Interpersonal relationships and learning in communion economy: the Femaq case
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2005 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6793 |
Resumo: | In the areas of pedagogy, psychology and cognitive biology, interpersonal relationships are considered important participants in the learning process. The studies on companies from the communion economy project show that the ways interpersonal and inter-organizational relationships are led are these companies¿ distinctive competitive feature. This article confirms that the quality of interpersonal relationships favors the learning of tasks and behaviors in the company, and shows that learning itself emerges from a multi-relational context, suggesting that communion economy concepts and learning organizations can have affinities. |
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Interpersonal relationships and learning in communion economy: the Femaq caseRelacionamentos interpessoais e aprendizagem na economia de comunhão: o caso Femaqorganizational learninginterpersonal relationshipscommunion economyorganizational changepeople management.aprendizagem organizacionalrelacionamentos interpessoaiseconomia de comunhãomudança organizacionalgestão de pessoas.In the areas of pedagogy, psychology and cognitive biology, interpersonal relationships are considered important participants in the learning process. The studies on companies from the communion economy project show that the ways interpersonal and inter-organizational relationships are led are these companies¿ distinctive competitive feature. This article confirms that the quality of interpersonal relationships favors the learning of tasks and behaviors in the company, and shows that learning itself emerges from a multi-relational context, suggesting that communion economy concepts and learning organizations can have affinities.A pedagogia, a psicologia cognitiva e a biologia do conhecimento consideram os relacionamentos interpessoais condição necessária à aprendizagem. Os estudos sobre empresas do projeto de economia de comunhão indicam que as formas como são conduzidos os relacionamentos interpessoais e interorganizacionais constituem seu diferencial competitivo. Este artigo confirma que a qualidade dos relacionamentos interpessoais favorece a aprendizagem de tarefas e comportamentos e revela que a própria aprendizagem emerge de um contexto multirrelacional, acabando por sugerir que os conceitos de economia de comunhão e de organização de aprendizagem podem ter afinidade.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2005-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6793Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 39 No. 4 (2005); 913 a 938Revista de Administração Pública; Vol. 39 Núm. 4 (2005); 913 a 938Revista de Administração Pública; v. 39 n. 4 (2005); 913 a 9381982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6793/5375Leitão, Sérgio ProençaKurtz, Renata Geórgia Mottainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-17T20:56:59Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/6793Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-11-17T20:56:59Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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