Rhetoric in the construction of realities in public security: approaches of the systems in the states of Minas Gerais and São Paulo
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/46656 |
Resumo: | The objective of this article is to present a comparison between two actions produced in the public management field of security: (i) the diffusion of the new public management model as a “natural” substitute for the bureaucracy theory and (ii) the implantation of “new management strategies and techniques”, which happened almost at the same time as the previous action. The methodological demarcation consisted of a qualitative approach, based on the descriptive research and case study method. The results obtained show that a possible substitution of the bureaucratic theory for the new public management model does not sustain in reality. Also, it was also verified that there are no transformations that can confirm the exhaustion of bureaucracy theory and the emerging of a new theory, as professed by members of the new public management model. |
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Rhetoric in the construction of realities in public security: approaches of the systems in the states of Minas Gerais and São PauloRetórica y realidad en la seguridad pública: estudio de las estructuras de los sistemas de seguridad pública en los estados de Minas Gerais y São PauloRetórica na construção de realidades na segurança pública: abordagens dos sistemas de Minas Gerais e São Paulopublic administrationpublic securityorganizational structures.administración públicala seguridad públicaestructuras organizativas.administração públicasegurança públicaestruturas organizacionais.The objective of this article is to present a comparison between two actions produced in the public management field of security: (i) the diffusion of the new public management model as a “natural” substitute for the bureaucracy theory and (ii) the implantation of “new management strategies and techniques”, which happened almost at the same time as the previous action. The methodological demarcation consisted of a qualitative approach, based on the descriptive research and case study method. The results obtained show that a possible substitution of the bureaucratic theory for the new public management model does not sustain in reality. Also, it was also verified that there are no transformations that can confirm the exhaustion of bureaucracy theory and the emerging of a new theory, as professed by members of the new public management model.El propósito de este trabajo es presentar una comparación entre dos acciones que se producen en la gestión de la seguridad pública: (i) la difusión del modelo de la nueva gestión pública como reemplazo “natural” de la teoría de la burocracia y (ii) la implementación de “nuevas estrategias y técnicas de gestión” que se produjeron casi simultáneamente a la acción anterior. La delimitación metodológica consistió en enfoque cualitativo, basado en una investigación descriptiva, cuyo método es de estudio de caso. Los resultados obtenidos muestran que, en cuanto a la posible sustitución de la teoría de la burocracia por el modelo de la nueva gestión pública, esto no tiene fundamento en la realidad. Además, no hay cambios que pueden confirmar el agotamiento de la teoría de la burocracia y el surgimiento de una nueva teoría, como preconizan los defensores del modelo de la nueva gestión pública.A proposta deste artigo é apresentar uma comparação entre duas ações produzidas na gestão pública em segurança: (i) a difusão do modelo da nova gestão pública como substituto “natural” da teoria da burocracia e (ii) a implantação de “novas estratégias e técnicas de gestão” que se deu de modo praticamente concomitante à ação anterior. A demarcação metodológica consistiu em abordagem de natureza qualitativa, com base na pesquisa descritiva, tendo por método o estudo de caso. Os resultados obtidos mostram que, no que tange à possível substituição da teoria da burocracia pelo modelo da nova gestão pública, isso não encontra sustentação na realidade. Também, não se verificam transformações que possam confirmar o esgotamento da teoria da burocracia e o surgimento de uma nova teoria, como preconizam os defensores do modelo da nova gestão pública.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2015-02-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/46656Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 49 No. 2 (2015); 395 a 422Revista de Administração Pública; Vol. 49 Núm. 2 (2015); 395 a 422Revista de Administração Pública; v. 49 n. 2 (2015); 395 a 4221982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/46656/44466Copyright (c) 2015 Revista de Administração Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessFonseca, Jeferson A.Pereira, Luciano Z.Gonçalves, Carlos A.2015-04-29T18:21:39Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/46656Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2015-04-29T18:21:39Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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