlos críticamente. Por lo tanto, se realizó una investigación descriptiva exploratoria, a través de una revisión de la literatura en los estudios publicados y en los sitios web relacionados con las escuelas, seguido de un análisis de contenido sobre la base de los criterios utilizados por Aires y colaboradores (2012). Los resultados mostraron que los estados pertenecientes a la del Norte y algunos estados de la región Nordeste tuvo un bajo desempeño en los criterios analizados, en comparación con las escuelas en otras regiones de Brasil. Escolas de governo têm papel significativo na vida do servidor público, valorizando-o e qualificando-o para a construção de uma nova imagem do serviço público. Apesar disso, esse é um universo de instituições ainda não totalmente conhecido e com poucos estudos. Partindo desse princípio, o objetivo deste artigo é traçar o panorama das escolas de governo do Brasil, descrevendo-as e analisando-as criticamente. Para tanto, foi realizada uma pesquisa exploratório-descritiva, por meio de um levantamento bibliográfico em estudos já publicados e nos websites relacionados às escolas, seguida de uma análise de conteúdo baseada nos critérios utilizados por Aires e colaboradores (2012). Os resultados apontaram que os estados pertencentes às regiões Norte e alguns estados da região Nordeste apresentaram um baixo desempenho nos critérios analisados, se comparados às escolas das outras regiões brasileiras. Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2014-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/30908Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 48 No. 4 (2014); 1007 a 1027Revista de Administração Pública; Vol. 48 Núm. 4 (2014); 1007 a 1027Revista de Administração Pública; v. 48 n. 4 (2014); 1007 a 10271982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/30908/pdf_73Aires, Renan Felinto de FariasSalgado, Camila Cristina RodriguesAyres, Kátia VirgíniaAraújo, Afrânio Galdino deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-07-31T14:34:45Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/30908Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2014-07-31T14:34:45Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Schools of government: the Brazilian scenario Escuelas de gobierno: el panorama brasileño Escolas de governo: o panorama brasileiro |
title |
Schools of government: the Brazilian scenario |
spellingShingle |
Schools of government: the Brazilian scenario Aires, Renan Felinto de Farias public management quality in public service schools of government. gestión pública calidad en el servicio público escuelas de gobierno. gestão pública qualidade no serviço público escolas de governo. |
title_short |
Schools of government: the Brazilian scenario |
title_full |
Schools of government: the Brazilian scenario |
title_fullStr |
Schools of government: the Brazilian scenario |
title_full_unstemmed |
Schools of government: the Brazilian scenario |
title_sort |
Schools of government: the Brazilian scenario |
author |
Aires, Renan Felinto de Farias |
author_facet |
Aires, Renan Felinto de Farias Salgado, Camila Cristina Rodrigues Ayres, Kátia Virgínia Araújo, Afrânio Galdino de |
author_role |
author |
author2 |
Salgado, Camila Cristina Rodrigues Ayres, Kátia Virgínia Araújo, Afrânio Galdino de |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Aires, Renan Felinto de Farias Salgado, Camila Cristina Rodrigues Ayres, Kátia Virgínia Araújo, Afrânio Galdino de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
public management quality in public service schools of government. gestión pública calidad en el servicio público escuelas de gobierno. gestão pública qualidade no serviço público escolas de governo. |
topic |
public management quality in public service schools of government. gestión pública calidad en el servicio público escuelas de gobierno. gestão pública qualidade no serviço público escolas de governo. |
description |
Schools of government play a significant role in a public service employee’s life, valuing and qualifying its performance to build a new image of the public service. However, this is a universe of institutions not yet fully known and with few studies. With this assumption, the goal of this article is to outline the scenario of government schools in Brazil, describing and analyzing them critically. In order to do it, we conducted a descriptive-exploratory research, through a literature review on published studies and in websites related to schools, followed by a content analysis based on the criteria used by Aires and partners (2012). The results showed that the states that belong to the North and some states in the Northeast region had a low performance in the analyzed criteria, when compared to schools in other Brazilian regions. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-07-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/30908 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/30908 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/30908/pdf_73 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 48 No. 4 (2014); 1007 a 1027 Revista de Administração Pública; Vol. 48 Núm. 4 (2014); 1007 a 1027 Revista de Administração Pública; v. 48 n. 4 (2014); 1007 a 1027 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1798943771798274048 |