Communion economy and learning organizations: conceptual compatibilities
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6593 |
Resumo: | Based on a prior study suggesting that companies of the communion economy project are learning-oriented, mainly because of the quality of their interpersonal and interorganizational relationships, this article compares the practice of those firms with the concept of learning organizations. Fourteen conceptual characteristics of learning organizations were tested on employees and managers of four firms of the project, and considerable similarities between the two organizational concepts were detected. |
id |
FGV-4_edeaefbc3d6e3852239bd88e386f4630 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/6593 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
Communion economy and learning organizations: conceptual compatibilitiesEconomia de comunhão e organizações de aprendizagem: compatibilidades conceituaisorganizational learninglearning organizationscommunion economyorganizational changethe spirituality of unity.aprendizagem organizacionalorganizações de aprendizagemeconomia de comunhãomudança organizacionalespiritualidade da unidade.Based on a prior study suggesting that companies of the communion economy project are learning-oriented, mainly because of the quality of their interpersonal and interorganizational relationships, this article compares the practice of those firms with the concept of learning organizations. Fourteen conceptual characteristics of learning organizations were tested on employees and managers of four firms of the project, and considerable similarities between the two organizational concepts were detected.Com base em estudo anterior que sugeriu serem as empresas do projeto de economia de comunhão orientadas para a aprendizagem, principalmente pela qualidade de seus relacionamentos interpessoais e interorganizacionais, este artigo compara a prática daquelas empresas com o conceito de organizações de aprendizagem. Foram testadas 14 características conceituais de organizações de aprendizagem junto a funcionários e gerentes de quatro empresas do projeto, concluindo-se pela existência de considerável similaridade entre as duas concepções de organização.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2007-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6593Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 41 No. 3 (2007); 419 a 442Revista de Administração Pública; Vol. 41 Núm. 3 (2007); 419 a 442Revista de Administração Pública; v. 41 n. 3 (2007); 419 a 4421982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6593/5177Sampaio, Marcelo Alves LopesLeitão, Sergio Proençainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-17T20:54:40Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/6593Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-11-17T20:54:40Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Communion economy and learning organizations: conceptual compatibilities Economia de comunhão e organizações de aprendizagem: compatibilidades conceituais |
title |
Communion economy and learning organizations: conceptual compatibilities |
spellingShingle |
Communion economy and learning organizations: conceptual compatibilities Sampaio, Marcelo Alves Lopes organizational learning learning organizations communion economy organizational change the spirituality of unity. aprendizagem organizacional organizações de aprendizagem economia de comunhão mudança organizacional espiritualidade da unidade. |
title_short |
Communion economy and learning organizations: conceptual compatibilities |
title_full |
Communion economy and learning organizations: conceptual compatibilities |
title_fullStr |
Communion economy and learning organizations: conceptual compatibilities |
title_full_unstemmed |
Communion economy and learning organizations: conceptual compatibilities |
title_sort |
Communion economy and learning organizations: conceptual compatibilities |
author |
Sampaio, Marcelo Alves Lopes |
author_facet |
Sampaio, Marcelo Alves Lopes Leitão, Sergio Proença |
author_role |
author |
author2 |
Leitão, Sergio Proença |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sampaio, Marcelo Alves Lopes Leitão, Sergio Proença |
dc.subject.por.fl_str_mv |
organizational learning learning organizations communion economy organizational change the spirituality of unity. aprendizagem organizacional organizações de aprendizagem economia de comunhão mudança organizacional espiritualidade da unidade. |
topic |
organizational learning learning organizations communion economy organizational change the spirituality of unity. aprendizagem organizacional organizações de aprendizagem economia de comunhão mudança organizacional espiritualidade da unidade. |
description |
Based on a prior study suggesting that companies of the communion economy project are learning-oriented, mainly because of the quality of their interpersonal and interorganizational relationships, this article compares the practice of those firms with the concept of learning organizations. Fourteen conceptual characteristics of learning organizations were tested on employees and managers of four firms of the project, and considerable similarities between the two organizational concepts were detected. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6593 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6593 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6593/5177 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 41 No. 3 (2007); 419 a 442 Revista de Administração Pública; Vol. 41 Núm. 3 (2007); 419 a 442 Revista de Administração Pública; v. 41 n. 3 (2007); 419 a 442 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1798943763920322560 |