Organizational restructuring: major challenges for Public Ministry of Rio Grande do Norte
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56596 |
Resumo: | This article aims to assess the organizational restructuring of the Public Ministry of Rio Grande do Norte (MPRN) occurred in 2010, checking the administrative impacts of the change process and implementation of the new organizational structure. Data were obtained through documents, reports, and with the members of the Senior Management and executive positions in MPRN. The data demonstrate that the administrative modernization process was well accepted among the respondents and that improved the performance and productivity of its units. The research concludes that there has been progress in institutional performance, but that it is necessary to consolidate the new routines established the improvement of communication between administrative units and between plaintiffs and defendants in order to ensure the effectiveness of the project. |
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Organizational restructuring: major challenges for Public Ministry of Rio Grande do NorteReestructuración organizacional: principales desafíos para el Ministerio Público de Rio Grande do NorteReestruturação organizacional: os principais desafios para o Ministério Público do Rio Grande do Norteorganizationspublic administrationorganizational structure.organizacionesadministración públicaestructura organizacional.organizaçõesadministração públicaestrutura organizacional.This article aims to assess the organizational restructuring of the Public Ministry of Rio Grande do Norte (MPRN) occurred in 2010, checking the administrative impacts of the change process and implementation of the new organizational structure. Data were obtained through documents, reports, and with the members of the Senior Management and executive positions in MPRN. The data demonstrate that the administrative modernization process was well accepted among the respondents and that improved the performance and productivity of its units. The research concludes that there has been progress in institutional performance, but that it is necessary to consolidate the new routines established the improvement of communication between administrative units and between plaintiffs and defendants in order to ensure the effectiveness of the project.Este artículo tiene como objetivo evaluar la reestructuración organizativa del Ministerio Público de Rio Grande do Norte (MPRN) se produjo en 2010, comprobando los efectos administrativos del proceso de cambio y la implementación de la nueva estructura organizativa. Los datos fueron obtenidos a través de documentos, informes y a los miembros de la Alta Dirección y posiciones ejecutivas en MPRN. Los datos demuestran que el proceso de modernización administrativa fue bien aceptado entre los encuestados y que mejora el rendimiento y la productividad de sus unidades. La investigación concluye que no ha habido avances en el desempeño institucional, pero que es necesario consolidar las nuevas rutinas establecidas, mejorar la comunicación entre las unidades administrativas y entre demandantes y demandados a fin de garantizar la eficacia del proyecto.Este artigo visa avaliar o processo de reestruturação organizacional do Ministério Público do Estado do Rio Grande do Norte (MPRN) ocorrida no ano de 2010, verificando os impactos administrativos decorrentes do processo de mudança e implantação da nova estrutura organizacional. Os dados foram obtidos através de documentos, relatórios e juntamente aos integrantes da administração superior e cargos de direção no MPRN. Os dados demonstram que o processo de modernização administrativa teve boa aceitação entre os entrevistados e que melhorou o desempenho e a produtividade de suas unidades. A pesquisa conclui que houve avanço no desempenho institucional, mas que se faz necessária, para consolidação das novas rotinas estabelecidas, a melhoria da comunicação entre as unidades administrativas e entre demandantes e demandados a fim de assegurar a efetividade do projeto.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2015-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56596Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 49 No. 6 (2015); 1507 a 1530Revista de Administração Pública; Vol. 49 Núm. 6 (2015); 1507 a 1530Revista de Administração Pública; v. 49 n. 6 (2015); 1507 a 15301982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/56596/pdf_56Copyright (c) 2015 Revista de Administração Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessLima, Jean Marcel CuntoJacobini, Juliana Perez RuggiroAraújo, Maria Arlete Duarte de2015-11-03T15:59:43Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/56596Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2015-11-03T15:59:43Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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